Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor hadde avtale i forliksrådet i går (mandag) etter et samboerbrudd. Saksøker varslet en uke i forveien at han ville ta med advokaten sin. Fredag ettermiddag bestemmer saksøker seg for å ikke ta med advokaten sin likevel, og da blir advokaten til mamma veldig i tvil om han skal komme. Resultatet er at advokaten hennes ikke kommer til møtet i forliksrådet. Moren min, som er psykisk knekt, ser seg i formiksrådet nødt til å gå med på å betale 240.000 mer enn saksøker kan dokumentere at han har krav på. Moren min var livredd for at saken skulle havne i tingretten. Hun var også forferdelig sliten etter mange års hardkjør av saksøker.

I forliksrådet fikk hun vite at advokaten hennes kunne møte. Jeg blir rett og slett forbannet når advokaten ikke møter i forliksrådet. Under møtet i forliksrådet viste det seg også at advokaten hadde unnlatt å sende brev til forliksrådet med viktig informasjon.

Ståa er nå at moren min har inngått et forlik hun er særdeles misfornøyd med. I tillegg til dette kommer salærer på 40.000 til en advokat som ikke har gjort jobben sin.

Noe som kan gjøres her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at hun i første omgang får diskutere dette med sin advokat, og hvis ikke det fører noe sted, at hun tar saken til advokatklagenemnda......

• Liker 1
Skrevet

Ståa er nå at moren min har inngått et forlik hun er særdeles misfornøyd med.

Selv om hun er misfornøyd med forliket, så trenger det ikke være et ufordelaktig forlik for henne. Hun kan høre med advokaten sin (eller en annen advokat hvis hun ikke lenger har tillit til den første) om hva h*n syns om forliket. Hvis h*n syns det er et ok forlik og forteller henne hvorfor, så klarer hun kanskje å forsone seg med avtalen som ble inngått.

Det er ofte sånn at når man inngår et forlik, så er man ikke helt fornøyd etterpå, for man har jo måttet gi delvis etter for å klare å komme til enighet, men skal man klare å bli enig med motparten sin, så krever det vanligvis at begge parter er villige til å fire på kravene.

Selv om det er inngått et forlik, så er det ikke sikkert at partene er bundne av det. Få en advokat til å vurdere dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...