AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg er i behandling for spiseforstyrrelse, men er enda ikke der at jeg klarer å spise store mengder mat. Ligger på 5-700kcal daglig for øyeblikket. Nå ønsker jeg å begynne å trene styrke, for jeg er ordentlig "tynnfeit". Men har dette noe for seg når jeg får i meg relativt lite næring? Vil det bare bryte ned kroppen min og ikke gjøre noe for "stramheten"? Det jeg ønsker å oppnå med det er et bedre forhold til min egen kropp og til mat, men jeg ønsker ikke å bryte ned kroppen ytterligere. Så spørsmålet er vel egentlig: Er det bedre å trene styrke og spise lite enn å bare spise lite, eller er det bedre å bare spise lite enn å trene styrke og spise lite? (Spiseforstyrrelsen er som sagt under behandling, så vennligst ikke fokuser så mye på den delen av innlegget mitt. Og til en evt. triggerhappy moderator, kan du se an utvikling i tråden før du evt. sletter, i stedet for å få noia av å se ordet spiseforstyrrelse i en tråd og bare stenge og henvise til IKS? ) Anonym poster: 91a31fbba41528aee42b99a4872054b0 2
Fandenivoldsk Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Jeg ville konsentrert meg om å fikse forholdet til mat først. Du spiser altfor lite til å drive noe hardtrening. Er selv i behandling for SF, og jeg har "forbud" mot å trene (er jo selvsagt ingen som hindrer meg med makt, men situasjonen er slik at trening faktisk kan ta livet av meg). Det sagt, nå er jeg ikke noen lege, så jeg kan egentlig ikke si noe om hvordan akkurat du burde legge opp veien til å bli frisk. Ville bare vært påpasselig med kombinasjonen lite mat og trening. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Ta opp dette med legen eller behandleren din. De kjenner nok situasjonen din såpass godt at de kan anbefale eller fraråde trening. Anonym poster: 17ef2965c8aa1501c7d4d90d51c1a745 3
Supraspinatus Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Økt mosjon viser i nesten alle forsøk økning i apetitt. Og det kan være med på å øke matinntaket ditt. Jeg regner med at du ønsker dette? Vær litt forsiktig med å trene for hardt. Begynn litt roligere og kjør hardere etterhvert. Det er sikkert ikke dumt å inkludere behandlerne dine i planen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Jeg er i behandling for spiseforstyrrelse, men er enda ikke der at jeg klarer å spise store mengder mat. Ligger på 5-700kcal daglig for øyeblikket. Nå ønsker jeg å begynne å trene styrke, for jeg er ordentlig "tynnfeit". Men har dette noe for seg når jeg får i meg relativt lite næring? Vil det bare bryte ned kroppen min og ikke gjøre noe for "stramheten"? Det jeg ønsker å oppnå med det er et bedre forhold til min egen kropp og til mat, men jeg ønsker ikke å bryte ned kroppen ytterligere. Så spørsmålet er vel egentlig: Er det bedre å trene styrke og spise lite enn å bare spise lite, eller er det bedre å bare spise lite enn å trene styrke og spise lite? (Spiseforstyrrelsen er som sagt under behandling, så vennligst ikke fokuser så mye på den delen av innlegget mitt. Og til en evt. triggerhappy moderator, kan du se an utvikling i tråden før du evt. sletter, i stedet for å få noia av å se ordet spiseforstyrrelse i en tråd og bare stenge og henvise til IKS? ) Anonym poster: 91a31fbba41528aee42b99a4872054b0 Jeg ville spurt legen om dette, da vi faktisk ikke har kompetanse på området Litt av greia er jo at du nok følger enkelte restriksjoner ifht trening(iallefall gjør de andre jeg kjenner i behandling det) - og legen er den som skal gi deg konkrete råd for at ikke du skal få skader. Jeg kommer til å rapportere tråden, ikke fordi jeg tror du vil oppnå noe skadelig - men bare fordi det er dumt om andre tar til seg råd her og de er feil. Kroppen kan jo ta stor skade av det. Men legen din vil helt sikkert godkjenne noe trening, avhengig av vekten din og hvor langt du er kommet i behandlingen. Lykke til Anonym poster: 1d48d28fc17220b8fdf39eece1c9b0ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Det vil bare bryte ned kroppen din. Kroppen klarer ikke bygge muskler (for det er jo det du vil, regner jeg med) nærmest uten kaloriinntak. Anonym poster: c2f580cf6f185e95e0e6fff6d67203b3 1
Gjest Tekola Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 (endret) Kjære TS. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vil også anbefale deg å ta opp disse spørsmålene med din behandler, da vi ikke på noen måte kan garantere den kompetansen som ligger bak svarene du får her på forumet. Vennlig hilsen Tekola, mod. Endret 5. september 2012 av Tekola
Anbefalte innlegg