Gå til innhold

Fett hår.. Vaske håret med bare balsam?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasket håret mitt i går, men det er allerede fett og grusomt.. Jeg har merkelige bølger i håret, som gjør at håret ser EKSTRA fælt ut om det er fett. Så jeg må vaske det..

Det jeg lurer på er om det blir like rent om jeg bruker balsam i stedet for sjampo? Om det utgir noen forskjell? Sjampoen og balsamen jeg bruker er fra Joico K-pak serien. Setter stor pris på svar.

Anonym poster: ed2c394b8526c93ce0c0391082e92fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi erfaring er at om ikkje vanleg shampo tek feittet,så prøv å vaske håret med vanleg (krystal) grønsåpe,utan furunål. gjer dette i 2-3 vask,og med dei fleste verkar det :) Høyres sikkert sprøtt ut,men det funkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masserer du balsamen ned i hodebunnen? For jeg har hørt at hvis man gnir balsamen ned i hodebunnen så får man fett hår av det. Har også merket meg at jeg får fett hår kun hvis jeg masserer inn balsamen, derfor bruker jeg den kun ytterst i håret for å unngå floker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun balsam, og masserer den lett og fort inn i hudebunnen, får ikke fett hår fordet. Men det er stor forskjell på balsamene! Du må finne den riktige og det er viktig at den er helt uten silikon.

Når du vasker håret med shampo hver dag kan det stimulere talgproduksjonen så det blir mere fett. Prøv å vaske det annenhver dag, sett det opp den andre dagen om du ikke er fornøyd med håret. Det kan ta opptil 2 mnd før du ser resultater.

Anonym poster: b017e72d2ed6138dbedabef1454ff9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint vaske med bare balsam, men ikke hvis de bruker de produktene du nevner. Google balsammetoden.

Anonym poster: 543a8bf98b31952dc84d4709fea54899

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv aussie shampoo og balsam fra cubus! Jeg fikk veldig fett hår før, måtte vaske det på morningen før skole, men om jeg skulle noe på kvelden måtte jeg vaske det på nytt. Nå kan jeg gå et døgn uten å vaske, og det er hvertfall godt nok for meg som uansett vil dusje og vaske håret hver morgen. Merket bedringen allerede etter første vask:-)

Anonym poster: 96cbe03e47ae644c5be03e4fd7380d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oblivion

Hvor ofte vasker du håret?

Du vet at for hver gang du bruker shampo så fjerner du fettlaget i hodebunnen, så da blir talgproduksjonen satt i gang på full guffe, hud og fett beskytter oss mot kulde og andre påvirkninger utenifra, og når fettet forsvinner så produserer vi mer.

Så jo oftere du vasker håret med shampo, og spesielt de som inneholder såpe, jo mer fett produserer du -og du kan ende opp i en vond sirkel med fett hår.

Jeg bruker en sjampo med bare naturlige ingredienser, uten såpe, og vasker håret max. to ganger i uka -jeg sleit med fett hår før, men nå er det rimelig tilbake til normalen :).

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også fett hår, og "måtte" vaske det hver dag.

Så flyttet jeg langt ute i ødemarken, og har hjemmekontor. Og droppet etterhvert den daglige hårvasken.

Nå er håret mitt like fint etter 3-4 dager uten vask.

F.eks.: I dag er det tirsdag, jeg vasket håret lørdag morgen. Håret mitt lukter godt, er ikke fett. Bruker forøvrig billige shampo'er fra supermarkedet.... (før brukte jeg rådyre produkter fra frisøren). Hadde dette vært i "gamle dager" da jeg vasket håret hver dag, hadde håret etter 4 dager vært gjennomfett og jeg hadde nok klødd hodebunnen til blods.

Så for meg fungerer altså; ikke vaske håret for ofte.

Anonym poster: 81cf81767a94d469ea32583b6ab4de5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...