Gjest gjest Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Mor og far er ikke lengre sammen. De har en sønn sammen. Far får et nytt barn med en ny kvinne. Guttens halvsøster/halvbror. scenario 1: julekort skal tas. Gutten vil sende kort til slekt, deriblant mormor/tante/mors side av familien, med bilde av seg selv og halvsøster/halvbror. scenario 2: mor har også fått et nytt barn. Gutten har dermed halvsøsken på begge sider. Bilde tas av alle 3, selv om 2 av barna ikke er i slekt og aldri har møtt hverandre. Hai noen erfaring med noen av disse scenariene og vil dele?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Send ut julekort med ungene som tilhører familien. Altså for mor så blir det gutten + hennes nye barn For faren blir det gutten + hans nye barn. Anonym poster: f483fbe5c66d45f04fd67219f18cc208 3
Gjest gjest Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Men hva med scenario 1, hvor kun far, ikke mor har fått nytt barn, og gutten gjerne vil sende bilde av seg selv+ halvsøsken til hele slekta si, og mor kanskje nekter på dette (kanskje forståelig?), skal man da fortelle barnet "beklager men vi kan nok ikke sende kort til mormor og de av deg og *halvsøsken*? Jeg tenker at dette er sikkert opplevd av noen..
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Mor sender julekort til sin familie, far sender til sin. Begge tar bilder av sitt eller sine barn. Barnet er da med på sendingen av kort gjennom foreldrene. Det er ikke barnet som sender ut julekort. Om barnet ønsker å vise frem sitt nye søsken til mors familie, kan barnet få et bilde av søsknene sammen, som det kan ha med til mor og vise frem.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Dette er virkelig ikke noe problem. Skjønner ikke hvordan det er mulig å koke suppe på all mulig slags drit. Jeg har hele pakken, mine, dine, våre. Sender bare bilder av mine og våre til min familie, forventer ikke at hans familie henger opp bilde av mitt særkullsbarn på kjøleskapsdøra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå