Gjest Annonym nå Skrevet 20. februar 2004 #1 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg er 28 år, og gifta meg i fjor sommer. Jeg har jobba 2 år på arbeidsplassen min, men bare midlertidig. Engasjementet går ut i 1. mai. Jeg hadde håpet på fast ansettelse, og mange på jobben arbeidet for det, men styret sa nei... Ergo måtte jeg finne en ny jobb. Den har jeg fått, og jeg begynner rett etter påske, men den er også midlertidig (ut 2005). I den nye jobben min er en av hovedoppgavene å planlegge og gjennomføre et stort arrangement i slutten av august (2004 og 2005). Min kjære og jeg hadde planer om å starte med babylaging i vår hvis jeg hadde fått fast ansettelse der jeg er nå, men denne må nå utsettes... Mitt spørsmål er når det passer med å få barn i den nye jobben. For meg er det vanskelig å få barn før etter august 2005 (men da før utgangen av året 2005, mens jeg har jobb), mens min kjære ser for seg våren 2004 (ett år etter jeg starta i den nye jobben). Dette er jaggu vanskelig... spesielt når en tenker på at det ikke er bare å regne med å få det til med en gang. Noen råd? Hilsen fast KG-bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 20. februar 2004 #2 Del Skrevet 20. februar 2004 Vanskeleg å svare deg, er nesten berre du og din kjære som kan svare på dette. Min erfaring, er at når ein skal få barn, ikkje er så lett å planlegge. Og du må kanskje tenke på at du ikkje er så veldig ung, med tanke på fleire barn.. Mest sansyleg blir du gravid og alt går etter planen, men gjer det ikkje det, kan ting ta TID!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 20. februar 2004 #3 Del Skrevet 20. februar 2004 Hmm... Med bakgrunn i egen erfaring om at ting tar tid ville jeg egentlig råde deg til å "hoppe i det"...! Men det er jo selvfølgelig bare du og mannen din som kan bestemme dette... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 20. februar 2004 #4 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg har tenkt mye på dette. Vi giftet oss i fjor og jeg blir 31 nå. Det nærmer seg riktig tid. Men samtidig ønsker jeg å se etter ny jobb, og så lurer jeg på om de to tingene kolliderer osv. Så nå har jeg bare bestemt meg for å DRITE I ALT, kjøre begge løp. Det passer ALDRI å få barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #5 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg er i en situasjon som likner litt, og har bestemt meg for å lytte til jobb-følelsene også. Så jeg vil råde deg til å begynne å prøve i januar 2005. Blir du gravid innen utgangen av, skal vi se, juni, er jo alt bra - da går du riktignok ut i permisjon etter at jobben er slutt (og får et inntektshull på noen måneder), men du får bra med permisjonspenger, siden de regner ut fra de seks beste av de ti siste månedene. Er du ikke gravid i slutten av juni, kan det vel være lurt å ta en prøvepause mens du finner ny jobb... (Huff) Men jeg kjenner folk som har fått barn både mellom jobber, mellom studium og jobb og med midlertidig jobb, og det som er felles for alle, er at det går bra! :-) Lykke til, både med valget og konsekvensene av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 23. februar 2004 #6 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg planla og planla for å finne det perfekte tidspunktet i forhold til jobb, bolig, økonomi og venner. Og når al planleggingen var i boks startet vi, for dette skulle jo gå like fot i hose som alt annet jeg planlegger. Nå viser det seg at naturen ikke er like villig til å ta del i min planlegging Hadde alt gått etter planen hadde jeg vært hjemme å trillet vogn i det fine været nå... I stede sitter jeg her på prøverforumet.. Så hopp i det du, det kan jo faktisk hende at du ikke treffer på første forsøk.. Noe jeg selv trodde var en selvfølge..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. februar 2004 #7 Del Skrevet 26. februar 2004 Samme her! Naturen henger overhodet ikke med! nå sitter jeg i en kjempegodt betalt jobb, min mann har full stilling i sin jobb, vi har alt klart for et lite nurk...men den gang ei!! Jeg hadde hoppet i det! skal en planlegge så passer det egentlig aldri! det kommer alltid "noe i veien"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #8 Del Skrevet 26. februar 2004 Passer gjør det vel aldri nei som dere andre sier..... :-( Jeg undrer mang en gang selv på når det er best.... går i et vikariat som jeg har frem til november.... hva om jeg blir gravid slik at jeg er f. eks 3 mnd på veg når jobb avtalen går ut... ikke akkurat ideelt med tanke på økonomien, eller hva sier dere jenter?? er jo mange arb.givere som vegrer seg for å ansette gravide også.... selv om det sies at graviditet ingen hindring.... Prøver å få sambo med på prøvingen nå, slik at det passer inn med når jeg er ferdig i jobben... er 8 mnd til det, hadde jo passet ypperlig :-) Men han vil vente litt (Må jo også legge til at det langt i fra er sikkert en treffer på første forsøk da....) Noen som er enig med meg i at det hadde vært ypperlig i vår situasjon nå?? Med tanke på timing altså..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 1. mars 2004 #9 Del Skrevet 1. mars 2004 Tja... Først skal man ha en utdannelse, den kan ta en stund.. VGS, så universitet/høgskole, så bør man jo ha jobbet en stund, så bør man ha reist en del, så bør man jo ha en mann, så bør man ha levd lenge nok sammen med denne mannen til å vite at dere passer bra som en familie (når barnet kommer), også bør man ha et sted å bo (kanskje kjøper man hus sammen), også kanskje man må spare penger slik at man vil gifte seg før barnet kommer... og når man kommer så langt så har man kanskje lykkes i å finne en jobb man liker, og vil egentlig ikke bort fra den, eller så er det 1000 andre ting man egentlig burde gjordt før man får barn... Konklusjon: Det passer aldri.... Men jammen kommer det ikke barn til verden likevel!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 2. mars 2004 #10 Del Skrevet 2. mars 2004 Utifra det du skriver om at du har ny jobb, har du skrevet kontrakt? og at du har en jobb til 2005 og at dere er "klare" (så klare man kan være) ville jeg hoppet i det. Når engasjementet ditt går ut i 2005 har du noen mnd på å finne ny jobb etc, og da er det mulig lettere å få deg jobb siden du allerede har et barn og ny arbgiver ikke er "redd" du blir borte i permisjon.. (hvis du ikke hadde fast ansettelse?) Som mange også sier, ting kan ta tid... Uansett så vet du og mannen din best hva som passer for dere ...og når passer det egentlig å få barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå