Vill Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Hei! Eg treng litt råd og hjelp! Eg er ei blid, smart og positiv jente på 20 år. Tok realfag på vidaregåande, og driv med musikk og politikk på fritida. Har erfaring frå forskjellige verv og jobbar, bl.a. kundeservice, fylkesstyre, kommunestyre, og studerer no politikk og utvklingsstudier på universitet. Problemet er at eg slit med kronisk betennelse i hofter og med mi allmenne helse. Eg er sjuk annakvar veke med feber og alt anna som går. Eg kan ikkje gå, hoppe, springe, løfte tungt o.l. pga hoftefeilen og betennelsen. Eg er sta, og kjempar meg gjennom det meste, er evig optimist og har ei enorm stå på-vilje. Eg er under stadige utgreiingar på sjukehus, spesialistar, kiropraktor, fysioterapaut, mr, røntgen... Slik har det holdt på i sju år no. Dei har endå ikkje blitt einige om ei diagnose, så slik det er i dag, så har eg ingen rettighetar og får ingen hjelp. Det eg treng hjelp med, er å finne noko å tjene pengar på heimefrå. Eg treng så sårt ein jobb for å hjelpe sambuaren min med husleige og utgifter. Nokon som veit om ein jobb eller noko til meg? Set pris på all hjelp og alle forslag! Takk!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Jeg får helt vondt av deg, fordi plagene dine minner om mine plager før.. Vet at det ikke er det du spør etter, men jeg må få lov til å skrive dette til deg. Selv så har jeg diagnosen Cøliaki, og før jeg fikk diagnosen, hadde jeg betennelse i hoftene. Jeg hadde så vondt i hoftene at jeg måtte krabbe på alle fire for å komme meg frem. Jeg var også mye syk med med feber og forkjølelse bl.a. Men slet også mye med migrene og vondt i hodet og hudproblem. Du burde teste om du har Cøliaki! Selv er jeg veldig frisk nå, og lever helt glutenfritt og melkefritt og nesten sukkerfritt. Passer på å få i meg nok fett og protein og grønsaker og vann, så kan jeg holde det gående hele dagen uten problem. Jeg gikk til en lege på Balderklinikken i Oslo, og fant ut av dette med en gang. Han sa han ofte hadde gamle damer inne på kontoret med betennelse i hofter og ledd, og som gikk friske ut da de la om kosten når de fikk diagnosen Cøliaki. (Nå var det slik at leger mener at de fleste Cøliakere er tynne og bleke, men jeg var god og rund, og fastlegen, som jeg gikk først til, mente at jeg var frisk, men tok blodprøve likevel. Da blodprøvene kom tilbake sa han at alt var i orden, og jeg hadde iallfall ikke Cøliaki. Men så dro jeg til Balderklinikken, og der tok de spesielle blodprøver, og jeg hadde fullt utslag på Cøliaki. Deretter måtte jeg ta gastroskopi, men det er viktig at du spiser mye gluten og sånt(normal kost) til du er ferdig med alle prøver. Deretter kan du legge om kostholdet til å være glutenfritt) Må få lov å fortelle om et program jeg så på nrk PULS. Det handlet om faste. I Russland og Tyskland er det vanlig å faste et par ganger i året for å rense kroppen fullstendig. De drar på sånne opphold der de får god pleier og overvåkning. De som er syke med det ene og det andre(kreft, raumatisme, hudproblem, migrene, PSYKISKE PROBLEMER), blir friske igjen, fordi kroppen blir renset. De kan faste 12 dager, 20 dager, 30 dager, ja, helt opptil 40 dager. Da drikker de kun vann. Selv sliter jeg med hudproblem, og kunne tenke meg å prøve dette. Jeg vet at mat ødelegger kroppen om man spiser feil, men jeg føler at en full opprensning av kroppe kunne hjelpe. Det som ødelegger kroppen mest er hvetemel, melk og sukker. Og å ikke spise nok fett, protein, grønt, frukt og vann. De som har fastet må begynne å spise forsiktig igjen med supper og sånt, før de kan spise normalt igjen. Men når de spiser vanlig igjen blir de jo syke, og derfor kommer de stadig tilbake for å faste. Sånn sett burde alle spise sunt og bra hele tiden for å holde seg friske. Da ville de sluppet denne fasten for å rense kroppen og bli frisk igjen hvert år. Vel, får ønske deg lykke til, og håper du finner ut av litt av hvert. Anonym poster: 2f05a015dd90a5807213c822c2028f7b
Vill Skrevet 3. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2012 Tusen takk for svar! Eg har allerede melkeallergi, og har lurt litt på cøliaki siden eg ofte blir laus og dårlig i magen etter å ha spist sjøl om det er melkefritt. På fredag skal eg ta nye mr-bilete, tok røntgen sist torsdag. Er også henvist til infeksjonsmedisinsk poliklinikk på Haukeland. Må vel inrømme at eg begynner å miste litt trua på at nokon skal finne ut av det. Eg veit jo at det er ein grunn bak alt dette, men etter sju år er det ikkje heilt lett å oppretthalde den blide fasaden. Ein ting har eg likevel bestemt meg for; Eg skal sloss for ein diagnose. Eg skal kjempe for å bli hørt og trudd. Dette snur livet mitt opp ned, og eg anar ikkje korleis eg skal ha råd til husleige, klare studier eller noko... Alle utgifter dett på sambuaren min, og eg er litt for stolt og glad i han til å synes at det er ok. Setter pris på alle forslag til kva det kan vere og all hjelp til ein jobb heimefrå! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå