Gå til innhold

Shampo/balsam for at håret skal vokse fortere

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Finnes det shampo eller balsam som faktisk får håret til å vokse fortere sånn at det blir tykkere?

Synes jeg har mistet mye i løpet av sommeren, og det er så tynt synes jeg da.

Stusser det innimellom, men må liksom fjerne hår fra sluken ofte..

Prøve ølgjær i noen mnd i fjor høst, men det hjalp ikke.

En frisør sier at det finnes shampo som funker men en annen sier at det bare ikke går an!

Noen som vet?

Er litt fortvilt.

Har spist variert det siste halve året i alle fall, så det skal ikke ha noe å si.

Videoannonse
Annonse
Gjest Memories
Skrevet

Jeg har kun hørt om denne. Men tviler på at det fungerer, man må vel heller få i seg variert mat med endel vitaminer.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Jeg har kun hørt om denne. Men tviler på at det fungerer, man må vel heller få i seg variert mat med endel vitaminer.

Jeg googla den. Virker som det er litt både óg hva folk synes.

Noen som har prøvd akkurat den, eventuelt andre?

Skrevet

ingen shampoo eller balsam kan få håret til å vokse. Ta D-vitaminer istede.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ølgjær!

Jeg drakk ølgjær hver dag i ca 3 mnd i fjor høst, men så ingen forbedring.

Vokset hverken fortere eller nye hår dessverre :/

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har akkuratt fått FAST shampoen fra Nisim i posten, og prøvde den ut for drøyt 10 minutter siden :biggrin:

Lukten er frisk, den er ikke hard mot hodebunnen, men om den funker på hårlengden... eh, det får tiden vise. Jeg er pessimist. Har i tillegg bestilt panto-3, som skal være "ah-mazing" i følge KG. Jeg forstår ikke hvorfor jeg hopper på disse hårtrendene, men jeg dytter i meg avocado og venter på superpillene, så får jeg se hva som skjer :P

Uansett skal såkalte biotin shampoer fungere mot håravfall/hårvekst. Enkelte kan finnes billig på iherb, bare som et tips. Har god erfaring med Avalon sin, Miller's skal også være god.

Men husk at hemmeligheten bak langt hår er å gi nok fukt og pleie til lengdene, spesielt tuppene. Bruk en god leave in kur og fuktighetskur fra tid til annen og sky varmebehandling som pesten, så kommer lengden etterhvert.

Jeg mistet mye hår forleden, og legen kom frem til konklusjonen at jeg hadde candida sopp i systemet. Har holdt meg unna sukker og gjær i en periode nå, og det hjelper... Vet ikke hvorfor jeg har det, men legen sier det kan ramme de fleste og kan ha sammenheng med isotretinoinkuren jeg gikk på noen måneder tilbake :vetikke: alt i alt tror jeg kosthold kan ha mye å si for håret.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for tipsene dine BabyBlue! Du må gjerne oppdatere etterhvert som du prøver ut ting, selv om det kanskje tar en stund før du merker forskjell.

Har også lest om panto-3.

På nettet virker det som en del bruker Biotin.

Noen her som har prøvd det?

Vet jo aldri om man kan tro på alt man leser, så da må man spørre seg frem :)

Skrevet

Jeg drakk ølgjær hver dag i ca 3 mnd i fjor høst, men så ingen forbedring.

Vokset hverken fortere eller nye hår dessverre :/

Det hjalp enormt på mitt hår.
Gjest BabyBlue
Skrevet

Biotin skal fungere mot hårtap, men i Norge er det visstnok en 250 mg grense i hver dose? Det kan kjøpes på apotek, men vet ikke hvordan effekten er. Er noen som går så langt at de kjøper biotin beregnet på hester

Meeener å huske at det var en dame her på KG som skrev at hun tok b-vitaminer for hester og fikk superlangt hår. Vet ikke helt om jeg tørr å prøve det, men... det kan være verdt forsøket for de som røyter som en gal?

Du kan prøve å bestille biotin fra iherb, om du blir stoppet eller ikke i tollen handler mye om flaks. Jeg har shippet inn en del "ulovlige" kosttilskudd og har aldri blitt stoppet, mens noen blir stoppet på første forsøk. Prisen er ikke så gal i hvert fall, så det er ikke krise om det skjer =)

Og jada, jeg kan godt holde deg oppdatert og se om jeg ser en forskjell på håret pga. shampoen :tommelsmil:

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Biotin skal fungere mot hårtap, men i Norge er det visstnok en 250 mg grense i hver dose? Det kan kjøpes på apotek, men vet ikke hvordan effekten er. Er noen som går så langt at de kjøper biotin beregnet på hester

Meeener å huske at det var en dame her på KG som skrev at hun tok b-vitaminer for hester og fikk superlangt hår. Vet ikke helt om jeg tørr å prøve det, men... det kan være verdt forsøket for de som røyter som en gal?

Du kan prøve å bestille biotin fra iherb, om du blir stoppet eller ikke i tollen handler mye om flaks. Jeg har shippet inn en del "ulovlige" kosttilskudd og har aldri blitt stoppet, mens noen blir stoppet på første forsøk. Prisen er ikke så gal i hvert fall, så det er ikke krise om det skjer =)

Og jada, jeg kan godt holde deg oppdatert og se om jeg ser en forskjell på håret pga. shampoen :tommelsmil:

Men er det ikke sånn at B-vitamin er vannløselige og det kroppen ikke tar opp av tilskuddet den dagen, blir skilt ut gjennom urin. Sånn at man liksom ikke kan få overdose?

Grensen er 250 mikrogram. (0,25 milligram).

Tror ikke jeg heller tørr hestedosen, men kanskje en mellomting :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men er det ikke sånn at B-vitamin er vannløselige og det kroppen ikke tar opp av tilskuddet den dagen, blir skilt ut gjennom urin. Sånn at man liksom ikke kan få overdose?

Grensen er 250 mikrogram. (0,25 milligram).

Tror ikke jeg heller tørr hestedosen, men kanskje en mellomting :)

Ja, det er slik det fungerer (heldigvis), hvis ikke hadde jeg ligget 6 feet under for lenge siden...

Du får si ifra om du kjøper noe morro, så får vi håpe at det fungerer :happy:

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ja, det er slik det fungerer (heldigvis), hvis ikke hadde jeg ligget 6 feet under for lenge siden...

Du får si ifra om du kjøper noe morro, så får vi håpe at det fungerer :happy:

Hehe, jepp det skal jeg gjøre ;)

• 4 år senere...
Skrevet
På 04/09/2012 den 19.35, Gjest SmurfeLurfen skrev:

Are there any shampoo or conditioner that actually get hair to grow faster so that it becomes thicker?

Seems I've lost a lot during the summer, and it is so thin, I think then.

Spigot it occasionally, but must somehow remove hair from drain often ..

Sample brewer's yeast in a few months last fall, but it did not help.

A hairdresser says that there are shampoos that works but another says that it is just not possible!

Anyone know?

Is a little despair.

Have eaten varied the past six months at least, so it should not have anything to say.

Folk tenker at det er rart å bruke slik sjampo og de sier at den ikke er noe spesielt, men jeg er uenig. Denne greia får virkelig håret mitt til å vokse og håret mitt vokser vanligvis ikke fort i det hele tatt! Det er det eneste produkt jeg kan bruke som jeg kan se resultater av

HJZL-SH-600x600-400x400.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Lee stafford sin serie hair growth. Håret blir fint og blankt mens du venter åså :laugh:. Rimelig pris. Jeg tar suplex B som er ølgjær, selen og kjerringrokk. Synes det har funket men jeg har brukt det i 4mnd snart da. 

Anonymkode: 547c1...50c

Skrevet
På 27.3.2017 den 14.33, katrine_h skrev:

Folk tenker at det er rart å bruke slik sjampo og de sier at den ikke er noe spesielt, men jeg er uenig. Denne greia får virkelig håret mitt til å vokse og håret mitt vokser vanligvis ikke fort i det hele tatt! Det er det eneste produkt jeg kan bruke som jeg kan se resultater av

HJZL-SH-600x600-400x400.jpg

Hvor kjøper du disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...