Gå til innhold

Oppskrift på vaniljeis :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne isen er sinnsykt god!

Vaniljeiskrem:

• 5 dl TineMelk eller TINE Matfløte

• 1 dl sukker

• ½ vaniljestang

• 4 eggeplommer

Slik gjør du:

Kok opp melk (eller fløte) med sukker og kornene i vaniljestangen. Visp eggeplommene og hell den varme melken inn i eggeplommene under kraftig røring. Sett blandingen tilbake på platen og varm langsomt opp under røring til det har tyknet så vidt. Avkjøl blandingen natten over.

Sil blandingen og sett i fryseboksen. Rør et par ganger under innfrysing eller frys i ismaskin.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hørtes godt ut! Skal prøve! :rosasmil:

Skrevet

Høres veldig godt ut, kanskje jeg til og med kan lage en "sunn" versjon av denne isen :wink:

Skrevet

Hjemmelaget vaniljeis er kjempegodt. Personlig synes jeg kremfløte er det aller beste å lage iskrem av (man spiser det jo ikke så ofte da), den fyldige fløtesmaken er halve opplevelsen. :)

Skrevet
Høres veldig godt ut' date=' kanskje jeg til og med kan lage en "sunn" versjon av denne isen :wink:[/quote']

Sunn versjon.. Tenker du på fruktose sukker kanskje? Isåfall, så må du ikke ha så mye som 1dl sukker... Da det er søtere enn vanlig sukker...

Lykke til!!

Skrevet

Har aldri prøvd å lage is selv, men dette høres jo fristende ut...

Hm..

Kanskje en dag senere i påska?

Skrevet

Hjemmelaget vaniljeis er nyyydelig!

Ville bare komme med et tips som jeg syntes gjør isen enda bedre: Smelt mørk sjokolade, bland i rom (Noe møkt og "spicy") og hell i tynne striper over isen før du setter den i frysen. mmmmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...