Gå til innhold

Hvit løgn til potensiel kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster som anonym i fare for å bli gjenkjent.

Har truffet en som jeg liker utrolig godt, i begynnelsen var vi bare venner, men fant for ut at kjemien og alt stemte og at vi kansje skulle prøve å få til ett forhold. Det er bare en ting ; jeg har løget om bo situasjonen min, og sagt jeg har egen leillighet når jeg ikke har det. Jeg har mine grunner til å holde det skjult, og tenkte egentlig aldri vi kom til å bli sammen, pluss at vi begge flytter til en ny by for å studere. Han tror jeg leier ut leilligheten " min " noe jeg da ikke gjør. Begge skal ikke hjem igjen før semesteret er over.

Hva gjør jeg ? Jeg vet det smarteste er å bare si sannheten, og hvorfor jeg har løget.

Men er livredd han kommer til å dumpe meg, når han finner det ut, og han har sagt flere ganger at er det en ting han ser etter i en jente, så er det ærlighet. Og jeg vil heller ikke miste han.....

Ja jeg vet jeg har nok fucket ting helt opp, jeg burde ikke løget, og at han helt sikkert kommer til å dumpe meg når han finner det ut.

Jeg er livredd for å miste han, og dermed livredd for å fortelle han dette. Hvordan forteller du personen du liker at du har løget til han? <br /><br /> Anonym poster: 5d2318d2a356010ab57abbfcc9fd782a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye i begynnelsen at jeg ville satse på at han tåler å høre det. Det er i grunn en privatsak , og han har ikke noe med ang. din bosituasjon når dere er bare venner. Si at du vil være ærlig fra starten av derfor du forteller hvordan dette ligger an... Dumper han deg (??!!)) pga deg så er han ikke verdt å satse på... Han burde like deg og at du har bein i nesa med å stå frem... Er han interessert i ei jente med krypinn så er det bare å lete videre..

• Liker 1
Gjest tarandus
Skrevet

Dumper han deg fordi du sier sannheten, er han ikke verdt det. Dumper han deg fordi han fant ut at du løy, skjønner jeg han godt.

• Liker 4
Skrevet

Ærlighet er også å innrømme at du har jugd.

• Liker 4
Skrevet

Men det kan jo hende at verdien han ser i deg er at du eier leilighet selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Husk at en løgn alltid blir avslørt før eller siden, og om du ikke forteller det fort som sist så vil det bare balle på seg og før du vet ordet av det har den lille hvite løgnen blitt til en kjempeløgn.

Det beste er å fortelle det før det tar alt for lang tid. Aller helst i dag! Du trenger ikke fremstille deg selv som den største synderen i hele verden - men bare si sannheten rett frem at den leiligheten ikke finnes, det var bare hvit løgn som du fortale pga blablabla.

Av og til gjør bare folk sånt ovenfor fremmede. Fremstille seg selv som bedre enn man er. En teit menneskelig egenskap er det, men allikevel noe alle har gjort en gang i større eller mindre grad.

Du kunne jo ha begynt noe ala..... "Husker du den gangen du sa at var det noe du satte pris på hos en person, så var det ærlighet? Vel, det blir vel litt på kanten - men nå skal jeg være ærlig med deg og si at jeg har løyet om leiligheten jeg fortalte deg at jeg eide. " osv...

• Liker 3
Skrevet

Huff, takk for svar folkens !

Vet det riktige er å komme fram med det og være ærlig, og håpe han fortsatt vil ha meg etterpå. Men er så redd, fordi jeg er redd for å bli såret!

Jeg vil virkelig Ikke miste han, har aldri truffet en mann som han før, og er vell litt derfor jeg løg om det også, fordi jeg ble skremt over hvor selvstendig han er. Tror dere om jeg sier dette til han , at han kansje tilgir meg lettere ? Om jeg sier jeg liker han så godt, at jeg ble redd for at om han viste at jeg ikke er like selvstendig som han, at han ikke kom til å like meg ?

<br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9

Skrevet

Huff, takk for svar folkens !

Vet det riktige er å komme fram med det og være ærlig, og håpe han fortsatt vil ha meg etterpå. Men er så redd, fordi jeg er redd for å bli såret!

Jeg vil virkelig Ikke miste han, har aldri truffet en mann som han før, og er vell litt derfor jeg løg om det også, fordi jeg ble skremt over hvor selvstendig han er. Tror dere om jeg sier dette til han , at han kansje tilgir meg lettere ? Om jeg sier jeg liker han så godt, at jeg ble redd for at om han viste at jeg ikke er like selvstendig som han, at han ikke kom til å like meg ?

<br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9

Det er ikke noe smart å krype for andre. Da får man ikke respekt.

• Liker 1
Skrevet

Kom med sannheten nå og fortell ÆRLIG hvorfor du tok en hvit løgn. Det er det eneste rette og forhåpentligvis tar han det fint.

Venter du med det blir det i hvert fall langt verre og mer alvorlig.

Lykke til!

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er så mye i begynnelsen at jeg ville satse på at han tåler å høre det. Det er i grunn en privatsak , og han har ikke noe med ang. din bosituasjon når dere er bare venner. Si at du vil være ærlig fra starten av derfor du forteller hvordan dette ligger an... Dumper han deg (??!!)) pga deg så er han ikke verdt å satse på... Han burde like deg og at du har bein i nesa med å stå frem... Er han interessert i ei jente med krypinn så er det bare å lete videre..

Her var det veldig mye rart på en gang:

1. Mulig det er en privatsak, men da sier hun det og dropper den hvite løgnen.

2. Ærlig fra starten av? Hun har vært en løgner fra starten av. Liten eller stor, fortsatt løgn.

3. Han er ikke verdt å satse på, om han ikke godtar det? Det var da veldig bombastisk. Av det vi vet så langt er det TS som ikke er verdt å satse på.

4. Bein i nesa? Hun var feig og valgte å lyve. Men om hun innrømmer flausen nå, har hun forsåvdt bein i nesa.

5. Vil ha jente med krypinn? Håper du tuller.

Endret av Silver Crook
Skrevet

hvorfor i huleste gadd du juge om at du eier en leilighet :) ?

Tror jeg hadde vært litt skeptisk til et forhold når jenta juger om småting fra starten, men smiler du stort nok hadde jeg kanskje glemt det

Skrevet

Er det en alvorlig grunn til at du har løyet om det? Eller bor du bare hjemme og ikke vil innrømme det? Hvis det er en ordentlig grunn for at du ikke ville fortelle, tror jeg han kommer til å skjønne. Er litt nysgjerrig på hvorfor man lyver om sånt!

Anonym poster: 3327d84f24663241ad37f49d6bf64cff

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Han sier han vil være sammen med en ærlig dame. Du har vært uærlig. Du skal ikke se bort ifra at det betyr "game over".

Hvis du virkelig liker/respekteter ham, så innrømmer du sannheten. Kanskje tilgir han deg! Det hadde jeg gjort, så lenge jeg ikke fant ut av løgnen etterpå via andre.

Skrevet

hvorfor i huleste gadd du juge om at du eier en leilighet :) ?

Tror jeg hadde vært litt skeptisk til et forhold når jenta juger om småting fra starten, men smiler du stort nok hadde jeg kanskje glemt det

Jeg også lurer veldig på hvorfor hun løy om at hun eier egen leilighet.. Syns det hørtes veldig merkelig ut å lyve om slikt.

Ellers TS: Jeg syns bare du skal innrømme det, før eller siden kommer han til å oppdage det hvis det blir noe mer mellom dere men han kommer helt sikkert til å lure veldig på hvorfor du gadd å lyve om det. Løynen i seg selv har vel egentlig ingenting med ham å gjøre, selv om du løy hvis grunnen var for å imponere ham.

• Liker 1
Skrevet

TS her ; jeg løg fordi jeg var redd for at hun skulle se på meg som mindre selvstendig enn det jeg faktisk er, siden jeg fortsatt bor hjemme....

Og også for å prøve å skjule litt av grunnen til at jeg fortsatt bor hjemme, med en stefar som er alkoholiker og en mor som er syk, det er liksom ikke det første du går og sier til folk du nettopp har truffet.

Jeg vet om jeg sier dette til han, så kommer han nok sikkert til å tilgi meg, men han kommer ikke til å kunne klare å stole på meg igjen, og det er det jeg er så redd for!! Livredd for å miste han er jeg også....

<br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9 <br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9

• Liker 1
Skrevet

TS her ; jeg løg fordi jeg var redd for at hun skulle se på meg som mindre selvstendig enn det jeg faktisk er, siden jeg fortsatt bor hjemme....

Og også for å prøve å skjule litt av grunnen til at jeg fortsatt bor hjemme, med en stefar som er alkoholiker og en mor som er syk, det er liksom ikke det første du går og sier til folk du nettopp har truffet.

Jeg vet om jeg sier dette til han, så kommer han nok sikkert til å tilgi meg, men han kommer ikke til å kunne klare å stole på meg igjen, og det er det jeg er så redd for!! Livredd for å miste han er jeg også....

<br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9 <br /><br /> Anonym poster: eb8c5b83e766e27f982e375985e637f9

Sa du det til han før det var noe mellom dere? For da hadde han jo ingenting med det å gjøre. Var det derimot noe mellom dere mens du sa det, burde du ikke ha løyet. Jeg tror ikke han ville sett ned på deg uansett hvordan bosituasjon du har. Syns du bare skal være ærlig og fortelle det som det er nå. Tror nok det skal gå helt fint.

Skrevet

Jeg er i litt av den samme situasjonen. Vil ikke si til den selvstendige mannen jeg holder på med at jeg fortsatt bor hjemme hos mor og far... Istedet sa jeg at jeg lånte sofaen til ei venninne av meg, problemet da var at jeg fant ut at han nesten var nabo av venninna mi.. Oops.. Så alt kommer for en dag, så vær ærlig med han, jo lenger du venter jo mer ubehagelig blir det og da blir det også veldig lett for at det baller på seg med flere løgner. Nei, ærlighet varer faktisk lengst :)

Anonym poster: 0c062146dcec537f8a9e38c47ed1cd89

Skrevet

Jeg tror egentlig han kommer til å forstå når du forteller ham dette. Og hvis han er en bra fyr så driter han i den hvite løynen, siden det var for å skjule en litt vanskelig situasjon som du ikke ville fortelle om da dere var nye for hverandre..

Skrevet

Jeg tror dette skal gå bra så lenge du fortalte den hvite løgnen før det ble noe mer seriøst mellom dette og så lenge du forteller sannheten snart.

Jeg synes ikke det er noe i veien å fortelle hvite løgner til folk som ikke er så nære, så hvis han ikke var det når du sa det skjønner jeg det godt! Jeg har også noen hvite løgner jeg drar innimellom hvis jeg blir spurt hvis sannheten er for privat til at jeg har lyst å dele det med hvem som helst.

Men som sagt - du bør ikke vente så lenge med å fortelle sannheten. Si i hvert fall at du ikke eier leilighet, men bor hjemme pga. problemer i familien.

Anonym poster: 84b691a6faae738f90e67b01778e6423

Skrevet

Hvis han ikke skjønner forklaringen din så er han rett og slett ikke noe å samle på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...