Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har landet på at jeg ønsker å ta en Bachelor i Pedagogikk med fordyping i spes.ped og videre etter dette ta en videre utdanning i psykososialt arbeid med barn om ungdom evt en master i spes.ped.

Jeg har kun jobba litt som tilkallingsvikar i bhg og har ellers ingen annen relevant erfaring enn at jeg er mor til en gutt som har spes.ped i bhg selv så jeg har jo mye praktisk erfaring.

Jeg tenker at jeg vil starte å ta fag via Nks nå også kan jeg søke meg inn på universitetet og høgskoler og ta resten av fagene jeg trenger der etterhvert. Har en del studiepoeng fra personal og ledelse som jeg kan få godskrevet inn i studiet som valgemner, så jeg står ikke helt på bar bakke.

Så til poenget mitt. Hvis jeg skulle søkt på en jobb nå for å få erfaring, og jeg studerer spes.ped 15 sp og sos.ped 15 sp. Vil jeg da bli ansatt som ufaglært assistent mens jeg er student? Hvor mye kan jeg ha krav på i lønn som assistent? enten i bhg eller skole/sfo?

Anonym poster: b6306a986c2699201bb86ce4f349a427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du vil bli ansatt som ufaglært. Kanskje du kan få fagarbeiderlønn når du har et visst antall stp? Men jeg vil tro at de krever mer enn 30 før du kan få det.

Lønn varierer litt fra kommune til kommune, og mellom privat og offentlig. Vil tippe at du får mellom 130 og 140 kr/t.

Lærervikar er litt høyere lønnet, der vil du også får mer utelling for stp :-)

Anonym poster: 78f5a51a29ae58b1066674233340a7b8

Skrevet

Oki. Takk for svar. Var det jeg trodde.

Er skole jeg har mest lyst til.

Anonym poster: b6306a986c2699201bb86ce4f349a427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...