Gjest Paff Skrevet 20. februar 2004 #1 Skrevet 20. februar 2004 Inspirert av tråden om shopping i utlandet, spør jeg hvilke butikker folk her inne for all del IKKE handler i! Jeg har også hørt at WallMart er "helt ut" men innbiller meg å ha hørt det samme om Gap... Vel. Jeg har ikke vært i noen av dem så jeg har ingen formening. Men jeg har forandret syn på endel av damebutikkene her i landet. F.eks syns jeg Cubus har begynt å få mye kult. Sjekk ut butikken i Sundt-bygget i Bergen - jeg nekter å tro at så veldig mange syns den er "harry". Men av butikker jeg unngår/ikke liker meg i er; Dressmann (boring!) Nille (juggel) KappAhl (for kjerring) Miss Sixty (for speisa og for små str!) Stress (for kult og hipt og ungt) MEN - jeg innrømmer glatt at jeg selvsagt har vært innom alle disse butikkene, og kanskje kjøpt noe også..
Gjest Red Skrevet 20. februar 2004 #2 Skrevet 20. februar 2004 Unngikk Cubus før, men de har begynt å få mye fint. Jeg finner ingenting på Kappahl eller Lindex. Unngår også altfor dyre butikker, jeg er gjerrig
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #3 Skrevet 20. februar 2004 Det er vel ingen butikker jeg direkte boikotter, men det er jo mange jeg ikke handler til meg selv i. Joda, jeg er litt jålete. Kan kjøpe gaver til andre der, så det er vel ikke direkte kvalitetet jeg boikotter, men gavene er stort sett til barn og det har jeg ikke selv (ikke enda). Cubus er jeg sjelden innom. Synes vel det bare er kjedelig. Lindex handler jeg stort sett bare undertøy og sokker / strømper på. Blir litt for kjerring ellers. Det samme for KappAhl (undertøy). H&M er jeg mest i kosmetikkavdelingen (og det handler jeg nesten aldri), og kanskje i undertøyet. Det er så fullt der! BikBok og dets like blir for fjortis for meg. Nille, Tier'n osv. tror jeg (sikkert uten grunn) er bare "søppel". Noen flere kommer jeg ikke på i skrivende stund, men det er vel fordi jeg aldri er der... Hilsen Lille meg
Frk Doodad Skrevet 20. februar 2004 #4 Skrevet 20. februar 2004 Hmmm, ikke så mange butikker jeg unngår helt men for visse ting ja. F.eks på Cubus, KappAhl og Lindex kjøper jeg stort sett bare undertøy, strømper, accesories og barneklær. På Din Sko kjøper jeg bare finsko & sesong/mote sko som jeg vet at jeg ikke skal bruke veldig mye. Brukssko som jeg har kjøpt der blir fort slitt/ødelagt. På H&M kjøper jeg ikke strikkede gensere/jakker, synes de blir så utrolig fort nuppete eller at en tråd ryker.. På Nille hender det jeg kjøper sevietter, lys, papirduk og slikt pjatt. Men ikke sminke, såper, kjøkkenartikler ++ Leathermann likte jeg før da de bare hadde skinnklær, men nå unngår jeg butikken totalt. Får bare så innmari dårlig inntrykk av alle de flagre flagre uber-fjortis klærne som tyter ut av inngangspariet Hmm, kommer ikke på mer i farta men er vel litt selektiv på hva jeg kjøper hvor.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #5 Skrevet 20. februar 2004 Spar Kjøp Peak Performance og ellers alt som er nevnt ovenfor.
natasha Skrevet 20. februar 2004 #6 Skrevet 20. februar 2004 Spar Kjøp Peak Performance og ellers alt som er nevnt ovenfor. Avsporing: Hvorfor ikke Peak Performance?
Saga Skrevet 20. februar 2004 #7 Skrevet 20. februar 2004 Kan være kun der jeg bor, men det blir liksom en blanding mellom Miss Sixty og Vero Moda. Da foretrekker jeg Vero Moda.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. februar 2004 #8 Skrevet 20. februar 2004 De dyre butikkene, for ejg har ikke råd til å kjøpe der inne. Men ellers bryr jeg meg katten om butikken heter Vero moda eller Cubus. For plutselig finner en noe en liker, og da ville det vært dumt om en ikke hadde gått der bare for at det liksom ikke passet seg.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #9 Skrevet 20. februar 2004 De dyre butikkene, for ejg har ikke råd til å kjøpe der inne. Men ellers bryr jeg meg katten om butikken heter Vero moda eller Cubus. For plutselig finner en noe en liker, og da ville det vært dumt om en ikke hadde gått der bare for at det liksom ikke passet seg. Sant, så sant.
Vianne Skrevet 20. februar 2004 #10 Skrevet 20. februar 2004 Klær handler jeg ikke på WalMart, men de har mye artig der ellers. På Gap handler jeg også, men mest barneklær. Vil ikke si at Gap er ut, men noen tror det er merkeklær, når de egentlig ikke er dyre i det hele tatt. Jeg handler aldri på Cubus, Lindex eller Kappahl, men jeg tror de har komt seg litt i det siste? Liker heller ikke Leatherman, og er ikke så begeistret for BikBok sine klær.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #11 Skrevet 20. februar 2004 Begynner å lure på om jeg faktisk har veldig lame stil
Polkadott Skrevet 20. februar 2004 #12 Skrevet 20. februar 2004 Cubus, KappAhl & Lindex finner jeg lite klær for min smak. Undertøysutvalget der syns jeg er helt greit.
Arkana Skrevet 20. februar 2004 #13 Skrevet 20. februar 2004 Unngår Økonomisko, vel er det billig men kvaliteten er også deretter. Unngår også de aller dyreste klesbutikkene, jeg har enda til gode å se et eneste plagg som er verdt 3000 kroner.
missfidget Skrevet 20. februar 2004 #14 Skrevet 20. februar 2004 Så vidt jeg vet som amerikaner har Walmart alltid vært harry og "ut". Det er ikke en plass jeg hadde kjøpt klær uansett. Jeg vet jeg finne ingenting, det er jo mest klær som er dårlig kvalitet, kjerring/cowboy aktig. Gap er så vidt jeg vet populær. Samme med Old Navy. Selvføgelig nå du kommer til disse stor byer, så er de ikke veldig populære for mer enn basic plagg. Banana Republic er veldig inne nå, J Crew osv. Urban Outfitters er plassen til litt kule klær synes jeg. Her i Norge har jeg tendens å lete over alt. Cubus synes jeg er dårlig kvalitet. Det er en ting jeg er litt obs på. Kjøpe vel ingenting der. Lindex er fint å finne ting på salg. Kjøpt en toffe dongeribukse til 50 kr! Ellers så kjøpe jeg mye sokker o.l. der. H&M er en gøy butikk. Liker å bare kikke i gjennom men har ikke fant veldig mye i det siste. Tilbehør har blitt veldig kjedelig synes jeg. Butikker som er veldig dyre tør jeg ikke gå inn enn gang. Jeg hadde sikkert fant ting jeg likte, men vil ikke bruke så mye penger på en ting. Jeg synes det er kjempe greit å kjøpe sko på Din Sko. Har fant en del, synes det er bare gøy der. Nå jeg er ut i byen, jeg pleier å alltid sjekke ut Popin, det er nok favoritt butikken min. En dag noe dager siden var jeg der inne og kikket, og fant ut jeg var nesten en levende mannequin....Hadde genser, bukser, ørepynt og jakke, alt i fra Popin.... :oops:
Tusseline Skrevet 20. februar 2004 #15 Skrevet 20. februar 2004 Butikker der jeg aldri finner noe passende: -Cubus -Lindex -Kappahl -Lene V -Killa' Babe/ Miss Sixty -B Young (noen ganger..)
Imax Skrevet 20. februar 2004 #16 Skrevet 20. februar 2004 Orker ikke Benneton. Italienske størrelser, og jeg NEKTER å prøve plagg som står 46 på som er det samme som 38 el.l. Makan. Får ellers noia av butikker som kun ha små størrelser. Og jeg er faktisk selv 38, så jeg blir skikkelig pissed dersom butikken ikke har størrelser som passer meg, spesielt når den meste solgte damestørrelsen i Norge er 42!
Gjest 3llie Skrevet 20. februar 2004 #17 Skrevet 20. februar 2004 Dersom jeg skal handle til meg selv så unngår jeg B-Young, Lindex, KappAhl, Cubus og Popin.
Nana Skrevet 20. februar 2004 #18 Skrevet 20. februar 2004 Jeg handler aldri på * Cubus * KappAhl * Spar Kjøp * Nille * Lindex * Dressmann Kan ikke komme på noen andre butikker jeg bevisst unngår sånn i farten.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #19 Skrevet 20. februar 2004 Hmm.. begynner å bli litt mye her.. kanskje jeg skal starte en tråd om hvor vi handler klær.. Om det er noen butikker igjen Disse er listet opp så langt: Benneton B Young Cubus Dressmann KappAhl Leatherman Lene V Lindex Miss Sixty Nille Peak Performance Popin Spar Kjøp Stress Tier'n Økonomisko Kanskje jeg liker Wal*Mart pga at jeg kun har vært i USA èn gang, men jeg kan ikke noe for det :oops:
Annevenn Skrevet 20. februar 2004 #20 Skrevet 20. februar 2004 Jeg gidder aldri gå inn på Miss Sixty, Bik Bok og slikt, for det første er str. for små, for det andre er det for fjortis.... Jeg er jo over 30, så jeg er vel neppe deres målgruppe.... Jeg liker ikke å bruke masse penger på klær, og elsker salg. har gjort kupp på de utroligste steder, og synes ikke merket spiller noen rolle. Jeg har funnet min egen, voksne stil, men følger litt med på trendene, bruker en del assecoirer som er i "tiden". Får stadig komplimenter for klærne mine og at jeg kombinerer dem så bra, særlig det siste året, etter at jeg begynte å bli mer bevisst. men siden jeg liker å kjøpe nye ting hele tiden, kjøper jeg heller billig og mange, enn sjelden og dyrt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå