Gå til innhold

Jeg har blitt en kjeftekjerring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har blitt det jeg ikke skulle bli. Med tre tenåringer i hus forventer jeg at de bidrar med enkle oppgaver. De vet hva som forventes, men jeg bruker mye mer energi på å få dem til å gjøre det de skal ennå om jeg hadde gjort det selv. Og samboeren er akkurat like ille...

Det var ikke dette jeg så for meg da jeg var yngre. Trodde ikke jeg skulle bruke de mye energi på negativitet. Jeg blir helt matt, og har lyst til å flytte for meg selv på en liten hybel der jeg kun har ansvar for meg selv.

Måtte bare få det ut... <br /><br /> Anonym poster: 35c0422a8501d20d02e33b4457a0b32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir helt matt, og har lyst til å flytte for meg selv på en liten hybel der jeg kun har ansvar for meg selv.

Det der sa moren min til meg og søsknene mine også, men jeg vil ikke kalle henne for en kjeftesmelle av den grunn. Det var vel mer et hjertesukk fra hennes side.

Skrevet

Uff, husker den følelsen. Jeg lot være å lage mat hvis kjøkkenet så bomba ut fordi tenåringen ikke hadde tatt oppvasken og satte skitten oppvask på et brett og bar det inn på rommet hans, lot ham få ansvar for eget skittentøy fra han var 14, prøvde å protestere i praksis i stedet for å kjefte. Det hjalp litt. Dette er en periode man må prøve å komme seg gjennom med helsa i behold, på lik linje med trassalderen. Det blir folk av de fleste og det går faktisk over.

Anonym poster: d36d926df4043f2efe13349bdc267cc2

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen, men her er de "bare" her på deltid. I tillegg er de mine stebarn, så det er ikke alltid jeg føler at jeg har like "lov" til å klage....

Synes ikke tenåringer skal trenge gulrot for å bidra i heimen, altså....

16-åringen her var plutselig tom for boxere.... Jeg hadde ikke sveipet innom rommet hans og sjekket.... Der lå de strødd, sikkert 10 stk..... Han lærte litt en kort periode, men det varte ikke så lenge....

Tror mer på konsekvenser enn mas og gnål egentlig. Ikke rydd opp etter dem, ikke vask klærne deres osv...

Skrevet

Vi har forøvrig en 6-åring i hus også.... Hun ble tidlig innprentet at hun må bidra, og at dersom hun ikke hjelper til, så har jeg verken tid eller lyst til å hjelpe henne/leke med henne osv...

Aner jo ikke om det holder til tenårene, men ingen skal si at jeg ikke prøver ihvertfall ;)

Gjest Strengfrøken
Skrevet

Tror mer på konsekvenser enn mas og gnål egentlig. Ikke rydd opp etter dem, ikke vask klærne deres osv...

Er enig i denne. De må lære seg at ting ikke blir gjort automatisk, og ta litt ansvar selv.

Skrevet

Bestill deg en sydentur og la de greie seg en uke alene. Er det rot og oppvask/vask når du kommer hjem, vasker du kun ditt eget, og kjøper deg en fjordland til middag. Skal se de kommer på andre tanker når de ikke får mat og rene klær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...