Gå til innhold

Trening i basseng - God idè?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som høsten er kommet og det begynner å bli fort mørkt, må jeg begynne å trene inne. Men det har jeg aldri gjort før..Jeg trener for vektnedgang og form(psyk og fys).

Jeg har tenkt på svømming i badeland/basseng. Men jeg kan bare vanlig svømming, og ryggsvømming. Vil kombinere dette med badstu.

Hva er ulempene/fordelene med dette? Vil trene minst 2 ganger i uka. Vil huden/håret tørke ut? For mye for kroppen med mye klor og badstu?

Like effektivt som å løpe i skogen?

Er det noen som praktiserer dette som kan svare? :)

Anonym poster: 2b86550aa2f827f76100c1414c1c8d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svømmer to-tre-fire ganger i uka, det går helt fint! :)

Svømming er fin utholdenhetstrening for hele kroppen. Anbefaler deg å trene litt teknikk (både bryst og rygg, hvis det er de to teknikkene du mestrer...?), med rett teknikk er det 100 ganger mer effektivt + morsomt! :)

Håret mitt redder jeg med badehette, og huden med bodybutter ;)

Skrevet

Jeg svømmer to-tre-fire ganger i uka, det går helt fint! :)

Svømming er fin utholdenhetstrening for hele kroppen. Anbefaler deg å trene litt teknikk (både bryst og rygg, hvis det er de to teknikkene du mestrer...?), med rett teknikk er det 100 ganger mer effektivt + morsomt! :)

Håret mitt redder jeg med badehette, og huden med bodybutter ;)

Bryst og rygg ja :)

Utholdenhetstrening kan jeg tenke meg det er best egnet for. Men hva med fettforbennende trening, som i litt effektiv? Jogger til vanlig i ganske ulendt terreng.

Sitter du i badstu også, og hvor lenge bader du hver gang?

Anonym poster: 2b86550aa2f827f76100c1414c1c8d93

Skrevet (endret)

Jeg er ikke i badstu, fordi jeg hater det :P

Usikker på hvor lenge, pleier å svømme mellom 1500 og 2500 meter. Svømming er MEGET intensiv og effektiv trening om du lærer deg god teknikk (jeg kan lett få syre om jeg svømmer noen lengder spurt, mao man kan også svømme intervaller. Men igjen, det avhenger av teknikk) ;) Jeg jogger også, får like mye ut av en svømmeøkt (egentlig mer, fordi jeg liker svømming bedre :P). Og utholdenhetstrening er den beste fettforbrennende treningen ;)

Endret av cornflake_girl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...