Gjest kiara_pusen Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Bryllupskaken er det desidert minst viktige for meg og min samboer, og den har rett og slett utviklet seg til å bli en skikkelig kvise i planleggingen. Dette er grunnen; vi skal ha et skikkelig DIY bryllup, uformelt, sommer, hagefest etc - og kaken skal lages av meg og min mor... De som er mer kyndige til å bake den nekter. Vi har også følgende plan for dessert/kake bordet med inspirasjon fra bla Style me pretty. Planen er å ha en buffet med; - dessertshoots - kaker (vanlige kaker + cakepops + cupcakes + macrones) - Godteri og salt snacks - Isbar Derfor ser ikke jeg hvilket behov det er for å ha en diger kake med krem på en varm sommerdag. Trenger derfor noen gode innspill. Spørsmålet er like mye til gjestene om de vil savnet og forentet en bryllupskake hvis den ikke var der.
Gjest BettyBoop Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Bryllupskaken er det desidert minst viktige for meg og min samboer, og den har rett og slett utviklet seg til å bli en skikkelig kvise i planleggingen. Dette er grunnen; vi skal ha et skikkelig DIY bryllup, uformelt, sommer, hagefest etc - og kaken skal lages av meg og min mor... De som er mer kyndige til å bake den nekter. Vi har også følgende plan for dessert/kake bordet med inspirasjon fra bla Style me pretty. Planen er å ha en buffet med; - dessertshoots - kaker (vanlige kaker + cakepops + cupcakes + macrones) - Godteri og salt snacks - Isbar Derfor ser ikke jeg hvilket behov det er for å ha en diger kake med krem på en varm sommerdag. Trenger derfor noen gode innspill. Spørsmålet er like mye til gjestene om de vil savnet og forentet en bryllupskake hvis den ikke var der. jeg hadde kanskje savnet en kake litt.. men du sier jo dere skal ha mange kaker og digg utenom da, og i bryllup blir det ofte for mye kaker.. så vet ikke helt.
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Derfor det er vanskelig å kutte den ut! Fordi det forventes at man har den, samtidig som man kan angre senere... Blir det kake blir det: Pasjonsfruktmousse kake - den kan lages på forhånd og fryses! hehe
Fandenivoldsk Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 (endret) Det er deres valg, syntes ideen hørtes fin ut. Personlig hadde jeg som gjest gitt blaffen i om det var bryllupskake eller ikke. Tenk på hva dere har mest lyst til selv, om dere tror at dere kanskje kommer til å angre så går det jo an å ha en liten bryllupskake. Trenger jo ikke å være en heftig svær fleretasjes greie. Endret 3. september 2012 av Fnisu 5
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Kan helt fint være en vanlig 1 etasje kake spør du meg. 1
Pingting Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 (endret) Jeg ville trolig tenkt noe i retning av "Hm? Er det ikke sånn vanlig bryllupskake? Det var litt ra...OOOOH, MAKRONER!" ikke et langvarig savn, med andre ord Om dere hadde vurdert å kutte hele kakebordet, så ville nok folk reagert. Men så lenge dere har alt det du nevner, så kan jeg virkelig ikke se problemet. Om dere vil ha noe som ligner på en bryllupskake, kan dere jo ha cupcakes på et sånt etasjefat? http://4.bp.blogspot.com/_Cej-cx9HNzM/SghvAjArEMI/AAAAAAAAA4U/v3XtAmHnCL4/s1600-h/WeddingCupcakes.bmp (fikk ikke lagt inn bilde direkte) Endret 4. september 2012 av Pingting 12
Rosalie Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Kutting av kaka er vel en av de tradisjonene som står sterkest. Men det trenger da ikke være tradisjonell lukket valnøtt i mange etasjer. Jeg har vært i bryllup hvor bryllupskaka har vært ostekake, iskake, sjokoladekake, bare litt ekstra pyntet, m.a. brudeparfigurer og "Lene + Arild = sant" 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Kutting av kaka er vel en av de tradisjonene som står sterkest. Men det trenger da ikke være tradisjonell lukket valnøtt i mange etasjer. Jeg har vært i bryllup hvor bryllupskaka har vært ostekake, iskake, sjokoladekake, bare litt ekstra pyntet, m.a. brudeparfigurer og "Lene + Arild = sant" Derfor jeg hvertfall ikke uten videre kan kutte den ut nå. Alle har jo kake kutting. Vi har droppet vanlig dessertservering - kombinerer heller alt i en alt-i-ett løsning 1,5time etter at middagen er servert. Det må hvertfall bli en lettvint rimelig løsning. Hovedgrunnen til at jeg fikk det for meg kutte den ut/lage den selv var i all hovedsak pris og at jeg ikke er noe kakemenneske.
Anglofil Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Man kan jo velge den kaken man selv vil som bryllupskake. Selv valgte ikke vi den tradisjonelle marsipankaka, vi hadde en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant utenpå. Mvh Yvonne
Petalouda Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 hadde også tenkt å foreslå muffinsstativ, det er jo fortsatt in og veldig enkelt da kan man jo også be om bakehjelp, er jo bare kult med masse forskjellige muffinser jeg hadde savnet kakeseremonien og ikke selve kaken, så om dere fortsatt skal ha kakeøyeblikket ville ikke jeg hatt noe savn
Petalouda Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 - men hva er DIY- bryllup .. ? *grønn* 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #12 Skrevet 4. september 2012 Derfor jeg hvertfall ikke uten videre kan kutte den ut nå. Alle har jo kake kutting. Vi har droppet vanlig dessertservering - kombinerer heller alt i en alt-i-ett løsning 1,5time etter at middagen er servert. Det må hvertfall bli en lettvint rimelig løsning. Hovedgrunnen til at jeg fikk det for meg kutte den ut/lage den selv var i all hovedsak pris og at jeg ikke er noe kakemenneske. Men det at du ikke er noe kakemenneske betyr vel ikke at gjestene ikke liker det? For festen er vel for at gjestene skal hygge seg?? Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #13 Skrevet 4. september 2012 Do it yourself/ Gjør det selv- bryllup. Bruden har brukt så mye penger på kjole og tappetårn at vi må bake vår egen bryllupskake. Man kan jo velge den kaken man selv vil som bryllupskake. Selv valgte ikke vi den tradisjonelle marsipankaka, vi hadde en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant utenpå. Mvh Yvonne Jeg har sett deres kake, og den likte jeg veldig godt. Den er relativt liten og ikke så voldsom. Skal jeg lage den selv må den kunne fryses og lages på forhånd. Cupcakes vil ikke mannen ha... 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #14 Skrevet 4. september 2012 Men det at du ikke er noe kakemenneske betyr vel ikke at gjestene ikke liker det? For festen er vel for at gjestene skal hygge seg?? Anonym poster: a6933785cc8c9a44c8b28b31c8d50f20 Hadde det vært opp til meg hadde vi ikke hatt kaker i det hele tatt. Vi skal ha maaaaaange kaker, siden det er mange som ønsker å bidra. Det jeg lurer på om vi slal droppe er kaken i flere etasjer med et brudepar på toppen. Kunne ikke falt meg inn å ikke ha noen kaker. Det er det ikke et spørsmål om. 2
Anglofil Skrevet 4. september 2012 #15 Skrevet 4. september 2012 Do it yourself/ Gjør det selv- bryllup. Bruden har brukt så mye penger på kjole og tappetårn at vi må bake vår egen bryllupskake. Jeg har sett deres kake, og den likte jeg veldig godt. Den er relativt liten og ikke så voldsom. Skal jeg lage den selv må den kunne fryses og lages på forhånd. Cupcakes vil ikke mannen ha... Kaken vi lagde kan fint fryses, vi fryste den i etterkant og har spist deler av den nå og da. Uansett, velg noe dere begge liker, så kaller dere det for bryllupskaka. Det trenger jo ikke å være noe massivt, det kan like gjerne være en sjokoladekake for den del. Mvh Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #16 Skrevet 4. september 2012 Kaken vi lagde kan fint fryses, vi fryste den i etterkant og har spist deler av den nå og da. Uansett, velg noe dere begge liker, så kaller dere det for bryllupskaka. Det trenger jo ikke å være noe massivt, det kan like gjerne være en sjokoladekake for den del. Mvh Yvonne Men den kan vel ikke lages på forhånd, altså fryses et par uker i forveien av den store dagen? Enste fordelen jeg ser med mange av disse mousse kakene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #17 Skrevet 4. september 2012 Vi hadde en helt ordinær sjokoladekake som vi skrev A+K på og plasserte et sånt brudepar oppå. Sikkert noen som syns det var stusselig, men dem om det... Anonym poster: 233a7010b441739a24506ea374558c18 Anonym poster: 233a7010b441739a24506ea374558c18 1
pusla Skrevet 4. september 2012 #18 Skrevet 4. september 2012 Med den løsningen du skisserer hadde ikke jeg savna noen bryllupskake iallefall! Kjør på sånn som du vil ha det, sier nå jeg, det er jo ikke snakk om at de ikke får kaker. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #19 Skrevet 4. september 2012 Men den kan vel ikke lages på forhånd, altså fryses et par uker i forveien av den store dagen? Enste fordelen jeg ser med mange av disse mousse kakene. Ikkeno problem å fryse sjokoladekake, sukkerbrød o.l. Om så, kan du jo bare lage bunnen, også kline på litt glasur kvelden før, tar fem minutter... Regner med noe sånt småtteri må forbredes dagene før uansett om du har moussekaker eller "vanlige kaker"...? Anonym poster: 233a7010b441739a24506ea374558c18
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. september 2012 #20 Skrevet 4. september 2012 Vi hadde en helt ordinær sjokoladekake som vi skrev A+K på og plasserte et sånt brudepar oppå. Sikkert noen som syns det var stusselig, men dem om det... Anonym poster: 233a7010b441739a24506ea374558c18 Anonym poster: 233a7010b441739a24506ea374558c18 Den ideen passer Oss utmerket. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå