Gå til innhold

Briller på nett.

Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

Trenger nye briller, og tenkte å kjøpe på nett da jeg syntes det er alt for dyrt i brillebutikken.

Hvilke sider er bra å kjøpe på? Som har gode priser?

Hva bør jeg ha i glasset? Jeg er nærsynt (-5). Hvordan vet jeg at brillene passer hodeformen min? :klo: Når jeg kjøpte i butikk så prøvde jeg jo mange forskjellige briller, men det blir jo litt vanskelig på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så store styrker ville jeg absolutt ikke ha kjøpt på nett. Det er ikke glassene gode nok til. Har faktisk lest at slike glass fra nettet kan være direkte skadelige. Er det derimot kun innfatningen du skal kjøpe på nett og glass i butikk så kjør på, men vet ikke om nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store styrker ville jeg absolutt ikke ha kjøpt på nett. Det er ikke glassene gode nok til. Har faktisk lest at slike glass fra nettet kan være direkte skadelige. Er det derimot kun innfatningen du skal kjøpe på nett og glass i butikk så kjør på, men vet ikke om nettsider.

Hmm, har jeg ikke hørt før, trodde det var vanlig å kjøpe komplette briller med styrke på nett jeg? :klo: Bruker linser til daglig, så brillene brukes kun 1 time om morgenen.

Har ikke peiling, så kan fint være jeg har missforstått brille-kjøp på nett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

jeg er blind som en muldvarp i dagslys men jeg kjøper alltid mine briller på nett, ironisk nok har jeg ett par briller jeg blir sjøsjuk av og de kjøpte jeg hos optikeren...

Siden jeg kjøper fra heter extraoptical

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har jo rimeligere briller hos optiker, jeg ser at f.eks. Specsavers har en del tilbud.

Anonym poster: 489cc0a0e850863d096e5981ab5ec199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Skal Du kjøpe briller på nett, så bør du ha index 1,67 på glassene og helst asfærisk. Da blir glassene tynne og flate. -5 en er ganske mye, og du bør tenke deg nøye igjennom før du gjør noe. Synsam har nå tilbud på Ray bans, har jeg sett 1890,- eller noe. Venninda mi kjøpte disse, men måtte oppgradere glassene pga styrken. Du bør også sørge for at glassene har anti refleks og herdig, så det blir mest mulig komfortabelt for deg.

De beste glassene jeg har jobbet med heter as stylis.

Kjøp gjærne fatning på nettet, men dra til optisk og prøv innfatninger, få de til og skrive modell, str og fargekode og se om du finner de på nett.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...