Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har 3-årig bachelor fra høyskole (ernæringsfysiologi) og jobber for tiden i en bolig som miljøarbeider. Stillingen er miljøarbeider. Spørsmålet mitt er; Kan man ha krav på lønn som miljøterapaut? Eller er det kun spesifikke utdannelser (vernepleier, musikkpedagog, kabal-pedagog eller andre tulle-utdannelser) som har rett til bedre lønn?

Anonym poster: a8e41e085178319e4246a44f2a07f495

Skrevet

Hm jeg er ikke helt sikker. Men jeg har jobbet i rusomsorgen og da va jeg miljøterapeut, også da jeg var student.

Skrevet

Nei, du får lønn etter hvilken stilling du har. Din stilling krever ikke høyere utd, ergo du får ikke betalt for å høyere utd.

Jeg har også miljøarbeider (fagarbeider) stilling, og får betalt deretter, men om jeg jobber ekstravakter så får jeg terapeutlønn (innehar relevant bachelorgrad). Det spiller ingen rolle hvilken bachelor du har, bare den anses som relevant. Jeg tror du har en god sjanse for å at din bachelor anses som relevant. Men en vernepleier hadde heller ikke fått terapeutlønn i en assistent stilling, bare så det er sagt.

Det er vel åpning for at du kan kreve "personlige tillegg", men tvilsomt at du får det.

Anonym poster: 5f494c4c02fe6af3f036d507479754e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...