dextrin Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg er utdannet lærer, og har alltid ønsket å jobbe med undervisning. Tok lang utdannelse på høyskole, for å ha ekstra fag jeg kunne undervise i. Når har jeg jobbet som lærer i fem år. Elsker å undervise, men det er så mye som trekker ned. Får gode tilbakemeldinger fra kolleger og foresatte, det er jo det jeg lever for nå Men greier ikke å se at jeg skal orke å fortsette i dette yrket for alltid. Lurer nå på å ta mer utdaning, ellersøke på andre jobber. Problemet er at jeg ikke vet hvilken vei jeg skal gå... Er du utdannet lærer, men jobber med noe annet, så vil jeg gjerne høre hvilket yrket du valgte i stedet.... Kanskje du kjenner noen som valgte til slutt noe annet enn dette yrket? Takknemlig for svar!
Catnip Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Jeg starta til og med en egen tråd for noen måneder tilbake om dette som aldri fikk noen svar :D Lærere utenfor lærerjobb, hvor er dere? Mvh, halvveis til lektor
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Jeg kjenner en som jobbet som lærer i mange år, men tok en spesialpedagogutdannelse ved siden av og jobber nå i PPT med utredning og testing Anonym poster: e7cca525c9f28d2b1f27446a408167d4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Jeg er lærer, og jobber i dag som rådgiver på privatgymnas. Har måttet ta noen kurs, men ikke ny utdanning. Jeg kjenner andre eks-lærere som jobber som miljøarbeidere, det trenger man ikke ekstra utdanning til. Miljøterapeut er hakket over, da trenger man mer utdanning. Jeg kjenner også lærere som underviser på sykehus med langtidspasienter. Noe helt annet enn vanlig skole såklart. Anonym poster: 3c31b7fe2e95210ab4702e3bf1574db5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Jobber i IT-bransjen som rådgiver mot utdanningssektoren. bygde på lærerskolen med en mastergrad rettet mot dette. Har ikke angret et sekund! Anonym poster: 75a1cfd265cea6e810c166ed48b3083c
bambyb82 Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Min søster er utdannet allmennlærer og spesial pedagog. Ho orket ikke livet som lærer.. Så ho jobber nå i et vikariat som miljøterapaut. For å lettere få denne typen jobber har ho nå begynt på noe ekstra utdanning. Ho har også jobbet som spes ped i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå