Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her har tips til hva man kan gjøre når man er rød rundt øynene? På lokket og våtlinja under øyet er jeg veldig rød og ser derfor ganske "syk" ut. Ikke pent.

Også lurer jeg på om noen har tips til hva man kan gjøre når man har mye sprengte blodårer på øynene? Har fast øyelege osv, men alt er fint med øynene mine så det er ikke noe sykdom eller plage som gjør at jeg er rød, har bare alltid hatt masse sprengte blodårer på øynene. Og det plager meg, for øynene kommer ikke noe særlig pent fram da :(

Anonym poster: 2414e66926e46ba035ba57fff2a0847e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På øyelokket kan du jo bruke en hudfarget kremøyenskygge, f.eks. Mac Painterly.

Anonym poster: ce4b9d205b6595b99b135894807fcb27

Skrevet

Mange som kjøper øyedråper fea Usa, clear eyes tror jeg den heter.<br /><br /> Anonym poster: eb3bd5348f31e44567daf38eb825ab16

Skrevet

Oh så kan du bruke hudfarget eyeliner. Mange skryter av en inliner fra Isadora som jeg mener heter Blonde, men den har gått ut av det norske sortimentet og er vanskelig å få tak i. Jeg har en fra glominerals som heter Peach. Er fornøyd med den, har kjøpt den på ebay.<br /><br /> Anonym poster: eb3bd5348f31e44567daf38eb825ab16

Skrevet

Vil helst ikke måtte bruke sminke, vil gjerne ha kremer e.l som demper det. Sminke dekker det nemlig ikke, har prøvd mye.

KAn man bruke linser med clear eyes?

Skrevet

Ja, jeg bruker linser med clear eyes innimellom, går helt greit for meg.

Skrevet

Okey takk, fungerer det da? :)

Skrevet

Jepp

Hvor får man kjøpt dette?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

man skal ikke bruke clear eyes regelmessig om man har problemer med sprengte blodkar fordi det kan fremprovosere utvidede blodårer i øynene. Så om du tror øyene dine er røde NÅ, så er det ingenting imot det de blir med utvidede blodkar. Er en grunn til at det er ulovlig i norge.

Skrevet

man skal ikke bruke clear eyes regelmessig om man har problemer med sprengte blodkar fordi det kan fremprovosere utvidede blodårer i øynene. Så om du tror øyene dine er røde NÅ, så er det ingenting imot det de blir med utvidede blodkar. Er en grunn til at det er ulovlig i norge.

Hva skal jeg gjøre da?!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre da?!

nei gud om jeg vet, jeg er ingen øyelege, men jeg vet at clear eyes o.l ikke er bra fordi jeg tok det opp med optikeren min.

Skrevet

Legen og øyelegen min gir meg ingen svar, fordi de mener at så lenge øyet er friskt kan det være det samme.

Men jeg hater det.

Skrevet

Du får bla kjøpt den på swissclinic.no, men der er den ganske dyr. Utenlandske nettbutiker selger det for halve prisen.

Skrevet

Dette er en allergisk reaksjon på en av kremene du bruker mest sannsynlig øyekremen! jeg har opplevd det samme en gang tidligere, ble rådet til og bytte øye krem til en mer naturlig en og det hjalp med en gang! :)

Skrevet (endret)

Dette er en allergisk reaksjon på en av kremene du bruker mest sannsynlig øyekremen! jeg har opplevd det samme en gang tidligere, ble rådet til og bytte øye krem til en mer naturlig en og det hjalp med en gang! :)

Jeg bruker ikke øyekrem :P Ikke annen krem i nærheten av øynene heller, og jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. På bilder av meg fra jeg var liten var jeg like rød på øyet og rundt øyet da, desverre.

Det er heller ikke allergi, for jeg er testet for all allergi mulig. Så jeg er helt rødløs nå, hater utseende mitt pga det og klarer ikke komme meg over det fordi jeg ser syk og dårlig ut uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg sminker meg, og jeg DRITT LEI det.

Jaja, ikke så anonym lenger da, men gjør ingenting skulle egentlig ikke være det i utgangspunktet :P

Endret av KaDust
Skrevet

det finnes jo "clear eyes" på apoteket. Dvs det heter ikke clear eyes, men det har samme effekt. husker ikke hva det heter i farta, men jeg brukte det mye før

Anonym poster: 4603340a0c559aa78cb2bc4fd547dd37

Skrevet

Mener du den som egentlig er ment for allergi? Den gir mye tørrhet på øynene, noe som blir litt dumt når jeg er avhengig av linsebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...