Gå til innhold

Hva har to ukers treningsstopp å si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 6-7 ukene økt aktivitetsnivået mitt betraktelig, dvs to dager på treningssenter med løping og styrke og en og en halvtimes gange hver dag utenom det.

Dette (trolig) har gjort at jeg har mista et par cm overalt (ikke gått ned i vekt), men ser betydelig forskjell på målebåndet, på bilder og i forhold til klær.

Er skikkelig i siget nå og har jo fått et stort behov for mye bevegelse.

Problemet nå er at jeg har blitt sjuk - og i tillegg skal jeg straks på ferie en uke til syden.

Så i praksis blir det sikkert to uker uten et sånt aktivitetsnivå! Hva har to uker å si for et sånt prosjekt jeg har beskrevet over?

Kommer til å fortsette i samme tralten når jeg komemr hjem igjen. Men er så redd for at det arbeidet jeg har gjort skal legge seg på kroppen igjen! :(

(For the record: jeg har ikke konsentrert meg om kalorier og sånt siden jeg har beveget meg så mye, og det har jo funka..så kommer sikkert til å fortsette med det, orker ikke fintelle kalorier på ferie heller..Men spiser sunt da)

Anonym poster: ac78ac65c6b21b0102cac9152d4bc393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To uker uten trening har ikke så mye å si. Du vil nok føle det er litt hardt å komme i gang igjen fordi du er kommet ut av vanen, og den første økta eller to kan være ekstra vond, men det betyr ikke noe særlig i lengden. To uker uten trening og med fråtsing i alkohol, junkfood og godteri vil du nok derimot kjenne mye mer, så det er greit å holde igjen på maten.

Anonym poster: 7a52e5917fa2ff6a3f48bfb0648cd90a

• Liker 1
Skrevet

Formmessig blir det bare litt tungt å begynne den første og kanskje den andre økten, så går det vanligvis greit.

Kroppsmessig tviler jeg på du merker noe særlig, så fremt du da ikke propper i deg litervis med sukkerholdige alkoholiske drinker og masse fet mat. Personlig har jeg gått et helt år uten trening uten å legge på meg, jeg blir bare slappere og merker at aktivitet er litt tyngre. Til gjengjeld går jeg heller ikke ned når jeg trener mye, men jeg føler meg energisk og sterk. Det er uansett ikke noe å stresse over, men for din egen velvære er det jo deilig å spise mye frukt på stranda.

Anonym poster: 950c0ffbfc593db950fe037e5c8c5da9

Skrevet

Har ingen planer om alkohol eller junk.

Klart man kan la vær å legge på seg uten trening, men sånn som det er nå disse to ukene, så er det jo knapt snakk om bevegelse i det hele tatt:(

Men målet mitt er jo å bli mindre i omfanget, strammere og slankere. Og som nevnt i hovedinnlegget så har jeg nå satset på trening for å få det til. (Har tidligere gått ned kun ved hjelp av nazikaloritelling, men orker ikke det lenger).

Og ser jo at det har funka som ei kule å trene og bevege seg mye. Så da er det så kjipt hvis de resultatene som har kommet som følge av det bare renner vekk når jeg plutselig stopper opp i et par uker.

Men får tro at det kanskje bare holder seg sånn som det er nå.

Skrevet

Det tror jeg ikke du behøver være redd for. Du trenger jo kaloriunderskudd for å gå ned i vekt (som du har fått av trening), men bare balanse over tid for ikke å gå opp. Så lenge du ikke spiser så mye at du ligger i stort overskudd når du ikke trener, er det ikke noe problem.

Anonym poster: 7a52e5917fa2ff6a3f48bfb0648cd90a

Skrevet

Så lenge du ligger på kaloriunderskudd så vil ikke vekta gå opp. Vær forberedt på at det kan være litt vannvekt, men det forsvinner etter et par treningsøkter.

Skrevet

Greia er jo at jeg ikke har gått ned i vekt med den treninga, vekta står stille. Men har mista cm og klærne har blitt for store.

Føler egentlig allerede at det har est ut igjen, men det er nok litt psykisk siden jeg føler meg ufresh når jeg ikke får trent når jeg er vant til å være i aktivitet hele tiden :)

Orker ikke telle kalorier, men kan uansett neppe være et ekstremt overskudd.

Fint at man blir så avhengig av treninga da, i grunn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...