Gå til innhold

Sit-ups...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utholdende ja, det burde jeg jo visst :oops:

Men hvis de er utholdende burde jo 200 være normen, ikke 3x15?

nei, nå skal jeg gi meg på dette. tapt er tapt.

er forresten det å løfte bena strakt fra gulvet når man ligger på ryggen bra for nedre del av magen? eller er det noen annen øvelse som tar der?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du trener utholdendende STYRKE når du tar 15-25 rep.....

Bena løftes? Vel, det er en "dreper" for ryggen ialle fall.... hehe

Press heller korsryggen i bakken, da tar du mer nedrest, samt på sidene (har målt effekten med elektr. sensor... :) )

Gjest Anonymous
Skrevet

.. det var det meg som svarte .... :wink:

LASSE!

Skrevet

Går det egentlig an å kun trene èn del av magen..?

Er ikke de rette "magemusklene" èn muskel?

Jeg synes likevel jeg kan bli sliten ulike steder av ulike øvelser, men er det mulig?

Skrevet

Jeg blir i hvert fall mest støl i øverste del av magen når jeg tar vanlige situps. Lasse, du må nok hjelpe oss litt mer her!?!

:)

Skrevet

Hei!

Jeg har et par ting jeg vil si også om dette :) Hvis du klarer 200 på rad bør du kanskje ha litt belastning bak hodet el på brystet. I tillegg vil jeg si som Engel at det er veldig viktig å trene ryggmusklene også...man må gjerne stabilisere litt. Dessuten bør man absolutt løpe eller sykle ell for å få skikkelige resultater, i allefall for nederste del av magen. Vil gi et tips om en internett side http://www.trening.no litt nede på siden der står beskrevet og vist med bilder om 10 ulike mageøvelser. Verdt et forsøk å variere sit-upsene litt

Gjest Lasse Ikke innl
Skrevet

Skal vi se..

Klarer en 200 må en gjøre noe med teknikken, ikke øke bell. .... Eller si at jeg synes dette fung bra for meg....

Har dere sett f. eks toppsprintere uten genser/t-shorte? Vel, de rutene der får de av å trene 200 ca til sammen..... Ikke i hver serie....

Magemsuklene er en lang remse ja... Men ved å tilpasse teknikken, beveger en magen opp og ned ikke sant: Trekk inn og blås ut... Da får du bellastning på foskjellige steder når du tar en situps...

Vh Lasse :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, bare et spørsmål her...

Burde jeg som danser strekke magemusklene etter en treningsøkt, for å bli smidigere/mykere eller burde jeg droppe det?

Har hørt at ved å strekke magemusklene blir de slappe og tøyde og da får man hengebuk ... :o og det vil jeg jo ikke!

Skrevet

Siste gjest:

dansere strekker jo hele kroppen. Jeg har til gode å se en ballettdanser med hengemage...

Jeg har hørt det der jeg også, men tror ikke noe særlig på det. Hvorfor skulle muskelen henge - den har jo evnen til å strekkes og trekkes sammen, ikke sant?

Og hvorfor skulle dette gjelde bare magen? Om dette var tilfelle, hadde jeg gått rundt med "hengelegger" og kan ikke akkurat påstå at det er tendenser til det. Og jeg strekker mye.

Strekker ikke magen likevel, siden jeg ikke helt ser poenget, men noen skade tror jeg ikke det gjør.

Som danser trenger du jo å være myk i hele kroppen, og det kan være greit å også være litt tøyelig i mage/rygg, siden endel øvelser krever stor bevegelighet også i "midtpartiet" av kroppen.

Strekk og bøy der du føler for det, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...