Gå til innhold

Bryllup for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dei fleste nyforlova er vel nybegynnere i bryllups-ting. Eg har aldri tenkt gjennom korleis eg vil at bryllupet mitt skal vere. (Det blir _vårt_ bryllup ja, men no tenkte eg på dei som planlegg bryllupet sitt lenge før dei finn mannen sin)

Heller ikkje har eg nære venninner som har gifta seg ennå som eg kan spørre ut. Og med to små har eg mykje anna å finne på for tida. Og nettet er jo proppfullt av informasjon, og vanskelig å finne nyttige ting uten å bruke evigheter. (Jada, eg har brukt et par timar på å surfe på bilder av brudekjoler, fullstendig unyttig bruk av tid...) Så: kor finn eg god informasjon om bryllup, kjolar, gifteringar osv.? Har du tips til nettsider? Magasiner? Tenkte kanskje å kjøpe Mitt Bryllup, er det ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bryllupsmagasinene finner du ofte sjekklister som er veldig gode. De har ofte en slags kalenderoversikt, litt sånn ett år igjen hva bør du gjøre nå, åtte mnd før bør du ditt og datt og så videre :) Lykke til, du finner masse morsom info her på Kvinneguiden også :)

Skrevet

Jeg har faktisk fått mest hjelp her på Kvinneguiden^_^

For oss var det veldig viktig å ha ett bryllup hvor gjestene fikk mingle og kose seg og tips til slikt fant jeg litt lite av i bryllupsmagasinene. Men har likevel kjøpt ett dugelig utvalgt, mest for å ha bilder kjoler slik at det ble enklere å finne kjolen jeg ville ha og litt for å kunne vise evt avkom om hvordan det var da mamma og pappa giftet seg^_^

Om du lurer på noe under planleggingen, så bare spør. Noen sure oppstøt er det alltid, og da som regel fordi det har skjedd en misforståelse ett sted og ikke nødvendigvis fordi noen synes du er teit som spør;)

• Liker 1
Skrevet

- og husk at det er DIN dag (eller deres da, men ikke venninnens eller morens eller grandtantens lissom) - så ta de valgene DU (dere) vil !! :)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ikke tro at du MÅ ha alt - et bryllup er akkurat hva dere selv gjør det til. Og jeg synes hvertfall at magasiner og disse rendyrkede bryllupsforumene dyrker bridezilla tendenser ved at "alt" er en nødvendighet. Noe er morsomt å ha, andre ting et pengesluk.

Feks:

- gjestegaver

- 2. brudekjoler

- toalett kurver

- frykt for at bruden ikke blir dyrket nok...

Jeg ville planlagt et bryllup som passer dere og deres preferanser, og ikke hengt meg så opp i trender og styr. Viktigste er at man blir gift og at man har en flott dag sammen med sine gjester.

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

gjestegaver og to brudekjoler og toalettkurver er definitivt unødvendig fjas. jeg syns fex at en sjokoladebit i form av et hjerte i rød innpakning på hver kuvert kan være fint, men noen drar den der veeeeeeldig langt.

Endret av Petalouda
Gjest kiara_pusen
Skrevet

gjestegaver og to brudekjoler og toalettkurver er definitivt unødvendig fjas. jeg syns fex at en sjokoladebit i form av et hjerte i rød innpakning på hver kuvert kan være fint, men noen drar den der veeeeeeldig langt.

Jeg er så enig! Men jeg synes ikke jeg har merket så mye til gjestegave diskusjoner på KG, her er det mest dokurver. Forøvrig meget harry - men jeg ser nyttverdien også. ;)

Skrevet

he he husker godt dokurvediskusjonen fra forrige runde ja. Dokurver blir IKKE et tema i vårt kommende bryllup iallefall. Så definitivt ikke. Men det kan faktisk hende jeg skal ha to brudekjoler ....... fordi vi skal ha middag kvelden før, og vielse med mottagelse på selve dagen :)

Men det blir jo ikke to -brudekjoler- da, men to festkjoler iallefall :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

he he husker godt dokurvediskusjonen fra forrige runde ja. Dokurver blir IKKE et tema i vårt kommende bryllup iallefall. Så definitivt ikke. Men det kan faktisk hende jeg skal ha to brudekjoler ....... fordi vi skal ha middag kvelden før, og vielse med mottagelse på selve dagen :)

Men det blir jo ikke to -brudekjoler- da, men to festkjoler iallefall :)

Du kan rett og slett ikke reise i en St Paricks så der er det praktiske forutsetninger som ligger til grunn for brudekjole 2. Det er noe annet. ;)

Skrevet

jooooo, jeg kan reise i en San Patrick vel .... jeg vil vil vil !!!

Ser for meg en fin og enkel selskapskjole til middagen kvelden før, gjerne sånn jeg i utgangspunktet hadde tenkt å ha på bryllupsdagen. Og så vil jeg ha en skikkelig brudekjole på selve dagen, og da skal vi reise avgårde og jeg vil vil vil ha med kjolen hihi :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Så gøy forresten å bare reise fra alle og kun konsentrere seg om å nyte hverandre. Det er romantikk det!

Skrevet

jaa :) vi har jo middag med alle kvelden før, og gjør det pent å stille. Så det eneste vi igrunn "mister" er fylledelen av festen, for den blir det jo ikke noe av :)

Brudevalsen gjør vi på champagnemottagelsen, og så leier vi båt og piler avgårde direkte til flyplassen :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nå ble jeg virkelig inspirert her! Tror kanskje jeg må overraske min kjære dagen etter - jeg har jo avlyst bryllupsnatten, så ingen romantikk her i gården. ;)

Hvor går reisen?

Skrevet

Avlyst bryllupsnatten ?? Du milde ... Det er vel den jeg gleder meg mest til, hihi :)

Vi skal bare reise ned til hovedstaden (her vi bor) og så ta inn på et hotell her. Flyet går i sutiden lørdagskvelden, så vi skal reise ned igjen hit, dra på hotell, og så skal vi reise videre dagen etter - dog da ikke i brudekjole :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

aha du bor ikke i Norge.

Vi skal ha fest, det er den min samboer gleder seg aller mest til! Samle alle venner og ha det gøy. Han skal ikke føle at vi skal forlate festen tidlig eller noe slikt. Derfor er bryllupsnatten 29.juni 2013 for vår del avlyst.

Men vi hadde en helt fantastisk luksus tur til Budapest i våres, som jeg nå fikk lyst til å gjenskape. Reise på søndagen feks. Det er ikke så farlig om romantikken uteblir akkurat den natten, men jeg vil gjerne at vi skal få slappet av og nyt hverandre likevel de første dagene.

Venninnen min reiste jo bare på hytta, så stedet spiller jo ingen rolle egentlig.

Skrevet

Joda, bor i Norge men skal gifte oss på heimplassen, så vi skal bare reise fra barndomshjemmene og hjem hit vi bor nå - men på et hotell da :)

Min første bryllupsnatt var en skikkelig nedtur, min eksmann var bare opptatt av fest og moro og vi snakket ikke sammen så veldig mye den kvelden/ natten i det hele tatt faktisk. Det viste seg jo å sette presedens for hele ekteskapet vårt, han var igrunn ikke så interessert i å være noens ektemann, han ville bare ha statusen på papiret, noe å vise frem på en måte.

Denne gangen vil jeg ha alt på -våre- premisser, jeg har funnet en kjæreste som ønsker nøyaktig det samme som meg - nemlig tid med MEG og ikke BARE på fest med kompisene. For å være ærlig var jeg kjempeskuffet :(

Budapest er forresten en fantastisk by, der har jeg vært også :) Min eksmann og jeg dro til Madrid, sikkert en fin by det også men med labert selskap var det ikke så stas. Så det er helt klart selskapet og ikke lokasjon som er avgjørende for kvaliteten på bryllupsreisen :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg føler jeg må både gi og ta iforbindelse med dette bryllupet, og ved å sette lave forventninger til natten like etter dagen er det en måte for Oss tror jeg at vi begge kan slappe av og ha det skikkelig hyggelig sammen med våre gjester.

Dessuten har vi jo vært samboere i to år før vi gifter oss, da er det ikke så viktig.

Men jeg kan alltids gi han en overraskelse å pakke med litt ekstra moro i kofferten. ;)

Ønsker deg mer enn lykke til andre gang, :)

Skrevet

litt ekstra moro kan jo aldri bli feil - og silke og blonder tar forbausende lite ekstra plass i kofferten hihi :)

tusen takk for lykkeønskning- det samme til dere også - vi gifter oss med bare fjorten dagers mellomrom vi jo :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, jeg har jo ikke tenkt å tilbringe store deler av turen på sightsing eller i turistløpa, så kofferten blir liten og lett. ;)

Ja, jeg gleder meg så at jeg er dårlig! Det blir stas! Men tenk å være noen sin kone, det blir spesielt.

Skrevet

Det ER stas å være noens kone. Jeg husker jeg syns det var milevid forskjell på status som samboer og status som gift. Problemet hos meg var jo at jeg var helt alene i mitt ekteskap, og det å være gift med seg selv blir ensomt i lengden.

Men ja, det er forskjell, og de som påstår noe annet lyver *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...