Gå til innhold

Skal ha meg nytt objekt til min Canon EOS 450D

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som skal brukes til å ta bilde av baby, barn, portrett og hund i natur.

Har dere noe forslag til allright objektiver som jeg ikke blakker meg skjorta av å kjøpe?

Endret av malin89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter objektiv. Objekt er noe helt annet.

Anonym poster: a3eec4018652049eba00756faeb7c6e2

• Liker 2
Skrevet

Hva er galt med det du har (antar det er Canon EF-S 18-55mm IS)?

Det er litt vanskelig å komme med en konkret anbefaling når du ikke sier noe om hva du savner. Har det du har for kort rekkevidde? Eller er det ikke lyssterkt nok?

Et billig objektiv som kan fungere greit er Canon 50mm f/1.8. Det lar deg bruke en større blenderåpning. Det betyr at du kan slippe inn mer lys og få isolert subjektet fra bakgrunnen i større grad.

Utsnittet blir det samme som når du setter kit-objektivet på 50mm, så hvis du ikke liker dette utsnittet må du velge et annet.

:)

Skrevet

Portrett syns jeg det passer med 50mm f1.4/8 f. eks.

Hund kan også bli fint sånn, men siden det ikke kan zoomes med kunne det jo vært greit med en telelinse (bruker det selv til hundefoto når det gjelder action, for å få nærbilder selvom de løper rundt et stykke bort)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en telezoom TS egentlig spør etter. Fastoptikk (50 mm f1,4) blir nok både for dyrt og avansert. Denne er er jo helt grei: http://www.fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Canon/Telezoom/Canon-EF-S-55-250mm-F4-56-IS-II-Kompakt-og-rimelig-tele-for-digitalt-125999-p0000143751.aspx

Har hatt det selv, solgt til fordel for proffobjektiv.. Tok min første bildeserie med den som jeg solgte for penger (5000 krwink.png )

Skrevet

Jeg ville gått for et Canon 50mm f/1.8 objektiv. Perfekt til portretter av dyr og mennesker, og i tillegg er det billig, skarp og raskt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en telezoom TS egentlig spør etter. Fastoptikk (50 mm f1,4) blir nok både for dyrt og avansert. Denne er er jo helt grei: http://www.fotovideo...0000143751.aspx

Har hatt det selv, solgt til fordel for proffobjektiv.. Tok min første bildeserie med den som jeg solgte for penger (5000 krwink.png )

Denne har jeg også. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg tror det er en telezoom TS egentlig spør etter. Fastoptikk (50 mm f1,4) blir nok både for dyrt og avansert. Denne er er jo helt grei: http://www.fotovideo...0000143751.aspx

Det er fult mulig. Det er mye objektiv for pengene, men det egner seg nok ikke til babyfotografering (innendørs). Til det trenger man nok et mer lyssterkt objektiv. Til portretter kan det også være ønskelig å få isolert subjektet mer fra bakgrunnen. Hvis man kombinerer det med 50mm f/1.8 har man jo en grei pakke til en rimlig penge.

Det trenger ikke nødvendigvis å være så avansert med fastoptik. Man må bare lære seg å bruke bena i stedet for å zoome :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...