Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge villet lære meg et språk, og pga jeg har mye Nederlandsk familie, har valget falt på Hollandsk.

Har kjøpt meg en språkkurspakke (Cd'er), og tenkte å sette i gang.

Men det jeg lurer på, er om noen her har lært seg et språk på egenhånd? Krever det mye, og er det egentlig oppnåelig?

Og er det noen som har lært seg Hollandsk? :)

Takk på forhånd!

Anonym poster: 9a5298d1aadb531077c4785cfc28fb2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du bør gjøre er å lære deg hva språket du skal lære heter. Det heter nederlandsk ikke hollandsk.

Å lære seg et språk på egenhånd er fullt mulig. Det største problemet er at man ikke alltid har like gode muligheter til å praktisere språket.

Les nyheter, barnebøker og tegneserier på språket du vil lære. Se nyhetsinnslag og serier på nett og før dagbok. Du trenger ikke skrive mye hver dag, men en setning eller to. Eventuelt kan du skrive en paragraf en til to ganger i uken. Det hjelper veldig på skrivetreningen.

Personlig synes jeg det er best om man ikke fokuserer på grammatikken, og heller konsentrerer seg om å øke ordforrådet til å begynne med. Så kommer grammatikken litt etter litt.

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Dette er ting jeg faktisk ikke har tenkt på, men som jeg kan tenke meg fungerer godt for å bedre lære seg språket! :)

TS

Anonym poster: 9a5298d1aadb531077c4785cfc28fb2f

Skrevet

Sjekk ut livemocha.com, før du betaler for noe som helst. Vi er flere som lærer oss nederlandsk her, og vi skal opprette en øvingstråd, så du kan jo bli med oss ;)

Ellers er det en del bra på YouTube og mange fine grammatikkbøker/-sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...