Gå til innhold

Hjelp til strikkeoppskrift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med en strikkeoppskrift.

Skal begynne med å strikke en pinne rett fra vrangen, hva vil dette si når man strikker på en rundpinne? Har det noe med hvilken hånd man holder pinnen i?

Så skal det strikkes 6 m RILLE, * 2 rett, 2 vrang *, gjenta fra *-*, avslutt med 2 rett og 6 m rille. Fortsett med vrbord og riller i hver side til arb måler 4 cm. Litt usikker på hvor de rillene skal strikkes, først 6 masker med riller, så 2 rette, 2 vrange og så riller igjen? Hvordan er det mulig dersom en rille er 2 p rett?

Burde kanksje valgt noe lettere, men har så lyst å strikke denne luen! Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du strikker frem og tilbake selv om du bruker rundpinne?

Det er nok det som står i oppskriften, og siden du er såpass nybegynner vil jeg anbefale deg å holde deg til oppskriften for å komme i mål med arbeidet.

Du strikker altså først en om gang rett - du stikker da på vrangsiden av luen slik at det som kommer frem når du er ferdig er en vrangomgang.

Så skal du strikker 6 masker riller. Det betyr bare at over disse 6 maskene strikker du alltid rett uansett om du er på retten eller vrangsiden. Så strikker du 2 rett og 2 vrang frem til du kommer til de 6 maskene med rille igjen. Her også strikker du de 6 maskene rett på hver pinne.

Vet ikke om dette ble litt mer forståelig? Vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle fortalt det. Lettere å vise :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...