Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sitter og titter på vinterdress som lillegutt kan ha i barnehagen. Vet dere om en varm og god? Har funnet en som ser utrolig god ut fra Name it, men den koster jo nesten 500 kr. Litt i dyreste laget synes jeg :-) Hvilken str. ville dere gått for forresten? Han er nå 13 mnd. Usikker på om jeg skal gå for 86 eller 92.

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Vinterdress, som i ytterdress? Da synes jeg ikke 500,- er dyrt :) NameIt sine har kommet godt ut i tester, og vi var fornøyd med vår i fjor. Hvilken størrelse du skal velge kommer jo an på hvor stort barnet er.

• Liker 1
Skrevet

500 er ikke dyrt for vinterdress. Reima (som "alle" anbefaler) koster vel rundt 1500..

Det er viktig at vinterdressen ikke er for stor så den er lett å bevege seg i, så jeg ville nok kjøpt 86 med mindre han er veeldig lang.

Skrevet

500 for en vinterdress er "ingenting". Et tips til neste år er forresten å kjøpe dressene på halvpris til våren.

Har ingen erfaring med Nameit, men vi har vært veldig fornøyde med Reimadressene.

Vi har kjøpt str 86 til vår jente som nå er 15 måneder. Hun er ganske normal for alderen. Regner med at den holder hele sesongen. Kjøpte str 80 til broren da han var på samme alder, og den måtte byttes ut mot slutten av sesongen.

Skrevet

Jeg har kjøpt en kjempesøt Reima vinterdress til halv pris. Kostet 999 og jeg fikk den for 499 :danse: Jeg kjøpte størrelse 80, den var ganske stor i størrelsen så den holder nok til mars tenker jeg.

Skrevet

500 er ikke dyrt for vinterdress. Reima (som "alle" anbefaler) koster vel rundt 1500..

Det er viktig at vinterdressen ikke er for stor så den er lett å bevege seg i, så jeg ville nok kjøpt 86 med mindre han er veeldig lang.

Men Reima er veldig dyrt, og det finnes mange like gode dresser (i alle fall nesten like bra) til halve prisen. Jeg kjøper ikke Reima bare fordi jeg MÅ ha det absolutt beste, det har jeg ikke penger til. Jeg bruker Foreldre og Barn sine tester og velger meg ut en som kommer bra ut i test og som ikke koster skjorten.

TS: Hva med Kaxs sin (KappAhl)? Den kom nest best ut i fjorårets test, og koster 749. Hvis du er medlem i KappAhl-klubben (eller hva den heter), kommer det ofte slike 25 % avslag på valgfri vare, og da kan du få den til i overkant av 500 kr. Da får du en god dress som ikke er for dyr. Vi er veldig fornøyde med vår, og kjøpte ny nå i høst, en størrelse større.

Skrevet

Du må prøve den på før du kjøper, det er veldig stor forskjell på passformen. NameIt-klær er smale i formen, Reima er stort, Kaxs er både kort og smalt.

Skrevet

Vi er fornøyde med Reflex :) De koster rundt 500,- de også :)

Anonym poster: 22da9b373e7dc34de23c4ede6fb1e718

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi er fornøyde med Reflex :) De koster rundt 500,- de også :)

Er det ikle høstdressene til reflex som ligger på den prisen?

Skrevet

Er det ikle høstdressene til reflex som ligger på den prisen?

Vi betalte 599,- for den ene og 299, for den andre (begge vinterdresser fra Reflex).

Skrevet (endret)

Name it sine dresser er ganske tunge. Viktig å tenke bevegelighet når de er så små. Liker veldig godt reima dressene.

Endret av HopsiDeisi
Skrevet

Reima

Reflex

Troll

'alle andre'

Dette er min anbefalingsliste etter erfaring fra egne barn og flere år i barnehage...

Skrevet

Nameit dressene er vel jevnt over gode, men de er tunge, og for små kropper som skal klare å komme seg rundt er de lette tynne dressene bedre. Jeg sverger også til reima egentlig, mine har brukt/bruker det. Men i fjord vinter klarte 5åringen LETT å slite ut en helt ny reimadress, enda det var den tec+ som skulle tåle mest... Men så har det vert perioder der snøen har vært mer eller mindre borte og mye stener, grud og klarting i trær som nok har påvirket slitasjen ;) Men de er supre for de små å bevege seg rundt i, samt at de minste modellene har ekstra isolering i baken, for de som sitter mye på rumpa!

Skrevet

Vi kjøpte Reima tec vinterdress rundt påsketider i år, på 50% tilbud. Kostet bare 500 kr da. :) Kjøpte i 86 da, som jeg håper vil være passelig. Den virker større i størrelsen enn for eksempel regndressen vi har fra Troll, så håper han vokser seg godt inn i den innen vinteren kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...