AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Hei! Jeg er student på 2. året. (sykepleiestudent). Og har ikke hatt en jobb ved siden av studiet enda. Bor sammen med kjæresten min, og jeg har fullt lån og stipend. Dette går helt fint an å leve på, ettersom jeg kun betaler strøm og halvparten av maten vi spiser i måneden. Men nå har jeg lyst til å bidra med litt mer i måneden, og tenker derfor å skaffe meg en jobb ved siden av studiene. Trenger derfor deres hjelp, til å tenke litt utenfor boksen! Hvor kan jeg søke jobb? Jeg vil helst ikke jobbe i en butikkjobb, og ikke på sykehjem eller hjemmesykepleien (De to stedene man ca er garantert jobb som sykepleiestudent). Det er ikke noe sykehus i nærheten, så det blir heller ikke aktuelt. Tidligere har jeg jobbet i klesbutikk og som telefonintervjuer. Fin erfaring å ha med videre, men kunne ikke tenke meg å gjøre det igjen. Håper ikke jeg blir misforstått i dette innlegget, om at jeg ikke er arbeidsvillig og at jeg er lat. For det er ikke tilfellet. Såklart tar jeg en butikkjobb om jeg ikke finner noe annet jeg heller vil, men hvilken andre steder kan man søke, og som det er mulig å få jobb uten utdannelse (Har så klart VGS, og på mitt 2. år på sykepleien) ? Setter stor pris på svar fra dere! (Jente 23, Moss) Anonym poster: 1aa0bc3e2a141fd4e13101c52ec11d39
Tidus Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Du utelukker veldig mye her.. Men hva med selgerjobb? Jobb på hotell? Stuepike, resepsjonist? Diverse fabrikker. Gilde f. eks. Aner ikke hva du har i nærheten jeg. Lagerjobb? Ta truckførerbevis så får du enkelt jobb på lager. Sikkert mange yrker jeg hopper over her. Men er mye å søke på!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Du utelukker veldig mye her.. Men hva med selgerjobb? Jobb på hotell? Stuepike, resepsjonist? Diverse fabrikker. Gilde f. eks. Aner ikke hva du har i nærheten jeg. Lagerjobb? Ta truckførerbevis så får du enkelt jobb på lager. Sikkert mange yrker jeg hopper over her. Men er mye å søke på! Ja. jeg utelukker mye, fordi jeg vil noe annet Derfor jeg trenger tips! Så, takk for tipsene dine! :-) TS Anonym poster: 1aa0bc3e2a141fd4e13101c52ec11d39
Strixvaria Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Du kan jo prøve deg i restaurantbransjen? Det er alltids en café/restaurant som trenger folk, enten til serveringa eller oppvasken :happy:
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Du kan jo prøve deg som sikkerhetskontrollør på en flyplass. Ofte får du alle de nødvendige kursene dekket, det fikk i alle fall jeg. Og timelønnen er på ca 171 uten tillegg så det er jo relativt greit til å ikke ha utdanning. Anonym poster: 602598219dc43d9001d20f3691dc5ee4
Gjest Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 (endret) Telefonselger, restaurant, hotell, kiosk, kino, cafe, kontor, en eller annen form for assistent, eldresenter, sjåfør i f.eks peppes, posten, vaskehjelp, personlig assistent, støttekontakt; nok av muligheter. Endret 3. september 2012 av Dreamdrops
CoffeeCup Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 For videre karriere ville jeg absolutt satset på noe innenfor helsevesenet. Er veldig positivt med erfaring når du er ferdig utdannet og ikke minst mens du tar utdanningen. Er jo mye annet du kan jobbe med i helsevesenet som ikke er sykehjem eller hjemmesykepleien!?! Miljøassistent på psykiatrisk sykehus f.eks., miljøassistent i bolig for funksjonshemmede, psykisk utviklingshemmede, ...... Ja hvor som helst egentlig! Hva vil du jobbe med etter sykepleierutdanningen? Er du spesielt interessert i psykiatri, barn, somatikken så bør du finne en jobb innenfor det du ønsker å jobbe med senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå