Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rett og slett hater dette regionstullet på dvd-er, ingen andre som er enig?. Hva er poenget nå i dag? Kunne jo like godt sjålet filmen fra internett, er det mange andre gjør og det er ikke rart heller.

Jeg kjøpte en film fra USA i sone 1, skal spille den av på pc-en fordi min sonefrie dvdspiller til tv-en er ødelagt og får opp en advarsel om at jeg må skifte sone. Vel greit nok det, problemet er at jeg har bare to ganger å gjøre det på. Så skifter jeg til sone 1 og tilbake til sone 2 så går det ikke å bytte noe mer, selv om jeg installerer windows på nytt står det.

Hva i f*** er poenget? Jeg kjøpte filmen lovlig, hvorfor skal det sitte folk der å kontrollere hvor jeg får spilt den av? Kanskje jeg kan laste ned et program, men hvorfor gjøre det så tungvint hele tiden? Jeg liker å ha det så enkelt som mulig når jeg skal se ffilm og ikke ha hundre programmer for å spille av forskjellige dvd-er.

Tror jeg har kjøpt min aller siste film nå, nå blir jeg pirat i stedenfor når det er slik man behandler lovlige kunder.

Anonym poster: f55b0c0ba2ddd55d80f72680d767f137

Videoannonse
Annonse
Gjest Error Sapiens
Skrevet

Jeg rett og slett hater dette regionstullet på dvd-er, ingen andre som er enig?. Hva er poenget nå i dag? Kunne jo like godt sjålet filmen fra internett, er det mange andre gjør og det er ikke rart heller.

Jeg kjøpte en film fra USA i sone 1, skal spille den av på pc-en fordi min sonefrie dvdspiller til tv-en er ødelagt og får opp en advarsel om at jeg må skifte sone. Vel greit nok det, problemet er at jeg har bare to ganger å gjøre det på. Så skifter jeg til sone 1 og tilbake til sone 2 så går det ikke å bytte noe mer, selv om jeg installerer windows på nytt står det.

Hva i f*** er poenget? Jeg kjøpte filmen lovlig, hvorfor skal det sitte folk der å kontrollere hvor jeg får spilt den av? Kanskje jeg kan laste ned et program, men hvorfor gjøre det så tungvint hele tiden? Jeg liker å ha det så enkelt som mulig når jeg skal se ffilm og ikke ha hundre programmer for å spille av forskjellige dvd-er.

Tror jeg har kjøpt min aller siste film nå, nå blir jeg pirat i stedenfor når det er slik man behandler lovlige kunder.

Skjønner frustrasjonen din. Det er en kombinasjon av penger og lovverk som regulerer dette, og jeg skal ikke kjede deg med detaljene..det jeg derimot kan si er at et par søk på google som feks:

Region free+ operativsystem vil gi både gratis og ikke så gratis løsninger,

Samt dvdspillermodellen din + region ha#k ;)

Er ikke alle løsninger som er lovlige, så trå forsiktig.

Skrevet

Eeeeeventuelt begynne å kjøpe filmene dine digitalt.

Skrevet

slik har det vært siden 1998. det er ikke akkurat noen nyhet. og, hvis du bruker google litt så vil du finne ut at det er mange muligheter for å unngå denne sperren. til og med lovlig, det handler bare om å lære seg litt om teknologien du bruker.

Skrevet

Er helt enig, TS. Regionsperre er og blir irriterende. Så lenge vi faktisk ærlig og redelig har betalt for filmene, så burde vi kunne få se dem uansett hvor på kloden vi sitter. Men som Error Sapiens sier - det finnes jo måter....

• Liker 1
Skrevet

Da dvd først kom så var det kanskje forståelig. Har hørt at en av grunnen til dette var for at folk ikke skulle kjøpe dvd-en før den kom på kino i sitt land, men heller se filmen på kino først og så kjøpe dvd-en.

Nå er jo piratkopiering så mye utbrett at, er det egentlig vits lenger? Det er jo til og med folk som filmer fra kinoen nå og legger det ut så man trenger ikke en gang vente på at det skal komme på kino her til lands.

Fikk filmen torsdag i forie uke, men hadde ikke tid før i dag så var en liten nedtur. Men tok heller å rippet filmen. Spiller ingen egentlig ingen rolle for skulle jo se den på pc-en uansett. Men jeg synes det er litt kjipt når man lager seg mat og litt snacks for å kose seg med filmen også fungerer det ikke så må man bruke tid på å laste ned et rippeprogram og styre med hvilket format man skal bruke og hele greia.

Fikk egentlig bare lyst til å :flekke: til de som bestemmer dette.

Skrevet

Det finnes jo andre avspillings programmer som er lovlige og som fungerer med andre soner da.

Skrevet

Da dvd først kom så var det kanskje forståelig. Har hørt at en av grunnen til dette var for at folk ikke skulle kjøpe dvd-en før den kom på kino i sitt land, men heller se filmen på kino først og så kjøpe dvd-en.

Det hadde jo hatt noe for seg om regionsperren skrudde seg selv av, etter at kinofilmen var ferdig på kinoene i dvdspillerens sone. Men regionsperren er såpass primitiv at den fokker opp avspilling for evig og alltid. Så jeg er helt enig med deg, ts, regionsperren er filmselskapenes egen grav, de oppmuntrer til piratvirksomhet på dette viset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...