Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2012 #41 Skrevet 5. september 2012 Jeg er bare litt hårsår når det kommer "kritikk" iforhold til hva vi har planlagt, men jeg synes faktisk vi har noen wow effekter på lager. Overdådig blir det iforhold til et overdådig hagebryllup. Vi skal ha det hjemme på slektsgården der min avdøde bestefar har hatt hage som sin lidenskap hele livet, så det er flott - og jeg er gleder meg til å vise det bort. det blir ikke snobbete overdådig, men det blir veldig mange detaljer som vi ikek hadde fått til hvis ikke pappa hadde vært gartner etc. Men over til det jeg skal si: Vi har planlagt et bryllup som fra vielsen som er veldig personlig og mer enn konsert enn en vielse. (skjer i hagen) Dagen og kvelden utover er kun tilpasset de gjestene vi har invitert. Det blir tappetårn fra Oslo mikrobryggeri, egen bartender som skal lage frozen drinks, grillmat og spill etc som gjør at det blir veldig levende stemning underveis. Isbar til dessert elt mulig rart. Det er heller ingen antrekkskode annet enn kle deg til fest. Ingen sanger eller mange taler, "kort" middag og mest av alt en uformell fest så lenge vi vil. Vi bor i Oslo, og det enste jeg vil bise frem er hjemstedet mitt til våre gjester. Det blir ikke snobbete eller overdådig som det ville blitt på et slott feks, men det blir overdig og wow iform av at dette er en fest som gjestene i stor grad er de som legger premissene og alt er tilrettlagt dem. Så jeg håper og tror våre gjester vil glede seg sammen med oss på den store dagen. Vi ønsker å være rause mot våre gjester. Jeg for min del syns ikke man behøver å ha wow faktor i bryllup. Det viktigste er at brudeparet og gjestene har det hyggelig. Trengs ingen wow faktor. Jeg tror dere får en kjempeflott dag både dere og gjestene, bryllupskake eller ikke.. Om man absolutt skal ha wow faktor, reagerer gjestene ofte med wow når de ser brudekjolen..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #42 Skrevet 5. september 2012 Jeg er bare litt hårsår når det kommer "kritikk" iforhold til hva vi har planlagt, men jeg synes faktisk vi har noen wow effekter på lager. Overdådig blir det iforhold til et overdådig hagebryllup. Vi skal ha det hjemme på slektsgården der min avdøde bestefar har hatt hage som sin lidenskap hele livet, så det er flott - og jeg er gleder meg til å vise det bort. det blir ikke snobbete overdådig, men det blir veldig mange detaljer som vi ikek hadde fått til hvis ikke pappa hadde vært gartner etc. Men over til det jeg skal si: Vi har planlagt et bryllup som fra vielsen som er veldig personlig og mer enn konsert enn en vielse. (skjer i hagen) Dagen og kvelden utover er kun tilpasset de gjestene vi har invitert. Det blir tappetårn fra Oslo mikrobryggeri, egen bartender som skal lage frozen drinks, grillmat og spill etc som gjør at det blir veldig levende stemning underveis. Isbar til dessert elt mulig rart. Det er heller ingen antrekkskode annet enn kle deg til fest. Ingen sanger eller mange taler, "kort" middag og mest av alt en uformell fest så lenge vi vil. Vi bor i Oslo, og det enste jeg vil bise frem er hjemstedet mitt til våre gjester. Det blir ikke snobbete eller overdådig som det ville blitt på et slott feks, men det blir overdig og wow iform av at dette er en fest som gjestene i stor grad er de som legger premissene og alt er tilrettlagt dem. Så jeg håper og tror våre gjester vil glede seg sammen med oss på den store dagen. Vi ønsker å være rause mot våre gjester. Jeg må innrømme jeg ikke synes dette virker spesielt storslagent eller overdådig? Å ha bartender og isbar og hva det nå enn er, er jo ikke så veldig spesielt da. I de fleste større bryllup har man jo bartender der også. Ingen big deal. Regner også med, og har erfaring med at alle de bryllupene jeg har vært i - har det vært lagt vekt på en hyggelig fest for gjestenes skyld. Det er altså ikke noe "wow faktor" å ha legge opp til en fest hvor gjestene koser seg og har det gøy. Det virker som du kanskje har dårlig erfaringer med bryllup siden du tror de er kjedelige og ganske like alle sammen. Heldigvis har ikke jeg det, og selvom det høres fint ut å ha det ute så er det da ikke så utrolig spesielt og overdådig som det kunne virke på måten det ble fortalt om. For meg virker det som dere ønsker et mer uformelt bryllup og det er jo også greit. Angående kakekutting så må dere jo ta den avgjørelsen selv. Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #43 Skrevet 5. september 2012 Vil dere ikke ha kake - så har dere ikke kake. Kakekuttingsseremoni er utdatert (jeg tror nok ikke det er avgjørende for om dere får barn eller ikke) og kjedelig for gjestene. Helt ærlig, det er det. Men man ønsker ofte noe søtt til kaffen, og en kake av en eller annen form er greit å slenge sammen. Dropp gjerne figurene på toppen - det er harry. Anonym poster: 94063259bd8f487afc0f09bff5f3bf9e På hvilken måte er kakekutting uttdatert? I de aller fleste bryllup har man bryllupskake og kutter denne sammen. I så måte er det vel like "utdatert" som hvit kjole, ikke bo sammen før ekteskapet, gi gaver istedenfor penger osv. Utdatert er når folk slutter å gjøre det eller det ikke er populært lenger, men å ha store bryllup med store kjoler og store bryllupskaker er da slettes ikke mindre populært i dag - tvert om ser man trenden med store bryllup vokser. Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2012 #44 Skrevet 5. september 2012 På hvilken måte er kakekutting uttdatert? I de aller fleste bryllup har man bryllupskake og kutter denne sammen. I så måte er det vel like "utdatert" som hvit kjole, ikke bo sammen før ekteskapet, gi gaver istedenfor penger osv. Utdatert er når folk slutter å gjøre det eller det ikke er populært lenger, men å ha store bryllup med store kjoler og store bryllupskaker er da slettes ikke mindre populært i dag - tvert om ser man trenden med store bryllup vokser. Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20 Har man ikke lyst til å ha kakekutting så må man jo ikke det. 1
Stinelin Skrevet 5. september 2012 #45 Skrevet 5. september 2012 Har ikke lest hele tråden. Vi gifta oss i august, og jeg hadde egentlig lyst til å kutte ut bryllupskaka, bare skjære av den vi hadde mest lyst på. Ble presset av mor og svigermor, og det ble laget 2 (!) bryllupskaker som vi følte oss forpliktet til å skjære av. Når jeg hadde smakt på begge var jeg kvalm og mett, og fikk ikke smakt på kakene jeg hadde mest lyst på. (Freshe kaker med masse bær, marengs osv.) Det skal sies at jeg ikke er noen stor kakespiser.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #46 Skrevet 5. september 2012 Har man ikke lyst til å ha kakekutting så må man jo ikke det. Men det har jeg da heller aldri sagt. Det er innlegget om at det er utdatert jeg svarte på. Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #47 Skrevet 5. september 2012 Jeg er bare litt hårsår når det kommer "kritikk" iforhold til hva vi har planlagt, men jeg synes faktisk vi har noen wow effekter på lager. Overdådig blir det iforhold til et overdådig hagebryllup. Vi skal ha det hjemme på slektsgården der min avdøde bestefar har hatt hage som sin lidenskap hele livet, så det er flott - og jeg er gleder meg til å vise det bort. det blir ikke snobbete overdådig, men det blir veldig mange detaljer som vi ikek hadde fått til hvis ikke pappa hadde vært gartner etc. Men over til det jeg skal si: Vi har planlagt et bryllup som fra vielsen som er veldig personlig og mer enn konsert enn en vielse. (skjer i hagen) Dagen og kvelden utover er kun tilpasset de gjestene vi har invitert. Det blir tappetårn fra Oslo mikrobryggeri, egen bartender som skal lage frozen drinks, grillmat og spill etc som gjør at det blir veldig levende stemning underveis. Isbar til dessert elt mulig rart. Det er heller ingen antrekkskode annet enn kle deg til fest. Ingen sanger eller mange taler, "kort" middag og mest av alt en uformell fest så lenge vi vil. Vi bor i Oslo, og det enste jeg vil bise frem er hjemstedet mitt til våre gjester. Det blir ikke snobbete eller overdådig som det ville blitt på et slott feks, men det blir overdig og wow iform av at dette er en fest som gjestene i stor grad er de som legger premissene og alt er tilrettlagt dem. Så jeg håper og tror våre gjester vil glede seg sammen med oss på den store dagen. Vi ønsker å være rause mot våre gjester. Høres kjempekoselig ut! Skulle ønske jeg var gjest hos deg Men, det jeg ikke skjønner, visst dere skal ha mange kaker kan dere ikke bare sette en sånn figur på en av kakene da? Anonym poster: ccfefdcb031170d95c22bec5b9fa2014
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #48 Skrevet 5. september 2012 Bryllupskaken er en tradisjon! Å droppe den er synd synes jeg. Selv om du ikke liker kake og krem så kan det jo tenkes at gjestene dine liker det. I tillegg er det jo stas å se brudeparet skjære kaken! Men, igjen, hvis du skal lage den selv og ikke er særlig erfaren, ser jeg ikke helt poenget. Langpanne-bryllupskake er ikke så veldig stilig vil jeg si! Anonym poster: a57afabc5461c07947876d0dd3cc6d84
CathFoto Skrevet 5. september 2012 #49 Skrevet 5. september 2012 Min personlige mening er at det er tullete å ha med noe man ikke liker/er komfortabel med bare fordi det er tradisjon. Innleggene dine viser at du tar godt vare på gjestene dine,og det er det folk kommer til å huske.
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. september 2012 #50 Skrevet 5. september 2012 Min personlige mening er at det er tullete å ha med noe man ikke liker/er komfortabel med bare fordi det er tradisjon. Innleggene dine viser at du tar godt vare på gjestene dine,og det er det folk kommer til å huske. Tusen takk! Jeg er sikker på at det blir bra til slutt, men jeg tviler nok mer enn jeg burde underveis desverre. Har ikke vært i bryllup som voksen, så jeg synes det er vanskelig å finne hva som er godt nok for alle og samtidig ikke spolerer vår smak og preferanser. Jeg har snakket med mamma det blir bryllupskake - en flat marsipankake laget av henne i langpanne form.
Petalouda Skrevet 6. september 2012 #51 Skrevet 6. september 2012 Jeg syns det høres fint ut jeg, Kiara Det er viktig å gjøre som man vil selv. Det er tross alt ikke en eksamen med fasit man skal opp til, man skal lage en personlig feiring av livet og kjærligheten
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. september 2012 #53 Skrevet 6. september 2012 Det høres jo fantastisk ut kiara!! Det høres jo fantastisk ut kiara!! Ja, så lenge jeg slipper å lage den er det helt perfek! :D
Evie Skrevet 6. september 2012 #54 Skrevet 6. september 2012 :-) ja, mente egentlig at alt dere hadde planlagt hørtes fantastisk ut. Virker som dere har hatt gjestene i fokus og gått langt for at dette skal være en hyggelig dag for alle, ikke bare for brudeparet. Kan ikke skjønne annet enn at alle vil kose seg stort!
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. september 2012 #55 Skrevet 6. september 2012 :-) ja, mente egentlig at alt dere hadde planlagt hørtes fantastisk ut. Virker som dere har hatt gjestene i fokus og gått langt for at dette skal være en hyggelig dag for alle, ikke bare for brudeparet. Kan ikke skjønne annet enn at alle vil kose seg stort! Da sier jeg mer enn tusen takk for akkurat det! - lider av flink pike syndromet om at ingenting bortsett fra perfekt er godt nok... og akkurat mht bryllup synes jeg det er vanskelig. Da må¨jeg bare innrømme at jeg blir nærtaken. Festen blir bra pga jeg har leste meg opp på KG på nattvaktene... hehe
Tirius Skrevet 6. september 2012 #56 Skrevet 6. september 2012 Jeg synes det høres ut som et kjempeflott bryllup, skulle ønsk ejeg hadde en sånn hage å bruke Ang kake, om du føler deg litt usikker på hva folk vil synes så kan du selvsagt ha en flat marsipankake og sette et brudepar på toppen og skjære av den - om du tror det er noe som kommer til å "plage" deg eller være noe du tenker på under bryllupet. Hvis ikke - dropp det! Ditt bryllup, dine regler, gjør det som får deg til å føle deg komfortabel og fornøyd! Så ja, selv om man i utgangspunktet ikke skal bry seg om hva folk mener så synes jeg du skal "føye" deg om det er noe du kommer til å stresse med/bruke mye energi på å lure på hva folk synes.
Anglofil Skrevet 6. september 2012 #57 Skrevet 6. september 2012 Høres ut som et nydelig bryllup. Vi hadde selv utendørs vielse på gård, og det ble en svært minnerik og flott dag. Ikke for formelt, men absolutt høytidelig. Håper dere er heldige med været! Mvh Yvonne
Petalouda Skrevet 6. september 2012 #58 Skrevet 6. september 2012 (endret) - jeg stod og laget bryllupskaken forrige gang selv, tre etasjer marsipankake i hjerteform, med en drullion roser, og sukkerhjerter og duer og you name it. Stod absolutt heeele fredagen før, var helt utslitt - hadde aaaldri gjort det igjen!! Endret 6. september 2012 av Petalouda 1
Eiil Skrevet 6. september 2012 #59 Skrevet 6. september 2012 Blir nok noe i disse variantene den dagen meg og min kjære gifter oss: http://www.buzzfeed.com/gavon/30-nerdy-wedding-cakes
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #60 Skrevet 6. september 2012 Så lenge jeg får kake er det revnende likegyldig for meg om den er av en utforming som er allment godkjent som bryllupskake eller ikke. Er ikke bryllupskake bare en etasjekake, da, med en figur på toppen? Er jo mange som har sjokoladebryllupskake også, må ikke være hvit krem og marsipan i bildet. Ostekake, daimkake, sjokoladekake, verdens beste, hva som helst går fint for meg, så lenge jeg får kake. Trenger ikke være stablet på fancy vis eller ha noen form for pynt. Har utrolig lyst på kake nå... Anonym poster: ccfac487198875364b2684d710165ca9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå