AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Jeg har jobbet som sykepleier en stund, og har vurdert de fleste videreutdanninger. Tror jeg ønsker å jobbe litt lenger opp i systemet innen administrasjon, enten med forebygging, beredskapsplaner eller annet innen folkehelse. Er også politisk aktiv. Tenker litt på master i folkehelse, å ta et årsstudium i statsvitenskap, master i samfunnssikkerhet og beredskap eller kurs i krise og katastrofehåndtering. Noen som kan komme med innspill? Er så rådvill.<br /><br /> Anonym poster: 096691a0c55ccdea56850f6114776000
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Hvorfor vil du ikke jobbe som sykepleier lengre? Jeg går sykepleie nå 2. året, og trives ikke noe særlig. Jeg trives ikke med en jobb med så mye pasientkontakt og heller ikke med de typiske sykepleieoppgavene. Hvis du skal ta master i f.eks folkehelse eller samfunnsikkerhet, er dette da nye utdannelser? Så du må ta bachelor i disse først, for så å ta master? Eller kan du gå rett på master i disse (2år?) Unnskyld for at jeg ikke kom med noe som kunne hjelpe deg med det første! Anonym poster: d6d8c57c8b550788f9f3755a640c1280
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jeg elsker sykepleie som fag, det er ikke det. Jeg ønsker jo å bruke det jeg har lært som sykepleier, men har bare lyst på nye utfordringer. Samtidig som jeg kunne tenkt meg noe roligere psykisk, jeg har litt lett for å ta med meg jobben hjem. I tillegg er jeg nok mer teoretisk enn praktisk anlagt, så jeg tror jeg ville gjort en bedre jobb innen noe annet. Master i folkehelse er bare å bygge på bacheloren i sykepleie, mens den i samfunnssikkerhet kanskje er slik at jeg må ta noe mer. Men jeg har tatt en del emner/har noe kompetanse utenom sykepleien, litt innen politi/jus/forsvar, så det er mulig at det kan brukes uten at jeg er helt sikker på det. Ts<br /><br /> Anonym poster: 096691a0c55ccdea56850f6114776000
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg tror ikke du trenger noe mer en bachelor i sykepleie for å komme inn på samfunnssikkerhet i allefall. Snakket med konsulente på dette studiet, og han nevnte blant anne sykepleiere når han nevnte forskjellige typer bachelor-bakgrunn for å komme inn på masteren. Anonym poster: 708173105621a4a0ea48a7e1acc2fc0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå