Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke på flere stillinger i offentlige etater. Jeg vet hva stillingene går ut på, og hva som "forventes" av en søker. Sliter litt med lysten til å ringe på disse fordi jeg føler at jeg bare stiller tomme spørsmål.......

Må en ringe? Eller er det bedre å la det være siden jeg allerede vet svarene på det jeg evt kommer til å spørre om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg med å ringt på stillinger i det offentlige, spesielt ikke siden du allerede er kjent med hva de innebærer. Det har ingen hensikt, og vil ikke bidra til å pushe deg framover i køen på noen måte.

Skrevet

Er akkurat det jeg tenker..............

Skrevet

Mange som setter pris på at du viser ekstra interresse ved å ringe, eller husker deg bedre dersom du tar kontakt direkte - det kan i noen tilfeller telle positvit vel? :)

Skrevet

hvorfor skal man ringe? bare en myte. er man kvalifisert blir man lagt merke til i bunken uansett... tipper den som jobber med rekruttering har annet å holde på med enn kun å snakke tomt pjatt med mulige kandidater via telefonen...

Anonym poster: e71172425128997b5bc9c41d16a37427

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som jobber med rekruttering som kan si hva de synes om det?

Skrevet

Jeg jobber i det offentlige og har bare fått jobb de gangene jeg har pushet på selv. Det vil si at jeg har ringt, sendt e-post og møtt opp personlig. Min "regel" er at hvis ikke jeg er pågående er noen andre det. Og hvis vi er like godt kvalifisert, kommer den som viser mest interesse og engasjement til "å vinne" jobben.

Anonym poster: b7f13d3507acf08974fe1ecd1fa0d963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...