Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som studerer dette nå? eller vet noe om det, syns det virker spennende, men er usikker på hvordan det er. Er det mye matte og sånn?

Anonym poster: 1cf72b5ae629a2072e1d4f2705cce97f

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg vil tro at det er en del matte da det sikkert bare er en spesifisert gren av samfunnsøkonomi, som har en del mer matte en vanlig bedriftsøkonomi.

Skrevet

Er det noen som studerer dette nå? eller vet noe om det, syns det virker spennende, men er usikker på hvordan det er. Er det mye matte og sånn?

Har venner som studerer dette, det er ikke mye matte i det hele tatt. Det er mer politikk enn økonomi, og mye sammelignende politikk for eksempel.

Første semester har man fag med samfunnsøkonomi-studentene og med sammenlignende politikk-studentene.

Min ene venninne studerer dette fordi hun ikke kom inn på andre økonomifag, og er skuffet fordi det er mer politikk og mindre økonomi enn forventet.

Så det spørs hva det er du synes er spennende :)

Skrevet

Oi! det hørtes egentlig veldig kjekt ut! jeg er litt svak i matte, men kan klare meg ok i matte, men da må jeg virkelig gå inn for det og øve mye! Men jeg syns politikk og samfunn er spennende! Så da får jeg se om jeg kommer inn. er lenge til fristen enda, men så utrolig vanskelig å finne noe jeg vil bli. Men nå har jeg vertfall noe å jobbe frem mot! :-) Tusen takk for svar!

Skrevet

Tror NTNUs versjon av politisk økonomi er en blanding av samfunnsøkonomi og statsvitenskap. tror også du bør regne med en del matte om du selv anser deg selv som svak. Ofte må man kunne algebra(forkorte uttrykk og stokke om på dem) og derivere. Høres ut som et knall studium om du er interessert i politikk og samfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...