Gå til innhold

Irriterende "pop-up" reklame på Facebook?

Anbefalte innlegg

Gjest solveig92
Skrevet

Hei!

Logget meg inn på Facebook tidligere idag og da så jeg plutselig at jeg har en del "pop-up" reklame når jeg er på "Hjem". Det er typisk "Hvor mange trekanter ser du på dette bildet", "Like Asian Woman" og "Få kontakt med kinesiske jenter" osv...

Noen som har peiling på hva dette er? Er ganske sikker på at jeg ikke har trykket på en typisk spamlink, men man vet jo aldri. Hjelper det å avinstallere nettleseren og installere den på nytt? Noen som vet? Akkurat nå er jeg mest redd for at noen skal hacke mailen min? Noen som vet? unsure.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken nettleser er det du bruker?

Og hvordan mener du at popups har noe med hacking av mailkonto å gjøre?

Gjest solveig92
Skrevet

Hvilken nettleser er det du bruker?

Og hvordan mener du at popups har noe med hacking av mailkonto å gjøre?

Bruker Chrome. Prøvde Explorer også, men det var ikke mye reklame der. Det pleier jo å være litt reklame på høyre side når du er på "Hjem", men det ser ut som at "Like Asian Woman" har erstattet de småreklamene eller hva jeg kan kalle de. Var inne på Youtube istad og jeg så "Like Asian Woman" der også.. Kan det ha noe med selve Chrome å gjøre..?

Nei ikke vet jeg. Er langt ifra noe datageni.

Skrevet (endret)

Har du prøvd å legge inn AdBlock?

Installer den og se om de blir borte:

https://chrome.googl...aibdccddilifddb

Du kan også se i gjennom listen over utvidelser. Kanskje du har installert noe uten at du var klar over det? Lim inn dette i adressefeltet og trykk enter:

chrome://chrome/extensions/

Endret av TMB
Gjest solveig92
Skrevet (endret)

Har du prøvd å legge inn AdBlock?

Installer den og se om de blir borte:

https://chrome.googl...aibdccddilifddb

Du kan også se i gjennom listen over utvidelser. Kanskje du har installert noe uten at du var klar over det? Lim inn dette i adressefeltet og trykk enter:

chrome://chrome/extensions/

Ser ut som at reklamen er vekk nå. Pcen går litt senere når jeg er på Facebook, men det skal jeg overleve. Tusen takk for hjelpen! biggrin.png

Endret av solveig92
Gjest solveig92
Skrevet

Nå funker visst ikke Facebook i det hele tatt. Siden er helt hvit.. ååh, teknologi.. whyy :sukk:

Skrevet

Hmm...gjorde du det nederste jeg skrev?

Gjest solveig92
Skrevet

Hmm...gjorde du det nederste jeg skrev?

Ja, jeg gjorde det. Reklamen er vekk, men Facebook laster seg ikke inn når jeg er på andre sider enn "Hjem". Siden er bare hvit.

Skrevet

Jeg hadde forsøkt å reinstallere nettleseren. Husk å logge inn på synkroniseringsfunksjonen i Chrome om du ønsker å ta vare på bokmerker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...