Tusenfryd Skrevet 27. juni 2002 #81 Skrevet 27. juni 2002 Ja, vi er heldig IW - som får lov. Og som er friske. Du er slett ikke frisk, og for å kunne gjøre ting som krever en frisk kropp, må du først få det. Jeg har skikkelig vondt av deg som sliter som du gjør. Men du får hjelp, du må bare ville ta i mot den selv. Og her er ingen som klager, vi trenger bare av og til litt motivasjon til å komme i gang. Et spark i rompa for å dra kroppen vår ut av an apatisk tilstand. Du vet, noen av oss er det motsatte av det du er, og nå tenker jeg ikke på frisk/syk, men rund/ tynn. Årsakene til at vi ender opp med den helsen vi har kan være så mange. Vitsen er at vi setter alt inn på å få den bedre, ikke sant? For da føler vi oss bedre inni oss også. For noen er det trening for å komme i bedre form, for andre er det å klare å spise normalt for å komme i bedre form.
Mathias Skrevet 27. juni 2002 #82 Skrevet 27. juni 2002 KJære IW Føler med deg, virkelig! Men det er da ingen so mprøver å ta ifra deg gleden?.. Man vil jo at du skal bli frisk, og dersom du forbrenner for mye, er det ikkes ikkert kroppen din vil klare å få nok næring til 1. legge på seg 2. vitale funksjoner... Tenk på det som en gullerot kanskje? AT når du veier xxx kg, kan du trene/bevege deg... Men da ikke for å ta av deg (for mange med vegring er jo treningen positiv fordi de tar av seg da... og det er ikke poenget liksom.. Klem fra Lasse!
Susi Q Skrevet 27. juni 2002 #83 Skrevet 27. juni 2002 Kjære IW Jeg har aldri ment at denne tråden skulle være vond for noen å lese. Ettersom det er noen måneder siden du ble nektet å trene så ser du sikkert behovet for meg som ikke har gjort det på mange år. Du synes det er vondt etter noen måneder, jeg har nektet meg selv den gleden av å være i form ved å ikke gjøre noe med det. Det har ikke vært lett å gå rundt å være 114 kg og ikke orke å gjøre noe som helst. Nå er jeg 94 ( sist jeg var på vekten ) og føler meg bedre enn på lenge. Jeg har en familie med en historie av hjerte problemer. Det sier seg selv at for at jeg ikke skal havne i den statestikken så måtte jeg gjøre noe. Jeg har også en sønn på 7 år som jeg er alene om ansvaret for. Der er ingen far som kommer av og til og hjelper til. Det gjør at jeg også bør være i såpass form at jeg i hvertfall kan stille opp for han når det trengs. Jeg forstår din frustrasjon og dine tanker men hver så snill og forstå min også. Hadde det ikke vært for alle disse fantastiske menneskene her som hadde hjulpet meg igjennom denne tiden så hadde jeg vært på vei rett oppigjen i vekt, og formen hadde havnet rett ned igjen. Jeg har aldri før lært meg å sette pris på hva jeg kan gjøre for å bedre min egen liv situasjon, men nå gjør jeg det. Jeg setter pris på at jeg faktisk har lyst på gulrøtter i stede for chips, eller at jeg kan gå en tur i stedet for å ta bilen. Det er små ting men det utgør så utrolig mye i hverdagen. Og så lenge det er så mange som har gitt meg positive tilbake meldinger så vil jeg tro at det er til hjelp for andre også. Det være seg om matvaner eller trening. Jeg gir meg ikke før målet mitt er nådd. Og med den hjelp og støtte herfra vet jeg at jeg klarer det. Så det er trist at denne tråden var dum for deg , men den hjelper mange andre. God klem til alle sammen.....
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 27. juni 2002 #84 Skrevet 27. juni 2002 Jeg skjønner at det var litt egoistisk og dumt sagt av meg. Jeg mener jo selvfølgelig at tråden skal være her, vil jo for all del ikke at noen skal være ulykkelige. Det er bare det at jeg selv blir så deprimert av å lese den - dere skriver hvor gøy det er å gå turer og få trent skikkelig, og jeg vet at jeg har ødelagt for meg selv slik at jeg ikke kan få trent på laaang tid, og det gjør så vondt inne i meg. Jeg vil ha hjelp, men på en måte ikke også - for da må jeg jo legge på meg. Ville egentlig bare skrive dette for å ønske alle dere som vil gå ned på RIKTIG måte lykke til, - dere er heldige som har slik en viljestyrke! *stor klem*
Susi Q Skrevet 27. juni 2002 #85 Skrevet 27. juni 2002 Hei igjen IW Jeg forstår så utrolig gått følelsene dine. Selv om det virker teit så er det på mange måter like mine. Bare det går andre veien. Jeg er så glad i god mat, men har en forbrenning som nesten ikke har virket de siste årene. Jeg har ikke kunnet se på en sjokolade før jeg har lagt på meg. Jeg trengte også virkelig hjelp. Jeg sluttet å spise, og var tilslutt nede i maks 1 - 2 måltider pr dag. Det endte selvfølgelig med ødelagt forbrenning og at vekten gikk rett til værs. Du bør for din egen del gå og få hjelp. Jeg tenker at så lenge du ikke trives nå så kan det jo ikke være så ille å prøve å forandre på det. Jeg har ingen kompetanse til å kunne hjelpe deg. Skulle ønske jeg hadde det. Men jeg tror at du vil få det mye bedre om du gikk og fikk den hjelpen du trenger. og hvorfor ikke... da kan du jo slenge deg på her med oss og fortelle oss hvordan det går. Som jeg har nevnt tidligere her er det tips til alle og alle som sliter med vekt, matvaner, trening, ja hva det skulle være skriv og fortell. La oss dele og støtte hverandre til å endre de dårlige vanene våres. Jeg skjønte at du ikke mente noe gale med komentaren din, men at du er trist og lei. Men jeg har selv så god erfaring med denne tråden at jeg håper den kan være til hjelp for alle...også deg. Håper du gjør det. Søker hjelp og kommer deg opp igjen der du vil og bør være. Både fysisk og psykisk. Ønsker deg lykke til... Og sender deg en kjempe stor klem.... Håper det ordner seg..... Stor klem fra meg
Susi Q Skrevet 9. juli 2002 #86 Skrevet 9. juli 2002 Hei igjen alle sammen... Ja nå har jeg vært på ferie tur til Bø i Sommarland. Og jeg har kledd av meg og solt meg....jeg har kost meg.....jeg har spist godt og vært kjempe aktiv hele dagen... Trodde helt ærlig at jeg hadde lagt godt på meg igjen når jeg nå kom hjem....men nei da. Jeg står på det samme. Jippi. Så nå er det tilbake til fornuftige måltider og sunne vaner. Men det var deilig og kunne skjeie ut litt og gjøre det uten dårlig samvittighet. Og så i tillegg uten å gå opp igjen i vekt. Komentarene hagler på. Nesten alle jeg treffer som jeg ikke har sett på en stund spør hva jeg holder på med og sier jeg er blitt kjempe fin. :blunke: Men det blir dyrt dette :D for nå må jeg snart ut å kjøpe meg nye bukser. Alle buksene mine er blitt for store. Så selv om jeg ikke har gått ned i vekt så merker jeg likevel forandringer på kroppen min hele tiden. Det eneste er at n føler jeg et stort behov for å spise mer kontrolert. Altså veie maten og være mer bevisst. Som en slags Grete Rhode diett. Jeg er livredd for at det skal stagnere og kanskje til og med snu oppover igjen. Og det er så rart for jeg føler jeg hra et større behov for å gå ned i vekt nå enn for 20 kilo siden. Lurer på om det har med velværen å gjøre. At nå føler jeg meg så mye bedre og vet at det kan bli enda bedre. Men 10 kilo til så har jeg nådd første målet mitt. Da vil jeg se om jeg ønsker mer av eller om det da holder å bare være i bedre form i tillegg. Tror jeg har fryktelig lyst å komme meg ned i 75 kilo. Men det er 20 kilo og det virker så uendelig mye.... Men på en annen side så har jeg jo klart 20 til nå da så..... Ja ja jeg får se.... Først er det de 10 som gjenstår.... og nå går jeg på med nytt mot og ny giv.... Dette skal gå så bra så..... :blunke: Fortsatt god sommer til alle sammen. Og god klem til alle mine stor hjelpere her. Hilsen snart lille meg :D
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2002 #87 Skrevet 13. juli 2002 Hei !!! :D Vil bare minne deg på at å veie maten er ... litt drastisk kanskje? Det er viktig å ikke spsie for mye, det er sant, men pass nå på at du ikke spiser for lite også! Deter mange "superslankere" som har endt med spiseforstyrrelse.... Bare så du ikke "tipper over..." Lykke til videre , KOS DEG! :D
Susi Q Skrevet 13. juli 2002 #88 Skrevet 13. juli 2002 Hei på deg Jeg er fryktelig klar over den fall gruven.. Mitt største problem har nok vært at jeg spiser alt for få og alt for lite måltider. Jeg ødelagte hetl forbrenningen min. Den stoppet rett og slett opp. Men nå er jeg veldig bevisst på det... Men tror ikke det er noen fare for at jeg skal få en slags spise forstyrrelse for det er netopp det å finne en sunn balanse jeg jobber med. Det å kunne få et sunt inntak i forhold til aktivitets nivået mitt. Men lysten på resultatene gjør at jeg nå ønsker å kanskje begynne å veie maten min. Men har tenkt i det siste.... Og kanskje det er bedre å sette opp faste klokkeslett som jeg skal spise på. Og selvføleglig fortsette med sunn mat. At jeg spiser klokken 0900, 1200, 1500, 1800 hver dag.... Og blir jeg sulten uten om dette så blir det frukt eller grønt.... Hmmm jeg får tenke litt på det... Men takk for svaret ditt..... Og fortsatt fin sommer.... God klem fra meg
Gjest Kinga Skrevet 17. juli 2002 #89 Skrevet 17. juli 2002 Hei Susi Q! Fint aa hoere du faar masse positive tilbakemeldinger paa hvordan du ser ut - og ikke minst at du foeler deg bedre! Veiing av mat har lite for seg; det er ikke vekten av maten i seg selv du legger paa deg av; det er typen mat du spiser som teller! Det hoeres jo ut som om du har vaert veldig flink saa langt - fortsett i samme stil. Veiing av mat er saant spiseforstyrrede driver med - la naa ikke maten bli en besettelse, kjaere! Fortsatt-staa-paa-klemmer fra
Susi Q Skrevet 23. juli 2002 #90 Skrevet 23. juli 2002 Hei alle sammen Ja nå er dere sikkert kjempe lei meg her inne.. :-? Men jeg gir meg ikke... ikke så lett. Jeg har ikke vært på vekten, men har noe å fortelle. Jeg skulle ut å kjøpe meg en ny bukse...jeg fant en som var utrolig stilig og holdt den opp men tenkte den passer ikke i det hele tatt. Så jeg fant en annen modell..ikke så fin men rett størelse trodde jeg... Jeg tok begge med meg på prøve rommet og prøvde den minste først..og ikke bare passet den... JEG MÅTTE FINNE EN I MINDRE STØRRELSE.... :D Tror dere jeg er fornøyd... Det var så deilig.. Så det var denne ukens glad meldig fra meg.... Håper dere har en fin sommer alle sammen...min blir bare bedre og bedre.... Mange klemmer fra meg
Gjest Solskinn Skrevet 23. juli 2002 #91 Skrevet 23. juli 2002 Hei Susi Q! Jeg har värt innom og fulgt deg med gjevne mellomrom, jeg er så imponert!!! Go girl!! Og grattis med nye bukser!!! Der har du jo verdens beste motivasjon!! Jeg tror jeg må komme meg ut på rullesköyter i dag, jeg, jeg blir inspirert av deg, jeg er i så utrolig dårlig form, men kommer aldri i gang med treningen fordi jeg jobber alt for mye, og da er det så enkelt å dette ned i sofaen når man endelig kommer hjem. Heldigvis er det snart over! Jeg kjenner i alle fall at jeg lengter etter en sprek kropp igjen, og du motiverer meg til å komme i gang! Når det gjelder mater anbefaler jeg virkelig å sette faste tidspunkt i steden for å veie maten. Spis ofte, da holder du forbrenningen i gang hele tiden. Er det vanskelig å komme i gang kan jo spise til faste tider som du foreslo. Det skal bli en vane!! Fortsatt god sommer!!!
Saga Skrevet 23. juli 2002 #92 Skrevet 23. juli 2002 Vet hvordan det føles! I fjor sommer gikk jeg ned 8 kg og kjøpte en masse klær, men i november var det selvsagt ingenting som passet lenger. Men denne sommeren begynte jeg å spise ordentlig mat, og kuttet ut all småspising. Ingen fete chips middager og sånt. Masse grønt, frukt, yoghurt og egg. Har i tillegg kuttet ut brød og poteter. På én uke hadde jeg gått ned 5 kg. Fant noen bukser i skapet som jeg kjøpte sommeren 2001 som jeg aldri hadde fått på meg etter den tid, og de passet! Nå er det bare å nyyyte resten av sommeren =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå