Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!!!

Syns du er kjempeflink!!!!!! Har ikke samme vekt som deg, men 10 kilo for mye på 1 1/2år pga. at jeg flyttet sammen med kjæresten min. Blir kjempe motivert når jeg ser at andre klarer det!!! Mitt problem er at jeg stod ganske langt bak da det ble delt ut viljestyrke.... men nå tror jeg at jeg skal prøve å ta meg sammen og røre litt mer på meg!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

Det er fint å høre at andre også får lyst til å stå på for å komme seg litt i form..

Da føler jeg meg bedre også..

Jeg håper det er flere som vil være med her og fortelle hvis de holder på med lignende.

Om de ikke er på mitt vekt nivå så er ikke det det viktigste.

Men bare målet er det samme...

Å klare å endre på en livsstil som ikke er bra..

Eller komme i bedre fysisk form, bli mer bevist på kosthold og helse...

Det går ganske bra nå.

Jeg har ikke vært på vekten enda, men jeg har vært flink å gå på turer nå nesten hver dag.

I går gikk jeg på en tur men ikke for turen sin del..men jeg gikk alikevel en god tur..

Det blir av og til vanskelig å få tid grunnet at jeg har et barn jeg er alene om.

Men det å ha en vilter 7 åring i hus er av og til nok i seg selv.

Men i morgen skal jeg på lang tur.

Håper været blir like fint som i dag.

Og det som er deilig, er at dette er ikke noe sånn super hurtig og enkel slanke kur.

Men en mer bevisstgjøring av min egen fysikk og kosthold.

For det er det eneste som hjelper i lengden.

Ellers blir jeg bare en sånn jo jo slanker.

Og det er ikke noe mål for meg.

Det er såååå utrolig deilig med oppbakkingen fra dere alle sammen.

Jeg skulle ønske jeg personlig kunne gi dere alle en kjempe god klem...

Men jeg får sende den til dere via her i stedet...så håper jeg dere forstår hvor mye dette faktisk betyr for meg...

Det hjelper meg igjenom tunge dager...å vite at dere er der å tenker på meg...og håper for min del at jeg ikke gir opp..

Det betyr helt utrolig mye for meg...

TAKK TIL DERE ALLE !!!!!!!

Stor klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei!

Først og fremst vil jeg bare fortelle hvor imponert jeg blir når jeg hører hvor flink du er!!

Selv skulle jeg gått ned 6-7 kilo. Da jeg var sammen med eksen min la jeg på meg 20 kilo men er heldigvis blitt kvitt en del av de pga kjærlighetssorg.

Men nå har jeg og en venninne begynt å sykle noen ganger i uka og for n'te gang sier vi at nå skal vi skjerpe oss og ikke slutte etter en uke (noe vi er selvutnevnte eksperter på). Innlegget ditt gjør meg faktisk enda mer gira på å gjøre det! Et tips: Jeg leste i Shape Up at det er lurt med sirkeltrening! Bruk to vannflasker som vekter så gjør du noen få øvelser, hopp tau eller ta spenst hopp i mellom øvelsene. Har du litt høyt tempo øker forbrenningen betraktelig og vekten går fortere ned! Tror de anbefalte ca 40 min hver gang. I tillegg bør man sykle, gå tur eller jogge.

Stå på!! Dette går kjempebra siden du er så gira som du er! Skulle ønske jeg hadde like mye selvdisiplin....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen

Takk for et hyggelig svar Pamella.

Men jeg lurer litt på hvilken øvelser som er best egnet på sirkeltreningen.

Og er det noen som vet hvor lenge en bør holde på av gangen og hvor lange pauser en bør ta f.eks.

Når en ønsker bedre kondisjon og høyere forbrenning, er det noen spesielle øvelser eller trenings programmer.

Uff jeg er blitt helt kjempe giret nå...

Dette går som en drøm nå..

OG DAGENS GLA MELDING....

1 KG TIL NED....JIPPI

Det går rette veien og ingen ting er bedre enn det....

Men noen gode trenings tips og råd taes imot med stor takk...

Jeg har ikke gjort det på lenge så jeg trenger alt jeg kan få med av info...

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at en morgentur før frokost er glimrende fordi forbrenningen kommer seg rett til værs! Du skal også drive med lavintensiv trening, det er bra for forbrenningen. Spis også mye frukt og grønnsaker, drikk massevis av vann - det renser godt!

Har du begynt å svette skikkelig når du trener enda? Det er så deilig, for de betyr at sirkulasjonen din er ordentlig i gang. Og så kan du måle tiden fra du stopper en treninsgøkt og du er skikkelig andpusten - og til du puster normalt igjen - den tiden går nedover - det tar kortere og kortere tid når du kommer i form.

Og for hver dag nå, så skjer det ting inni deg du ikke ser, leddbånd styrkes, ledd smøres, ben blir sterkere... you are on a flow, baby!

Og fortsett å kose deg - det tror jeg er det beste av alt!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare komme med et lite tips til deg som skrev dette første innlegget, samt andre som har problemer med motivasjon til slanking. Ta dere en tur innom http://www.slankere.com , det er et nettsted, med egen slankedagbok, der du kan skrive ned dine tanker, hva du har spist, hvor mye du har trent, og ikke minst hvor mye du har gått ned/opp... jeg meldte meg inn der for en måneds tid tilbake, og har fått masse fin motivasjon der, i tillegg til mange nyttige tips, og jeg har gått ned 4 kilo så langt icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal også drive med lavintensiv trening, det er bra for forbrenningen.  

Har du begynt å svette skikkelig når du trener enda? Det er så deilig, for de betyr at sirkulasjonen din er ordentlig i gang. Og så kan du måle tiden fra du stopper en treninsgøkt og du er skikkelig andpusten - og til du puster normalt igjen - den tiden går nedover - det tar kortere og kortere tid når du kommer i form.  

Hmmm Gode tips, bare en ting: Derom en puster tungt driver enikk lenger med lavintensitetstrening,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du selvsagt helt rett i Lasse. Jeg presiserte ikke godt nok.

Vanligvis gir jeg bare bildet at man skal gå istedenfor å løpe.

Så kan man jo, innimellom få opp pusten, med litt intervaller. Naturlige intervaller synes jeg er det beste - på min faste morgentur er det bortover, oppover og nedover, jeg har samme fart uansett. Også oppover.

Og husk at når man går i nedoverbakker, så RULL på foten, dvs sett hælen nedi først, hvis ikke plager du knærne dine mer enn de liker. Det er faktisk mer belastende å gå ned enn opp - for sener og knær og sånne finmotoriske greier, dere vet...

God treningslyst!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nå husker jeg ikke disse sirkeltreningsøvelsene akkurat nå, men jeg kan lese igjennom det bladet når jeg kommer hjem i dag så skal jeg prøve å huske å skrive de opp til deg i morgen!

En annen ting:

Jeg skulle egentlig på sykkeltur i går, men istedet gikk jeg opp til 18 etasje på jobben og vasket og polerte bilen. (holdt på i 3 timer) Husarbeid og slikt er jo god trening det også, man forbrenner iallefall kalorier!

i tillegg til dette hoppet jeg på trampoline i går kveld sammen med noen venner. Kjempe artig og kjempeslitsomt! Har hørt at 15 min på trampoline tilsvarer nesten 1 times joggetur. Vet riktignok ikke om det stemmer da....

Men jeg skal prøve å huske å gi deg de øvelsene! Lykke til så lenge og gratulerer med 1kilo!!! (jeg vil også..... )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamela: er glimrende og aktiv dag! Deter det som skal til, en aktiv dag, ikke bare en treningsøkt og stolsitting resten av de 10 timene...

Ang trampoline så stemmer nok ikke det helt...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Lasse:

Hvor god trening tror du trampoline er da? Man blir iallefall sliten nok...

Syntes dagen i går var vanvittig deilig! vaske bil og hoppe trampoline gjorde jeg jo ikke for å trene så da ble det liksom ikke et ork å gjøre det. Tror det er best å finne på ting man vanligvis ikke forbinder med trening for da virker det så mye lettere!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tråd dette, herved utnevnt til den beste på KG.

Når det gjelder step anbefaler jeg deg ikke å kjøpe det før du har tatt timer.

Fins det ingen treningsstudioer i nærheten av deg? Der jeg trener er det også slankere, og det er ingen som er så tøffe og bevisste som de. Ikke vær redd for å prøve, du har jo så lyst. Anbefaler deg Stram Opp timene på SATS iallefall. Styrketrening med andre som har det som deg er morsomt og du møter andre mens du peser.

Jeg må si at jeg beundrer deg. Synes du er ei kjempeflott jente. Håper det går bra med deg.

Klem, Atilla icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære Atilla, Lasse, Pamella, Tusenfryd og alle dere andre som er her og viser at dere bryr dere.

Dere har hjulpet meg igjenom noen tunge stunder..og gitt meg mot til å fortsette og stå på.

Jeg er så glad for deres hjelp og engasjemang. Deres hjelp har vært alfa omega.

Jeg hadde ikke klart dette hvis ikke det var for den hjelpen og støtten som dere alle har vært med på å gi.

Så ta med dere den og husk på det at dere hjelper et menneske til å få et bedre liv...

Når det gjelder step så har jeg trent det tidligere.

Jeg har en sperre for å gå på et trenings senter..vet ikke helt hvorfor men det stopper liksom bare opp.

Og så trampoline da...jeg har jo det jeg ..

Ikke en stor en men dog...

Den har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

Den skal få seg en runde i kveld.

Jeg merker at det ikke blir hver dag jeg kommer meg av gårdet på tur og da må jeg finne på andre ting, som setter igang forbrenningen min.

I dag har jeg ikke vært flink å spise.

Litt grunnet varmen og lit grunnet jeg er så depremert. Så når jeg våkner gjør jeg de nødvendige tingene som må gjøres og så legger jeg meg ned og rett ut gråter til jeg enten blir tvunget ut av naboer eller min sønn kommer hjem igjen og jeg må ta meg av han.

Så da blir det ingen frokost..og så spiste jeg litt nå isted kl..1500 ca og det er for sent for første måltid.

Men jeg spiste heldigvis lite da..

Så nå prøver jeg å spise bare frukt og grønnsaker grunnet dårlig samvittighet.

Men jeg vet at det er i dag...og i morgen er en ny dag..

Så jeg gir ikke opp...

Og jeg kommer til å fortsette her til folk blir kjempe lei meg...

Vil også takke for det tipset om slankesiden...jeg har nå blitt medlem der.

Hadde ikke klart å hatt den innstillingen her uten deres hjelp og støtte...

Jeg venter i spenning på flere treningstips.

Det er så mange fine råd og tips dere har.

Bare fortsett..

Håper alle får en kjempe fin dag.

Gode klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg blir virkelig rørt av dette jeg! Hadde jeg kunnet trylle for å hjelpe hadde jeg gjort det: Du er så standhaftig og vil så gjerne... Det formerlig lyser ekte følelser av det du skriver, IKKE GI OPP DET GÅR JO SUERBRA!

Det er naturlig å miste matlysten i varmen. Spis frukt og drikk mye heller. Men: Spsis middag alikevel!

Du ødelegger ikke forbrenneingen av en dårlig dag heller vet du....

Trampoline: Er flott trening det! Det styrker buk og rygg, samt får fart på plodpumpa, og deter GØY! Bare vær forsiktig, deter ikke ufarlig, og særlig når en flere enn en er utpå der.... En om gangen...

Hvor god trening? Vanskelig å si, kommer an på hva en gjør, fomene etc... En merker jo selv hvor sliten en blir, og hvor lenge en holder på...

Allsidig lystbetont aktivitet er nøkkelord. samt: Ikke bruk bilen til alle småturene....

Virkelig lykke til, opp av stolen klipp gresset, vask huset, og sett deg ned igjen med GODSAMVITTIGHET. Det er lov å slappe av!.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Uff da! trist å lese siste innlegget ditt!

Jeg sjekket opp litt ang sirkeltrening i går og jeg tror det blir vanvittig mye for meg å skrive ned. Men få tak i noen enkle øvelser som styrker de forskjellige delene av kroppen. Bruk vannflasker som vekter for armene. Gjør så mange repetisjoner du rekker i løpet av et minutt og bruk hoppetau de 30 sekundene mellom hver stasjon. ha en 8-10 øvelser. Når du er ferdig tar du en omgang til! De anbefalte å varme opp med hoppetau også.

Jeg har også dårlig samvittighet for gårsdagen. Ble ikke mye bevegelse på meg nei! hadde hopepine og var svimmel så den planlagte sykkelturen ble det ikke noe av... Men jeg spiste iallefall 5 måltider (flere av de var frukt)! og det er bra nårjeg vanligvis spiser 2! Nei jeg får ta meg en tur på trampolina i dag! kanskje en sykkeltur også, og en tur opp trappene igjen...

Stå på!! dette går knallbra! du motiverer iallefall meg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig dag ødelegger ikke, selv om det kan kjennes sånn!

Har du ingen apetitt, så anbefaler jeg Korni-knekkebrød, sånn oransje, lyseblå eller lysegrønne pakker. Ta litt smør på (hvis ikke blir det så tørt, og man skal ha noe fett også) og skjær et eple i skiver og bruk som pålegg. Billig, sunt og veldig godt og apetittvekkende. Eple har jeg oppdaget blir jeg sulten av. Det er vel syra da...

Noe som også er godt, er å smøre pesto på samme knekkebrød, og ha tomatskiver oppå. Mmmm...

Grunnen til at jeg anbefaler disse knekkebrødene er at det virker ikke uoverkommelig å spise siden skivene er små og delikate. Ikke store tykke brødskiver som ikke er noe særlig når man ikke har matlyst. De er også sunne og gode, næringsrike og de metter veldig. Spis to stykker med tre timers mellomrom. Så orker du kanskje tre, fire? Jeg er vanligvis ikke småspist, men fire til et måltid holder for meg.

Og finn deg en sjappe som selger gode tomater, sånne som smaker og lukter tomat, ikke de kjønnsløse røde greiene som til nød passerer som pynt.

Som mellommåltid er det godt med melon, jordbær og annen frukt.

Og drikk masse vann i varmen.

Kropp og sjel henger sammen. Du har det ikke godt inni deg, men om noen uker, når du er enda mer i gang med dette, du beveger deg regelmessig og får orden på spisingen din, da vil du få det bedre også. Jeg sier ikke at det løser alle problemer, men med full musikk og sprelling på trampoline, hvem kan la være å le da? Da får du hvert fall noen minutter med glede. Dagen etter, enda fler minutter.

Og snart har du overskudd nok til å håndtere de underliggende problemene også.

Nå - slutt å sitte på nettet og glane, kom deg ut og plukk en stoooor bukett med duftende syriner, nyt solen - og så kan du skru på pc-en om noen timer igjen. OK?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hei igjen alle sammen.

Takk for tipset Tusenfryd, jeg skal å handle nå.

I dag er det for varmt til å være noe særlig aktiv, men jeg skal prøve meg litt senere..

Det har gått litt tregere disse dagene men jeg har vært veldig flink å spise frukt.

I dag har jeg spist litt chips....det er det store neiet for meg.

Men kroppen min hylte på litt salt i denne varmen.

Så det jeg gjordet var at jeg tok meg to hånd fuller og spiste det så la jeg resten vekk. Og det tror jeg må være første gangen at jeg har klart. For noen månder siden hadde hele posen røket.

Og nå er behovet dekket og suget er vekke.

Så jeg får bare finne det positive i tingene.

Jeg føler meg mye bedre.

Jeg er mer bevegelig og har mer energi merker jeg.

Selv om det nå er for varmt til å klare de helt store fysiske utskeielsene i dag.

Men jeg har et flott undertøy sett som roper på meg i det fjerne...og for hver dag som går så er jeg et skritt nærmere.

Livet er deilig, solen skinner og frukten smaker ekstra godt.

Så nå er det bare å få kroppen med seg og bevege seg litt mer...phuu...

Ut på tur aldri sur...

Ha en kjempe fin dag alle sammen...

Stor klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å ha noe som roper!! icon_smile.gif

Tips om salt: Drikk mye og drikk gjerne farris/mineralvann, det er det de salter etc du trenger.

Hver dager en dag nærmere!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv bland eple juice (IKKE nektar) og farris. Dekker litt søtebehov, og er kjempegodt å drikke i varmen. Vil du ha salt så spis lacryl.

Fin og enkel middag i varmen er peppermakrel, men nypoteter og kokt nykål men sitron og pepper på. Og det er sunt og magert.

Ønsker deg lykke til!! icon_smile.gif Ser du at kiloene begynner å forsvinne, øker motivasjonen.

Kanskje du kunne låne noens hund? Fin måte å komme seg ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for et godt middags tips Binn@..

Lasse..du er bare den beste...

Jeg kan ikke få sagt hvor utrolig mye dine innlegg har av betydning for meg. Du sier det rette til en hver tid..Tusen takk..

Og alle dere andre som er her og støtter, som er blitt med meg i kampen..

Dere er fantastiske...

STOR KLEM TIL ALLE..

Men nå går jeg på tur...

Nyt sommeren...

Det skal jeg, på vei mot et bedre liv...

Sender dere et stort smil alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...