lisad Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Idag oppdaget jeg et lite kryp som kom kravlende ut av en genser som hadde ligget på soveromsgulvet i natt. En liten rødlig sak på ca 5 mm. Jeg har googlet, å det som ligner mest er veggdyr. KAN det være noe annet??? Evt ,er det noen som har hatt veggdyr hjemme og klart å bli kvitt disse? Hva gjorde dere og ble det dyrt? Tok det lang tid? Har ingen bitt, men vi var i syden for to mnd siden, å da ble vi oppspist på natta. Jeg kjenner panikken brer seg, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Sjekk rundt om i senga, i sømmer på madrassen og i selve sengerammen. Ligger det dyr, egg, skall, eller svarte små prikker(avføring) der? Er det små blodflekker på lakenet?
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Og er du sikker på at det var veggedyr dere ble bitt av i syden?
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2012 Min kjære ligger i sengen å sover søtt nå. Har ikke hjerte til å vekke han da han jobber natt denne uka. Så får vente til i ettermiddag med å sjekke sengen. Nei, er ikke sikker på at det var veggdyr. Vi har hele tiden trodd det var myggbitt, men fikk de bare når vi sov.
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Veggedyrbitt kjennetegnes ofte ved at det er tre bitt ved siden av hverandre i ulike størrelser "frokost, lunsj, middag - lite, større, størst". Oftest på en rett linje.
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Og det finnes bare bitt på steder som ikke er dekket av tøy. Oftest ben og armer!
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Veldig engasjert her, har nemlig hatt veggedyr selv 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Grøss, jeg hadde ringt skadedyrkontrollen jeg! Veggdyr tror jeg nesten ikke man kan bli kvitt med vanlige insektsmidler du får kjøpt selv. Anonym poster: eef45348c35e0e8ea213ea014f749035
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2012 Nei, kan ikke huske at bittene var sånn. For det meste bare ett og ett bitt jevnt fordelt over kroppen. Å de var ganske store.Klødde noe helt for j*vlig også!
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2012 Veldig engasjert her, har nemlig hatt veggedyr selv Setter stor pris på engasjementet! Var det tungvint å bli kvitt de? Måtte du kvitte deg med møbler? Dyrt?
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Nei, kan ikke huske at bittene var sånn. For det meste bare ett og ett bitt jevnt fordelt over kroppen. Å de var ganske store.Klødde noe helt for j*vlig også! Høres mer ut som myggebitt det der, men veggedyrbitt er også individuelt. Noen blir seendes ut som de har elveblest. Men ikke ta sorgene på forskudd iallefall Har du veggedyr så må du få profesjonelle til å fjerne dem, kan ikke klare det selv. Men du kan selvfølgelig redusere antallet ved å støvsuge sengen og sengerammen ofte(kast ut posen etterpå), og fryse ned det du kan fryse ned, og vaske det som kan vaskes på over 90grader. De dør ikke før over 90grader eller under 18minus... Men da må du altså ikke ta inn tingene igjen før skadedyrfolka har vært der og sprøytet eller lagt ut pulver. Kan også være lurt å teipe sengepeina med dobbeltsidig teip så de setter seg fast der :D Men gud forby, det koster dessverre rundt 15.000 kr fordi de er et helvete å fjerne...
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2012 Måtte du tømme klesskapene og vaske alt der også? Finnes det noen forsikring som dekker dette?
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 Ja, helst skal alt vaskes eller fryses. Det letteste er jo å fryse alle klærne, mindre jobb. Her er helvete jeg måtte igjennom: - Støvsuge alle bøkene mine(maaaange) - Fryse/vaske alt av klær, gardiner, sengetepper, tepper, kofferter, vesker, ja... alt - Støvsuge, støvsuge, støvsuge senga! - Generelt støvsuge ihjel leiligheten (bilderammer, lamper, pyntesaker...) - Flytte alle møblene gjentatte ganger rundt i rommet for å legge nye lag med pulver(forhåpentligvis så finnes det mer behjelpelige skadedyrsfolk enn de jeg fikk ) Ja, tror det var det ><
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #14 Skrevet 3. september 2012 Jeg fikk ingen forsikring, men det kommer kanskje an på hva du har
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #15 Skrevet 3. september 2012 Jeg fikk ingen forsikring, men det kommer kanskje an på hva du har Hva du har av forsikring altså...
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2012 Herregud, herregud, herregud... Tok dette lang tid??? Jeg har ikke stor nok fryser så må vel vaske alt :/
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2012 Hva du har av forsikring altså... Jeg leier, så jeg har nok ingen forsikring som dekker dette. Men håper virkelig at huseier har det! Jeg bor jo også i blokk, så nå må vel hele blokka undersøkes :/
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #18 Skrevet 3. september 2012 Tror folka skal stille opp med en slags frysekonteiner du kan bruke! Som sagt hadde jeg et dårlig firma den gangen. Fra de setter i gang til alt er ferdig tror jeg ikke det skal ta mer enn noen dager, kanskje 3 dager? Dette husker jeg ikke helt :s
lisad Skrevet 3. september 2012 Forfatter #19 Skrevet 3. september 2012 Hvilket firma brukte du? Så jeg vet hva jeg skal holde meg unna
Gjest funday Skrevet 3. september 2012 #20 Skrevet 3. september 2012 Om det virkelig er veggedyr du har, så må nok resten av blokka informeres ja :/ Men ikke bli alt for stressa nå da, bare pga ett dyr! Kan jo være et dyr som likner bare Vent til du har fått sjekket senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå