Gå til innhold

Alle mascaraer drysser! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg (unnskyld uttrykket) dritlei av alle mascaraene mine som drysser. Jeg har prøvd mascaraer som skal være "dryssefrie" som Blinc og Kanebo/Sensai 38 degrees. Disse er de beste jeg har testet, men etter et par uker så begynner jammen de å drysse også. Har ikke råd til å kjøpe en ny mascara til 300,- annenhver uke, de er jo langt i fra tørket ut.

Hovedproblemet er de nedre vippene. Hvis jeg bare bruker på de øvre vippene så går det som regel greit, men om jeg bruker på de nedre også så ser jeg ut som en panda etter et par timer..

Er det noe jeg gjør feil? Jeg hadde ikke dette problemet før, og kunne bruke omtrent alle mascaraer..

Hjelper det med primer? Er det noen som har hatt samme problem og har tips til en SUPER mascara? Kan det ha noe med hudpleieproduktene mine å gjøre?

Anonym poster: fbdbe8545c7fae52b75fc58c5d8c653c

Skrevet

Hadde det problemet jeg også, men nå bruker jeg bare loreal og synes at de faktisk er bedre enn mange de dyre. Og de som var så populære enn stund med en hvit som du legger først og så legger fargen drysser ikke i det hele tatt. De lager en tyve rundt vippene som du må løse opp med vann. Lunket vann på bomull som du legger på i 20 sek og så drar du forsiktig av med bomullen. Vet ikke hvor du får kjøpt de nå men sikkertbare å spørre rundt der de selger kosmetikk. Jeg sverget til den typen før jeg gikk over til de fra loreal. Litt balsam på vippene i dusjen gjør også vippene veldig myke og fine. Synes selv at dersom vippene er stive og tørre kan problemet bli værre. :)

Skrevet

Jeg må være forsiktig med å få div. hudprodukter på vippene mine. Spiller ingen rolle om det er bra el dårlig maskara, har jeg fått hudkrem på vippene så drysser det av ganske kjapt.

Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis en av de som bruker 10 lag? Jeg har brukt mange forskjellige mascaraer og ingen har drysset men jeg legger maks to lag på vippene.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis en av de som bruker 10 lag? Jeg har brukt mange forskjellige mascaraer og ingen har drysset men jeg legger maks to lag på vippene.

:ler:

Nei, jeg er ikke 14 lenger heldigvis (heller nærmere 30), og bruker vanligvis bare ett lag. Som sagt har dette problemet kommet den siste tiden, og jeg har i hvert fall ikke begynt med mer mascara (heller mindre), men etter å ha googlet det før så har jeg skjønt at på enkelte så drysser ikke mascara i det hele tatt, på andre drysser omtrent alle mascaraer. <br /><br /> Anonym poster: 56e5b557008cdebbb8a1a7b2f827b9c9

Skrevet

:ler:

Nei, jeg er ikke 14 lenger heldigvis (heller nærmere 30), og bruker vanligvis bare ett lag. Som sagt har dette problemet kommet den siste tiden, og jeg har i hvert fall ikke begynt med mer mascara (heller mindre), men etter å ha googlet det før så har jeg skjønt at på enkelte så drysser ikke mascara i det hele tatt, på andre drysser omtrent alle mascaraer. <br /><br /> Anonym poster: 56e5b557008cdebbb8a1a7b2f827b9c9

Ok, så for meg en hysterisk dame med edderkoppbein rundt øynene som skrev hysterisk på kvinneguiden :biggrin:

Men det er kanskje slik du sier, at på enkelte drysser det og enkelte ikke.

Skrevet

Bruker Beauty Tubes ( eller noe sånt ) den røde fra L'Oreal. Den sverter ikke og drysser ikke. Fjernes ganske enkelt med varmt vann, uten at man blir sort rundt øya.

Anonym poster: 9a5ead4dc013a0f19f4ca11ce136e1de

• Liker 1
Skrevet

Max Factors False Lash drysser ikke, men jeg legger ikke maskara på de nedre vippene da. Men jeg har opplevd at flere maskaraer har drysset eller laget mørk skygge for det.

Skrevet

Har hatt samme problem med dryssing som deg, Kanebo og Clinique 38 var de eneste jeg brukte selv om de ikke ga noe bra volum.

Men da Estee Lauder Sumptuous Extreme var best i test på TV2 tidligere i år, ville jeg prøve den. Likte ikke børsten på den så gikk over til Estee Lauder Sumptuous med mindre børste og er frelst :)

Tror også det er viktig å ikke dra fuktighetskrem helt opp til øyet.

Skrevet

Jeg hadde også det problemet, men har stor suksess (minimale mengder dryssing) med Blinc og Clinique sin high impact mascara som vaskes av med vann. Jeg tror trikset er å ha helt rene øyevipper, vaske med oljefri ansiktsvask, og vente med fuktighetskrem til etter maskaraen er påført. Eller bare ikke ta fuktighetskrem rundt øyene. Håper det er til hjelp, for vet hvor sabla kjipt det er med pandalooken!

Skrevet

Jeg har også problemer med at mascaraen drysser. Den er helt ok i 10-12 dagen ,men så drysser den.Skikkelig irriterende. Jeg bruker Max Factor 2000 Calorie. Synes den gir fantastisk volum. Bare synd dryssingen trekker ned.:-(

Skrevet

Omtrent alle Mac sine maskaraer skal ha en såkalt tearproof formula, kanskje en ide å prøve en av dem? Jeg sliter med mye fuktighet i øynene (genetisk ulempe), type tårer renner i sola eller snø uten solbriller. Det faktum at jeg bruker kontaktlinser daglig, hjelper heller ikke så mye. Prøvde en av mac sine for noen uker siden, og det er den første maskaraen (utenom vannfaste) som ikke var skylden i at jeg endte opp som en vaskebjørn etter endt arbeidsdag. Tror maskaraen het Studio fix, og den kostet bare 160 kroner. Liten gledelig overraskelse da jeg trodde jeg måtte over 200 for den ;)

Lykke til i maskarajungelen - har hørt at ingen vipper er like, dessverre!

Skrevet

Jeg syns Mac var noe dritt da, ikke verdt de pengene.

Diorshow, helena rubenstein og YS er de som funker her :)

Skrevet

har akkurat samme problemet. Har prøvd utallige, deriblandt den fra L'oreal som man først påfører et hvitt lag først, uten at den funka. Nå bruker jeg They're real mascara, som du kan få kjøpt på feelunique. Godt fornøyd med den.

Men ja, nesten så jeg vurdere å ta vippeekstensions eller prøve et vippeserum, for å bli kvitt pandalooken for godt...

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kan jo hende at det er concealer/øyekrem som gjør at det gnis utover og gir deg pandaøyne?

Skrevet

Ingen mascaraer ramler av vippene helt av seg selv, de som får pandaøyne får takke seg selv. Gnir du fingeren i øyet, eller i nærheten slik at du kommer borti vippene, ja da kan mascaraen havne under øyet.

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å fatte.

Anonym poster: d04576be1c6040698aac472907dd5dd9

Skrevet

Mascaraer spretter av som bare det på mine vipper. Uten at jeg gnir meg i øynene. Og ja, jeg er sikker på at de spretter av helt uten min hjelp. Får forske litt på det. Det spretter av mer noen dager, og mindre andre dager. De som drysser minst, er fibermascaraene. De drysser de også, men ikke så mye. Dessuten er det bedre at det drysser fibre som man kan børste vekk med fingrene, enn at det drysser av vanlig mascara som blir liggende som et grått slør under øynene. Min favoritt er Clinique High Impact Curling Mascara. Dessverre ikke helt dryssefri den heller. Er selv på leit etter en mascara som ikke drysser. Men har egentlig innsett at det er vippene mine det er noe galt med. Men får leke litt frøken detektiv fremover, så får jeg se om jeg får noe aha-opplevelse!

• Liker 1
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg endte opp med å bruke Mac Plush Lash selv, og da hadde jeg ikke problem med dryssing lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...