Marken Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Hei, Jeg og samboeren min skal gifte oss høst/vinter neste år 2013. Lurer på å ha brullupsfesten på Losby Gods. Er det noen her som har erfaringer derfra, enten vært i bryllup der eller giftet seg der? Hvor mange gjester hadde dere? Hvordan var maten? Og hvor mye brukte dere på drikke/bar? Fri bar? Bonger? Veldig takknemlig for svar!!!!
Petalouda Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Jeg har vært i flere anledninger på Losby, og det er virkelig en fantastisk plass. Det er lange ventelister i sesongen, men hvis dere skal utenom sesong bør det vel være muligheter. Maten er fantastisk god, men det er ikke en spesielt billig plass, så det koster. Brudesuiten er nydelig
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Hørt om de som har brukt 240 000,- på bryllup med ca 85 gjester på Losby, UTEN fri bar og en "vanlig" 3.retters.
Karmosin Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Selskapslokalene deres er litt så dãr. Meyersalen er ganske tacky og Vinterhagen ser ut som ei kantine, men Gamlegodset er vakkert. Jeg har kjøpt drikkevarer i baren som gjest og fått hakeslepp av barprisene, men vet ikke hvordan de beregner det i forhold til fri bar eller hva slags uttelling bonger gir. De er greie nok til å ha noen priseksempler på bryllupssidene sine, forresten. Maten jeg har fått der, ved flere anledninger, har variert fra middelmådig til svært god.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Så på lokale Gamlegodset der. 25 000 kr bare for leie av lokale... Og når en må kjøpe all mat og drikke av lokale ble det altfor dyrt. Anonym poster: 16de10bfffc87d1b8ff49b3b5ed9bb40
pusla Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Har vært i bryllup der og det var bra på alle måter. Stort rom der middagen var, god mat også var det god plass både inne og ute til gjestene under festen. Jeg har også sett bryllupssuiten og den er kjempefin. Men det koster visstnok flesk.
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Har vært i bryllup der og det var bra på alle måter. Stort rom der middagen var, god mat også var det god plass både inne og ute til gjestene under festen. Jeg har også sett bryllupssuiten og den er kjempefin. Men det koster visstnok flesk. Spørsmålet er om det er verdt 150 000,- + + for en dags feiring? Og der gjestene i stor grad må bidra til egen hygge. (tenker på at de må kjøpe drikke etc) Synes det hadde blitt altfor mye penger ift opplevelsen. 1
Petalouda Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 jeg er enig med Kiara. Jeg har ikke sans for å invitere til selskap der gjestene må ha med seg lommeboka i noe tilfeller - og særlig ikke dersom man allerede har lagt opp til 200 000 kroners fest. Da er det smålig syns jeg. 1
pusla Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Kiara_pusen: nei, jeg synes ikke det er verdt det, men det må jo nesten den enkelte vurdere selv. Jeg har vært i andre bryllup med lavere budsjett som har vært akkurat like hyggelig! Tror forresten vi fikk bonger når vi var på Losby, men kan ikke huske hvor mye vi betalte for drinkene som var utover det.
Sails Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 (endret) Stedet er nesten fast lokale for alle selskap i familien vår, og kan så absolutt anbefale det. Det er noe helt annet enn å leie et velhus, for å si det sånn. Det er en stund siden jeg var i et bryllup der nå, men har ingenting å utsette på maten. Muligheten for å bestille fri bar til gjestene (eventuelt bonger) er der også, så ingen grunn til å be gjestene om å ta med egen lommebok. Men prisene for drikke er skyhøye. Hvis jeg ikke husker feil tilbyr de også kun Voss vann som eneste vannflaske, med en pris på rundt 80,- for halvliteren. Har et ønske om å gifte meg der selv når den tid kommer, klarer ikke se for meg et bedre alterntiv. Endret 4. september 2012 av Sails
CathFoto Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 Jeg har vært der som bryllupsfotograf, og det er jo veldig fint- sånn gammeldags fint. Maten var god og altfor lite meldte gjestene, men stedet kledde brudeparet som er litt formelle veldig godt.
Marken Skrevet 5. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2012 Tusen takk til alle som har svart Vi er ikke så veldig mange, så vi regner med at vi kommer til å ha fri bar. Men det jeg var litt spent på var maten. Hører flere som sier at maten er god, men at det er alt for lite mat.... Det blir jo en lang dag, så viktig at gjestene ikke går og er sultne! Vil jo at alle skal kose seg, og ha det hyggelig! Spørs om ikke vi må ut på leting etter et annet selskapslokale....
pusla Skrevet 5. september 2012 #13 Skrevet 5. september 2012 Mengde mat er viktig, ja. Jeg har vært i bryllup med råflott mat, men hvor vi ikke fikk nok. Flere ble svimle og dårlige, og resten av oss var litt misfornøyd og vi prater om det enda, etter flere år... 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Oioi... det er faktisk skrekken - at det er lite mat! For det snakker folk om etterpå. Det spiller ingen rolle om kjolen er flott, dokurvene innholdsrike - er ikke baren fri og nok mat er det folk flest snakker om og nevner til andre når bryllup diskuteres. :S 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå