Gå til innhold

hva slags musikk liker åtteåringen din å synge og høre på?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymbruker
Skrevet

Ja, tittelen sier alt... Leder sanggruppe for barn og trenger litt inspirasjon:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Justin Bieber.. Det er noen andre unggutter å men husker ikke navne i farta..

Anonym poster: 04e85292dc3a8bafa4ae83f5aac836c4

Skrevet

jenta mi sier at hun liker ikke Justin bieber for det høres ut som bever og han ser ut som en jente. hun er 8.

Anonym poster: 36d8009b9fd4dfd5e55446feed1f8cd7

• Liker 3
Skrevet

Det är en stor skillnad på 8 åringar.

Min 8 åring gillar att lyssna på AC/DC, Europe, Kiss, Queen och annan "gammal" rock. Han lyssnar också på "modern" pop från Melodifestivalen/MGP (svenska artister) men mest för att det spelas i skolan och bland kompisar. Själv tror jag han föredrar rocken.

Om du ska leda en sånggrupp kan det vara en bra idé att blanda musik så att de får prova på.

Prova någon rocklåt, någon poplåt, någon på norska och någon på engelska, kanske en bluesaktig låt, nån norsk hiphop, något som spelas på radio och något som är riktigt gammalt?

Det beror ju på vad du vill göra med gruppen, är det att öva sång är det väl väldigt bra att prova olika stilar så de får prova olika sångstilar?

Bredd är bra.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.9.2012 den 3.41):

jenta mi sier at hun liker ikke Justin bieber for det høres ut som bever og han ser ut som en jente. hun er 8.

Anonym poster: 36d8009b9fd4dfd5e55446feed1f8cd7

:fnise: 

Endret av Lille Solstråle
Skrevet

Takk for svar:D jeg tenker at det skal være bredde, det er derfor jeg spør her...;) flere med barn i den aldersgruppen som har tips?

Skrevet

Haha, får lære meg noen Justin virker sanger da... Sukk;)

Skrevet

Jeg har ei jente på 7 og hun er veldig opptatt av MGPjr og de sangene som har vunnet de siste årene. Hun liker også Justin Bieber, One Direction og generelt Hits for Kids sanger. Også hører hun en del på Hannah Montana :-)

Skrevet

Hva med og spørre barna i sanggruppen? De kan komme med masse ideer som du kan skrive med og ha med sangene til øvinger senere, og vis det blir litt for mange kan du velge ut noen og spare lista til du trenger flere sanger? Det kan jo hende de syns det er litt posetivt og bli inkludert i sang valget( men si at de kan komme med forslag siden det fort er noe som kommer med sanger som blir veldig vanskelige for åtteåringer, og vis du da har sagt at de skal bestemme sitter du fint i det)

Anonym poster: acb5be620f3e2a6f63cb4c51aa6f6c7a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...