FantasDick Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Jeg tenkte jeg for første gang skulle lage adventskalender til samboeren min, og det er vel en del flinke damer her inne som har gjort dette før meg! Jeg har begynt å tenke på innholdet i kalenderen, men jeg sliter litt.. Hva legger dere i pakkene? Samboeren min er superinteressert i fotball (og det meste innen sport), men han hater supporter-effekter o.l. og finnes ikke aktiv selv. Han surfer og spiller en del på PC'en, men er ingen nerd. Han elsker klær og image/stil, men er veldig kresen og opptatt av merker/kvalitet. Leser ikke bøker, ser lite film (i så fall laster han ned). Han har det han trenger, og vil han ha noe så kjøper han det selv; han er "umulig" å kjøpe gaver til. Har tenkt på cover/stand til tab'en (det har han faktisk ikke), pouch til mobiltelefonen, minnepinne til nøkkelring, noen boksere av merker jeg vet han liker, kanskje noen t-skjorter om jeg finner noen av ok merker med kule motiv. 1
Gjest Tekola Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Henger meg på her! Vet at noen har skaffet ulike typer øl som de har lagt i kalenderen, det er jo en mulighet? Ellers blir det nok også litt kule sokker her i gården
Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Gavekort på forskjellige favorittbutikker, forskjellige typer øl, personlige gavekort på tjenester fra deg
super-s Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Det med øl som Tekola snakker om har jeg også hørt om! Det slår sikkert alltid an så lenge han ikke er avholds. Røyker eller snuser han kan du jo kjøpe det også. Og hvis det er noe godteri han synes er godt. Du kan jo også legge lapper inni noen av pakkene hvor det står at du skal gi ham f.eks. en BJ den kvelden eller noe sånnt!
FantasDick Skrevet 3. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2012 Tusen takk for tips, tar gjerne imot flere også! Han drikker øl, men stort sett kun for å bli full på fest, så tror ikke diverse øltyper slår an, dessverre (men jeg derimot, elsker øl, og tester stadig nye typer!).
Somle Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Sokker, flaxlodd, verktøy, øl, røyk/snus, godteri, blader, kinobilletter, massasjeolje, et gavekort på at du ordner en perfekt fotball kveld eller noe, god kaffe osv..
Hergensheimer Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 100 ml blå eller rød Givenchy. :-)
SoftKitty Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Min ble mest glad de dagene han fikk øl (han drikker også oftest bare "for å bli full" typ, ga ham helt vanlig bokser med Carlsberg:P) eller sjokolade. Han ble også glad for leppepomade og håndkrem (han bruker sånt men husker aldri å kjøpe det selv) Annet jeg mener å huske jeg har gitt før: Vanter, sokker, bokser, snus, tegneserier/blad, julepynt (ikke populært haha), kaffe, nøkkelring. 1
Katthult Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Gi ham forbruksvarer! Deodorant, sokker, tannkost, barberblader, snus/røyk og kaffe. Kjedlig å bruke penger på/lett å glemme, men absolutt nødvendig. 1
Hoppsideisann Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 (endret) * selvlagde gavekort på massasje * julehefter * julekonfekt ( hjemmelagd ) * sokker, boxere Alltid fulgt av en lapp med; ''Jeg elsker deg fordi .....'' Ville egentlig være anonym =P Får håpe han ikke leser her ;D Endret 4. september 2012 av Hoppsideisann
Ryvre Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 Konsertbilletter/kinobilletter, hjemmelagde gavekort på massasjer eller litt mer kinky ting avhengig av hva dere liker osv Innimellom kan du jo legge ved litt mer kjedelige gaver som en ny deo, et par fine boxere, et nytt slips eller andre ting han trenger
Gjest Maja Skrevet 14. oktober 2012 #12 Skrevet 14. oktober 2012 I fjor ga jeg min pils og nøtter. 20 ulike øltyper, og 4nøttetyper- man drikker jo ikke øl på søndager ;p Desverre viste det seg att jæveln kun drikker Corona og Hansa, som han bare fikk ei av hver, men han fikk smakt på noe nytt og hadde mye fancy å by på når han hadde kompiser på besøk
Tøffeldyret Skrevet 14. oktober 2012 #13 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg og samboeren laget kalender til hverandre i fjor. Det var egentlig ganske hyggelig å ha noe å planlegge og styre med (for min del ihvertfall, han hater planlegging). MEN vi kommer nok ikke til å gjøre det igjen, for det ble altfor mye fokus på det. Det endte med at vi nesten ikke husker hva vi fikk av hverandre i julegaver, for det var så masse andre gaver også. Så julegaven ble ikke så spesiell. Vi delte det i to, så vi fikk gave annenhver dag. 13 gaver på en måned ble altfor mye... Ville bare nevne dette, så dere tenker over det. 1
DunnoE Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Synes en liten kalender er hyggelig, men det kan fort ta av.. Og da kan det fort skje som Tøffeldyret nevner over; at man ikke husker julegavene. Hos oss gjør vi det sånn at vi gir hverandre gave annenhver dag, og det skal ikke være store ting Det jeg har tenkt på i år er: Tyggispakker, sjokolade, småposer med godteri, flaxlodd, snus, shampoo, såpe og evt deodorant i reisestørrelse, rett i koppen-kakao og en bollepose, et morsomt juleslips, og kanskje en litt tullete julegenser på julaften (Hvis jeg finner en som ikke er altfor dyr å gi i tillegg til julegaven)
followURdreams Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Jeg har kjøpt inn spiselige ting på eurospar sitt ti kroners marked. Battery, cocio, potetgull, nøtter, godterier og tannbørste blant annet... Skal også legge ved et flaxlodd, blad, deodorant etc. Heldigvis så klarer jeg å komme under 350,- for alle 24 gavene nårr jeg handlet på 10kr markedet
minister-mio Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Øl, godteri, etterbarberingskremer, fuktighetskrem, boksere
beccy Skrevet 9. november 2014 #17 Skrevet 9. november 2014 Jeg har laget dette i noen år Mine tips er som mange nevner ovenfor her. -juleøl -middags date hvor han får velge mellom sine favorittretter -reise effekter (vi reiste til Thailand 21.desember så jeg ga litt forskjellige ting som ørepropper, øyemaske, flasker til shampoo og slikt i miniatyr, blad osv) -kortstokk (noe vi hvertfall ikke hadde) -yatzy (hadde ikke dette heller) -tommestokk nøkkelring (plutselig kjekk å ha, fant den på søstrene grene) -kinobilletter (kjøpte to så fikk han disse to dager på rad) -sokker (får vel aldri nok) -favoritt sjokolade -flaxlodd (kom flere ganger iløpet av kalenderen) I år har vi bestemt oss for å gi hverandre en litt "større" ting på hver søndag i advent. Dette er noe jeg har fått av min bestemor siden jeg var liten og synes det er veldig koselig. Jeg skal ut og reise i slutten av november så jeg tenkte at jeg skulle ta med meg en flaske captain Morgan til den ene søndagen, en snusrull den andre, ansiktsprodukter til den tredje og en fin julepysj til den fjerde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå