Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte linje neste uke og skolen/administrasjonen sa jeg kunne spørre læreren etter at jeg har begynt, men jeg er litt utålmodig og har lyst til å finne ut hvilke bøker jeg må kjøpe (det er lagt ut forslag til bokliste på nett, men det står at hver enkelt lærer vil velge hvilke det vli bli lagt vekt på i undervisningen).

Er det ok å sende en mail der jeg presenterer meg og spør etter bokliste? Evt sende sms? Vil unngå å ringe han under undervisning/etter arbeidstid så klart.

Vil helst ikke være hun nye som maser så fælt!

Anonym poster: 06951d4313c936fc5af78ded17c3f06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det skal gå bra:) Lærere er fullt klar over at de kan få telefoner fra elever/foreldre etter arbeidstid. Men hvis du ikke vil ringe så skader et jo ikke å sende en mail!

Jobben til læreren er jo å sørge for at du får en god undervisning, så om du har spørsmål om undervisningen så skal læreren kunne svare på det!

Skrevet

Jeg synes godt du kan sende en mail til læreren og be om bokliste. Da kan han svare når det passer ham. Er ikke like lett å svare på en sms når det du spør etter krever langt svar.

Anonym poster: 8744225588af2c3c51995a3ee0de5a63

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. Lærere setter pris på elever med initiativ. :)

• Liker 1
Skrevet

Send en mail. Ikke send sms til en lærer, det er uprofesjonelt.

• Liker 1
Skrevet

TS her!

Føler også at sms blir uprofesjonelt men aner ikke om lærere sjekker mail og slikt. Har uansett sendt en kort mail og spurt, så får jeg håpe han kan svare og ikke synes det ble masete.

Anonym poster: 06951d4313c936fc5af78ded17c3f06d

Skrevet

Lærere er avhengig av mail, så han ser den nok sikkert :)

• Liker 3
Skrevet

Send en mail. Ikke send sms til en lærer, det er uprofesjonelt.

Helt enig. Jeg hadde oppfattet det som veldig masete å få SMS fra elever.

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

begge foreldrene mine er lærere og de har som policy på skolene de jobber (og naboskolene) å ikke ha kontakt med elever pr sms, er det foreldrene som sender så er det greit. Men mailer får de rett som det er, og det er ok, men de svarer ikke før de er på jobb.

Skrevet

Det er ikke greit å ringe/sende SMS til læreren utenfor arbeidstid. Hadde dere gjort det til rådgiveren deres i banken eller legen deres, dere som synes dette er greit? Læreres fritid er like hellig som andre yrkesgruppers.

• Liker 1
Skrevet

Ikke ring eller send SMS,,,, Har hatt studenter som har ringt midt hmmm ja - hyrdestunden her, og man blir bare helt satt ut - og det fordi de ønsker hjelp med en oppgave!!!!! Ikke fordi det er noe akutt.... Har man fritid så har man fritid og skal slippe studenter og jobb.... (Endte forøvrig med å svare siden jeg ble lettere overasket....)

Anonym poster: 36da04991d2d2623da2c7e56365064ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...