AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Hei! Jeg er 24 år gammel, jeg og min eks nr 1 var sammen i 1 1/2 år (ca 1/2 år uten prevansjon) og jeg møtte min eks nr 2 og ble sammen med han rett etter min eks nr 1. (Jeg og eks nr 2 var sammen for noen år siden, uten prev.middel, men det ble slutt pga diverse personlige ting) Uansett, jeg og eks nr 2 ble sammen igjen. Det vil si: Jeg og eksen nr 1 var sammen 1/2 år uten prevansjon, min nåværende samboer gjennom 1 1/2 år UTEN prevansjon. JEG har ikke brukt noen piller, ingenting i 2 1/2 år uten stopp (Ingen kommentar pga plutselig kjærestebytte, PERSONLIG!!!) Det jeg da mener, er at jeg sluttet med hormonell (p-piller) prevansjon for 2 1/2 år siden. Jeg er som sagt 24 år gammel. Er litt glad i pils. Herregud, menge av de jeg kjenner har blitt gravid ette EN "ons på fylla". -Mens jeg (som har prøvd med hele TO stykk, herregud unnskyld... (( ) Eks-ons til min (hehe, teit jaa) ekskjæreste.. De hadde sex en eller to ganger i fylla, og hun blei gravid. JEG var sammen med samme fertile mann i 1 1/2 år (1/2år med prøving) men NEI.. INGEN pos test. Nå med min eks (som jeg aldri klarte å glemme, fy meg? Vi har vært uten prev. i 1 1/2 år uten resultat. Min fastlege sier.................. Ja vi får se om ett halvt år. J*vla hestk*k" tenker jeg. Det er jo faen ikke DU som sliter med fertiliteten (tenker jeg om min fastlege). Jeg føler at min fastlege ikke tar meg som pasient seriøst. Tenker å vente 2-3 måneder.. Og deretter oppsøke legen igjen. Tar han meg ikke seriøst DA, så blir det rapport. -Faen heller, man skal jo være døden nær før legen ( i denne kommunen) gidder å gjøre noe (det er sant, jeg jobber i helsevesenet) Anonym poster: 58c3fecdc4c56862e4cbfb289b4e8606
Athene Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Jeg synes du har en veldig nedlatende holdning til legen. Jeg ser ingenting galt i det han har sagt til deg, med mindre det er noe du ikke opplyser om her. Jeg mister med en gang respekten, og tar innlegg mindre seriøst, når de kaller andre stygge ord og banner... Et par skal være stabilt prøvende ett år før de har rett på videre utredning. De skal være gift eller samboende på samme adresse i minst to år før de har rett på henvisning til prøverør. Jeg er enig i deg i at alt sannsynligvis ikke er som det skal, i og med at du har vært uten prevansjon så lenge med to ulike parter. Men gi det litt mer tid, og kutt ned på festing (øl). Det reduserer fruktbarheten mye, hvis du i tillegg røyker kan det være årsaken til at du sliter med å bli gravid. Jeg anbefaler deg å se det ann det halve året fastlegen ber om, han har jo sagt seg villig til å hjelpe deg med videre henvisning da. Er du veldig utålmodig kan du ta en time hos privat gynekolog og få noen svar. I mellomtiden kan du for eksempel forsøke temping. Da får du selv oversikt over egne sykluser, og når/om du har eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå