AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Hei! Jeg trenger sårt råd og tips. Jeg har alltid hatt kjempefin hud uten kviser og urenheter, men den har hatt en tendens til å bli veldig blank. Jeg bestemte meg for at det kanskje var på tide å begynne med en hudpleieserie, og da valgte jeg en fra MD formulations som var for blank og fet hud. Jeg fikk med en gang masse kviser og urenheter, men tenkte jeg skulle bruke den i 1 mnd siden folk sier at huden må "venne seg til" nye produkter og sånn enkelte ganger! Huden min ble aldri bedre, så jeg bestemte meg for å slutte og heller gå tilbake til kun å bruke den fuktighetskremen jeg brukte da jeg egentlig var ganske fornøyd. Men dette er nå 2 måneder siden, og huden min er ennå ikke bedre! Det virker som at den har blitt ødelagt for alltid, for kvisene bare fortsetter å dukke opp i T-sonen Og her snakker vi blanding av små "prikker" og gigantiske røde og hvite kviser. Det er selvfølgelig ikke helt forferdelig ille, men ille nok! Noen som vet hva jeg burde gjøre? Jeg tør ikke å prøve andre produkter, er så redd det skal bli enda verre. Anonym poster: 9a7c497a501b423c8141ab0d32f171eb
kills Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Du sluttet for tidlig. Tilvenningsfasen til MD Formulations ligger i gjennomsnittet etter hva jeg har lest på tre måneder, men kan også ta opp til et halvt år. Om det ikke funker etter det burde man vurdere hudlege. Huden min brukte vel fire måneder på å i det hele tatt bli bedre. Nå er den ganske fin, men har et par ukers pause fra serumet nå som den er tom, og renser bare på kvelden.
Skjønningen Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 MD Formulations var for hard mot meg også, og jeg brukte den i ca. et halvt år. Ble mye værre. Det er veldig mye dritt i den serien som tørker ut huden, og når huden tørkes ut så produserer den mer talg og dette blir om til mer kviser. Den bleker også huden, og man er mer utsatt for å bli solbrent. Nei, fysj. Hvis du likevel skulle tørre å prøve noe nytt, så anbefaler jeg serien La Roche Posay. Den er mild og lindrende, inneholder ikke noe dritt, gir masse fuktighet tilbake til huden, og hjalp stort for meg. Jeg har prøvd sykt mye mot kviser, men denne serien som ikke en gang i hovedsak skal motvirker kviser hjalp mer enn alle "antikviseproduktene" jeg har prøvd. Snakk med de på apoteket og få hjelp til å plukke ut produktene som er best for deg. Synes virkelig synd på deg og jeg vet hvordan du har det.
Gjest Raindrops Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Alle kan ikke bruke de samme produktene. For meg fungerer MD helt supert, jeg har til og med sluppet tilvenning, huden ble bedre etter første uka. Men det fungerer nok ikke for alle, for den kan være sterk på huden. Du burde heller dra til en hudpleiesalong og få de til å hjelpe deg. 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Det er ikke produktene det er noe feil med, det er du som har brukt helt feil produkter. Man må ikke bruke produkter for fet hud på normal hud, det vil ødelegge huden, uavhengig av merke. Jeg kan fint bruke MD med min supersensitive hud, men jeg bruker riktige produkter for meg. La Roche Posay ville jeg holdt meg langt unna, kremene der inneholder mineralolje og annen dritt, ikke bra når du har urenheter. Bruk med mild rens og en god fuktighetskrem til huden har roet seg. Anonym poster: cd35cc3af3c5bd2b34ff07930311d526 2
Skjønningen Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Det er ikke produktene det er noe feil med, det er du som har brukt helt feil produkter. Man må ikke bruke produkter for fet hud på normal hud, det vil ødelegge huden, uavhengig av merke. Jeg kan fint bruke MD med min supersensitive hud, men jeg bruker riktige produkter for meg. La Roche Posay ville jeg holdt meg langt unna, kremene der inneholder mineralolje og annen dritt, ikke bra når du har urenheter. Bruk med mild rens og en god fuktighetskrem til huden har roet seg. Anonym poster: cd35cc3af3c5bd2b34ff07930311d526 Vel, det er tydelig at vi reagerer helt ulikt. Jeg fikk som sagt masse mer urenheter, rød og sår hud, og blekere hud av MD Formulations. Jeg såg helt gusten ut. Det var en hudpleier som anbefalte meg serien. MD Formulations inneholder glykolsyre, som kan gjøre huden flakete, rød, tørr og irritert. Irritert hud øker dannelsen av nye kviser. Jeg fant La Roche Posay selv på apoteket og etter jeg startet å bruke denne serien så har jeg fått langt færre kviser og huden er ikke ødelagt lengre. Det stemmer at noen av produktene inneholder mineralolje, men ansiktsvasken og kremen jeg har inneholder ikke mineralolje. Det er bare å lese bakpå, ikke værre enn som så.
Gjest BabyBlue Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Md funker ikke for alle, men den feilen mange gjør er at de begynner med hele serien på en gang og nærmest overfaller huden med stoffet. Man skal begynne litt om litt og se om huden liker produktene, og eventuelt trappe opp eller ned på produktene. Og alle bør egentlig begynne med sensitiv formula... Jeg hadde sluttet med produktene om jeg var deg og funnet noe som ikke er så aktivt, med tanke på at du ikke har problemhud til å begynne med.
Stellia Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 Jeg har også prøvd produktene fra MD Formulations som er beregnet på fet hud. Det gjorde alt mye verre! Hold deg til produktene fra MD som er beregnet for normal eller sensitiv hud. Det fungerer som bare det for min del.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 Jeg kan ikke bruke MDs produkter ifht fuktighet og rens. Jeg tåler skrubben og serumet OK - men ingenting annet virker. Det som faktisk hjalp aller mest for å regulere min blankhet er nattlysoljekapsler. Det tar bort PMSutbrudd(som gjerne henger igjen til neste periode), og regulerer blankheten min. Før måtte jeg matte ned med blotting papers(kunne bruke flere ganger om dagen), pattende pudder osv - kun foundation ble helt diskokule. Nå kan jeg bruke ingenting, eller bare foundation - ingen blankhet, eller tørre "patches" som før. Komedonene mine går ikke bort(men reduseres) - mens utbruddene(de illrøde vonde) eksisterer nesten ikke lengre. La Roche Posay ville jeg aldri anbefalt noen som har acne-prone hud - og det handler ikke bare om mineraloljen, men at mange av de andre ingrediensene også er acne-fremkallende. Om du vil prøve nattlysolje så kan det kjøpes billigere på Iherb fra Now Foods - den er like god som Efamol - jeg tar en hver dag. http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Primrose-Evening-Primrose-Oil-120-Softgels/851 Endel har også brukt Burdock Root som "utrensing" - jeg vil kanskje tro du kan ha hjelp fradet(har ikke prøvd selv, men har planer om det): http://www.iherb.com/Now-Foods-Burdock-Root-430-mg-100-Capsules/1106 Så må du bare gå tilbake til hva enn du gjorde før som holdt huden ren Anonym poster: 16c79477f0ff998d2401c3ee3fef94d5
Professor Orm Skrevet 8. september 2012 #10 Skrevet 8. september 2012 Nå har jeg just snakket varmt om fruktsyrer i et annet innlegg. Der er ingenting som tilsier at den kan ødelegge huden med mindre du skulle være fryktelig allergisk. Disse produktene trenger ikke være riktige for deg. Fet hud trenger en rens som er beregnet på denne hudtypen, og fuktighet i form av lette kremer. Foundation med mattende effekt kan også hjelpe. Jeg har også fått utbrudd ved å bytte til nye serier. Blankheten din kommer av at huden din er ute av balanse. Ingenting tilsier at produkter kan gi deg kviser over lang tid. Hvis ikke de går bort etter en tid nå som du har sluttet med produkter, så er kviseproblemet noe som kommer innenfra. Og da må du til legen for å få råd. De røde prikkene vil forsvinne etter en tid, det viktigste er at du ikke klemmer på kvisene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå