Sarabi Skrevet 20. februar 2004 #1 Skrevet 20. februar 2004 Denne isen er sinnsykt god! Vaniljeiskrem: • 5 dl TineMelk eller TINE Matfløte • 1 dl sukker • ½ vaniljestang • 4 eggeplommer Slik gjør du: Kok opp melk (eller fløte) med sukker og kornene i vaniljestangen. Visp eggeplommene og hell den varme melken inn i eggeplommene under kraftig røring. Sett blandingen tilbake på platen og varm langsomt opp under røring til det har tyknet så vidt. Avkjøl blandingen natten over. Sil blandingen og sett i fryseboksen. Rør et par ganger under innfrysing eller frys i ismaskin.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Hørtes godt ut! Skal prøve! :rosasmil:
Gjest 1111 Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 Høres veldig godt ut, kanskje jeg til og med kan lage en "sunn" versjon av denne isen
Arkana Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 Hjemmelaget vaniljeis er kjempegodt. Personlig synes jeg kremfløte er det aller beste å lage iskrem av (man spiser det jo ikke så ofte da), den fyldige fløtesmaken er halve opplevelsen.
Sarabi Skrevet 2. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2004 Høres veldig godt ut' date=' kanskje jeg til og med kan lage en "sunn" versjon av denne isen [/quote'] Sunn versjon.. Tenker du på fruktose sukker kanskje? Isåfall, så må du ikke ha så mye som 1dl sukker... Da det er søtere enn vanlig sukker... Lykke til!!
Grooo Skrevet 2. april 2004 #6 Skrevet 2. april 2004 Har aldri prøvd å lage is selv, men dette høres jo fristende ut... Hm.. Kanskje en dag senere i påska?
Felicia Skrevet 2. april 2004 #7 Skrevet 2. april 2004 Hjemmelaget vaniljeis er nyyydelig! Ville bare komme med et tips som jeg syntes gjør isen enda bedre: Smelt mørk sjokolade, bland i rom (Noe møkt og "spicy") og hell i tynne striper over isen før du setter den i frysen. mmmmm....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå