Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jente som kunne tenke meg å jobbe noen måneder i Australia innenfor hest. Men sliter litt med å tørre å dra avgårde. Ser på meg selv som sosial, er kanskje ikke verdens med utadvendte person, men klarer absolutt å få kontakt med folk og har ikke sosiale problemer eller noe sånt. Gode engelsk kunnskaper har jeg også.

Likevel er jeg redd for å reise til et fremmed land der jeg ikke kjenner noen. Bare det å ta flyet dit alene synes jeg virker litt skummelt. Vet ikke hvorfor det er slik egentlig, klarer meg helt fint alene på toget, på kjøpesenteret og slike ting her hjemme, men tanken på å reise dit alene skremmer meg. Så da lurer jeg på om noen har tips til meg? En liten peptalk eller noe! Hvis du selv har jobbet en periode i utlandet (uansett jobb), fortell gjerne om hvordan du opplevde det. Jeg er sikker på at jeg har godt av å komme meg litt ut av komfortsonen min her hjemme, jeg må bare tørre :-)

Anonym poster: 3287beed1e1b57e167367f544488f315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp i det! Jeg reise til utlandet for å jobbe med hest for ca akkurat ett år siden (da var jeg også 19år). Det var selvfølgelig skummelt, men mest av alt utrolig spennende! Og jeg har hatt mitt livs beste opplevelse. Uansett hva som skjer, så kommer du ikke til å angre tror jeg, hvis du reiser! :)

Skrevet

Dette klarer du! Det vanskeligste er å bestemme seg for at "dette gjør jeg!" :smilbla: Den første uken kommer til å være skummel, men etter det kommer du til å føle deg hjemme og komme inn i nye rutiner og møte masse mennesker og dyr

Bare ikke ha noen forventninger om lønna, for den kommer til å være dårlig eller ikke-eksisterende (dvs den kan fort bli veid opp av utgiftene)

Skrevet

Svarer som de ovenfor, bare å hoppe i det! :) Jeg dro "bare" til Irland, men det var en overgang det og. Veldig, veldig gøy. Mitt soleklare tips forøvrig; ha et åpent sinn. Godta at de gjør ting annerledes! I begynnelsen slet jeg veldig med det, og sammenlignet med hvordan jeg vile gjort hjemme med egen hest, men det har ingen hensikt. Ting fungerer forskjellig fra land til land - spesielt innen hestemiljøet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...