AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Del Skrevet 3. september 2012 Hei, jeg er en uvitende mann som trenger litt hjelp av mer lærde personer Jeg har nylig tatt en interesse for å renovere garderoben min og ønsker å kjøpe meg skikkelige sko. Så det jeg lurer på er: Hvilke typer sko bør en ha? Joggesko, pensko og noe midt i mellom? Hvilke merker/butikker er bra? Kom gjerne med tips og bilder hva dere synes er fint. Snak er jo subjektivt så kom gjerne med masse forslag! Takk på forhånd for enhver hjelpende post. Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høymann Skrevet 3. september 2012 #2 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg bruker ecco sko, eneste merke som passer for meg. Bruker som regel størrelse flodhest, så det er nesten ingenting som passer >.> 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sails Skrevet 3. september 2012 #3 Del Skrevet 3. september 2012 Først og fremst: hvor mye tenker du å bruke? "Pensko" f.eks kommer ligger jo på alt fra 1000 til det uendelige, avhengig av hvor høyt du setter kvalitet, håndtverk og utseende. Joggesko: Opp til deg. Personlig synes jeg Nike har endel greie modeller, dersom de er ment til trening. Når det gjelder hverdagssko så er det litt vanskelig å si noe før du sier litt om den øvrige stilen din, evt. hva du har tenkt å oppgradere til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #4 Del Skrevet 3. september 2012 Var mer ment som et spørsmål, om det finnes noen typer sko alle menn bare "må" ha i garderoben sin:) Tenker å bruke rundt 1000kr på hvert par sko om det gir noe dugelig kvalitet. Har alltid tenkt pris før, men nå vil jeg ha noe skikkelig.<br /><br /> Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sails Skrevet 3. september 2012 #5 Del Skrevet 3. september 2012 Vel, for min del tenker jeg at alle menn burde eie ett par med seilersko, ett par penere sko fra England (Loake eller Herring f.eks vil være det billigste du finner til god kvalitet) og noen desert boots. Utover det vil det meste du finner i Norge til 1000kr være ganske ubrukelig i forhold til hva du får over nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #6 Del Skrevet 4. september 2012 Seilersko er til dagligdags bruk? Og hva bruker en dessertsko til? Stilen min til vanlig er tskjorte eller skjorte og jeans. Hvilke nettsider er bra om en skal kjøpe sko fra utlandet?<br /><br /> Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #7 Del Skrevet 4. september 2012 Seilersko er til hverdags ja Nå har ikke jeg særlig peiling på andre slags herresko (iom at jeg er dame), men Sperry-Top Siders, Sebago og Timberland er greie merker. Brandos fører disse, men du må ut for det dobbelte i forhold til det du må, hvis du kjøper de i utlandet. Kan godt linke til noen nettsider, men finner ikke noen som frakter til Norge, så da må du evt. bruke en proxy som bor i USA, så får du selv avgjøre om du gidder å ta deg bryet... Ellers kan du jo alltids lete på Ebay Chukka boots/deserts kan etter min mening matches med så godt som alt Ville også anbefalt at du tar en titt på et par Chelsea Boots, som også kan brukes til så godt som alt! Anonym poster: 4a54c362844b3a67ab4d726133802448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 4. september 2012 #8 Del Skrevet 4. september 2012 Til hverdags går nesten samtlige menn jeg jobber sammen med eller omgås privat eller profesjonelt med sneakers (Converse, Keds-/Vans-aktige sko eller fritidsjoggesko av ymse modeller, lite som ser ut som ordentlige treningssko) eller med enkle, pene lærsko (som flere av typene i Herring-lenka til Sails). Seilersko og sånt som dette er forbeholdt menn som knytter genseren rundt skuldrene, eventuelt litt eldre menn. Hvilken stil du ønsker å ha påvirker selvfølgelig hva du velger her, TS. Velholdte, enkle sorte lærsko for menn går til de fleste anledninger, så med mindre du bruker smoking ofte er ikke noe mer hardcore-pent enn det nødvendig. Puss skoene og ikke gå med slitte sko til pentøy, men sånt som dette går fint til hverdags og fest. Hvis du har noen skopar til hverdags og holder av ett sort par til pent, som ikke blir slitte eller ripet, kommer du langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sails Skrevet 4. september 2012 #9 Del Skrevet 4. september 2012 ^ Enig i det meste, men vil påstå at brune pensko burde være førstevalget dersom han kun skal ha ett par. Langt mer andvendelig enn svarte. Disse eller disse, avhengig av formalitetsnivået du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 4. september 2012 #10 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg er ikke enig i at brune sko er mer anvendelige som pensko. Må jo ha sorte sko til mørk dress og etter klokka seks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sails Skrevet 4. september 2012 #11 Del Skrevet 4. september 2012 Man må ikke. Det er det mest formelle valget, ja, men brune sko er det som er mest anvendelig fargemessig (så lenge dressen ikke er sort) og passer til det meste på formalitetskalaen. Fra jeans til dress. Så lenge trådstarter ikke kun skal bruke skoene til mørkeblå dresser i møter og formelle selskap, så burde valget falle på brunt. Klokken seks regelen eksisterer nesten ikke lenger, med mindre du menger deg med fryktelig fine folk i middagsselskaper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 4. september 2012 #12 Del Skrevet 4. september 2012 Er nok veldig etiketterytter, jeg TS har i hvert fall fått begge sidene av det og kan bestemme selv, det er jo han som vet hva han liker av dressfarger også. Brune sko er forresten ofte fint til blådress, men til grå kommer det helt an på grånyansen, det kan kræsje. Mørkegrått ser veldig sjelden bra ut med brune sko, med mindre det er mye brunt i gråfargen. Dette kommer også litt an på brunnyansen på skoene, men det er ikke så vanlig med kalde brunfarger på sko (fordi det som regel ikke blir pent), så nå sklir jeg langt ut i teorien her. Kom på at belte til skoene må med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #13 Del Skrevet 4. september 2012 Fargen på beltet skal være likt som skoene? har grå dress med sorte striper om jeg husker rett (går sjelden i dress:) )<br /><br /> Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 4. september 2012 #14 Del Skrevet 4. september 2012 Fargen på beltet skal være likt som skoene? har grå dress med sorte striper om jeg husker rett (går sjelden i dress:) )<br /><br /> Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Det ser mest helhetlig ut med belte og sko i samme farge, ja. Til grå dress med sort stripe stemmer i hvert fall jeg for sorte sko, men Sails og jeg kan sikkert finne fram kårder og gjøre opp oss i mellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sails Skrevet 4. september 2012 #15 Del Skrevet 4. september 2012 Da vil jeg også stemme for svarte sko, på grunn av de svarte stripene. Men, er ikke ferdig av den grunn, hehe. Du sier du sjeldent bruker dress? Har du planer om å bruke penskoene til andre anntrekk enn dressen? Og ja, du må matche beltet med skoene. Alt lær på kroppen skal være i nogenlunde samme fargenyanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #16 Del Skrevet 5. september 2012 KG sletter jo halvparten av postene mine her inne >_< Ja, jeg ønsker egentlig å kjøpe noen sko som jeg kan bruke til jeans (til litt mer finere anledninger enn dagligdags, dates f.eks). Da er det brunt jeg burde gå for? Disse butikkene dere har linka, selger de til Norge? (Så de sendte til Europa) Skal til Oslo i helga, er det noen butikker jeg burde gå innom der for å kjøpe sko? Blir trolig at jeg kjøper i Norge pga alt stresset om jeg kjøper fra utlandet og det ikke passer eller noe sånt. Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #17 Del Skrevet 5. september 2012 Fant disse skoene på Brandos.no som jeg likte: http://www.brandos.n...se-shell/a60787 Vet dere om Le Coq Sportif er noe bra merke? Så ut som om det var skikkelige greier ifølge wikipedia, sponser Tour de France og alt slags. Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #18 Del Skrevet 5. september 2012 Agnar Hagen,Studio G12, Lille Vinkel, Eger,Asbjørn Dagestad,Grændsen skotøimagazin? Anonym poster: 4a54c362844b3a67ab4d726133802448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 6. september 2012 #19 Del Skrevet 6. september 2012 Å kjøpe sko på nett er skummelt, synes jeg, sko bør prøves før man kjøper. Le Coq Sportif er helt fin kvalitet, ikke eksklusivt eller med livstidsgaranti eller noe sånt, men ålreite saker. Vet du hvordan du vedlikeholder sånt ikke-glatt skinn, TS? Unnskyld hvis jeg fornærmer deg med spørsmålet, men man vet aldri hva slags husstellskills folk har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #20 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg har absolutt ingen aning og er ikke det minste fornærmet Hadde faktisk tenkt å spørre hvordan en vedlikeholder den type sko men glemte det av tidligere. Alt du har av hjelp/tips er verdsatt Anonym poster: 7cd4246cd1b3c0881e77d024ab30c862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå