Gå til innhold

Strik blant journalistene.

Trixie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser den bunken med aviser som har ligget en uke som jeg ikke har fått lest...

Men når den haugen er pløyd gjennom - ja, da blir det bok til frokost og radio- og tv-nyheter.

Siden jeg da ikke har fått lest så mye avis denne uken... så har jeg ikke satt meg spesielt godt inn i hva slags krav de har stilt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur på radioen til frokosten i stede. Også prater jeg kanskje litt mere med kjæresten? icon_smile.gif Savner mest lokalnyheter da, for resten får man jo på TV uansett.

Forresten heter det streik på norsk icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten aviser for meg så må jeg vel bare dra fram ei bok å lese i! Ellers tror jeg at jeg sparer noen kroner på ikke aviskjøp! Vg er vel den avisen jeg blir å savne mest. Ellers har jeg ikke satt meg så inn i hva de streiker om engang!Det er vel høyere lønn eller hva?

"Maeve"*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en ekstra ferieuke de streiker for. Synes det er litt synd jeg, for jeg skulle akkurat poste et brev til avisen med kunngjøring om bryllupet vårt neste uke... icon_frown.gif

Får kanskje heller sette inn en kunngjøring etter bryllupet da, når de ikke streiker lenger... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisstreieken kan fort bli krise for oss!!!! Hvis grafikere, trykkere, transportører eller bud starter med en sympatistreik (som er blitt gjort mange ganger før), sliter vi virkelig.

Vi skal selge leiligheten og da er det viktig å få annonsert den i Aftenposten. Internett er en sak, men det er ikke nok. Skal ha annonser og visning torsdag, lørdag og søndag neste uke og da håper jeg at streiken er over...

Krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke den avisen du skulle sende til ut i det heletatt da? Noen aviser kommer jo ut med bare annonser, så dersom "din" avis er en av dem kan du jo sende kunngjøringen likevel. Den er jo ikke skrevet at en journalist heller... icon_wink.gif

Forresten stemmer det at streiken handler om den femte ferieuka, som de fleste av oss allerede har fått...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Streik ja: jeg sier la dem streike. En ekstra ferie uke. Var det noen som så på TV2 her igår når de også intervjuet industri arbeider og da spurte de hvorfor journalister skulle få en extra ferie uke - har de så mye hardere arbeid enn mange andre her i landet. Vel TV2 intervjuet en journalist som også var en slags talsperson og vet dere hva dama hadde nerver til å si når tv2 spurte om ikke industri arbeidere og andre hadde krav på like mye ????

JO: "Men de får sikkert så mange andre goder de som klær sko osv osv" - ble eitrende forbanna. Jeg jobber selv blant industri arbeider og de jobber døgnet rundt og det er søren ikke mye goder som er ute å sviver der. Nei jeg fikk journalistene i halsen og sier la dem streike - vi har utenlands tv og det er ikke så mye som skjer her i landet. Jeg får mine nyheter fra CNN, BBC og svensk tv. Det er rett og slett arrogante holdninger og jeg mener søren ikke at de skal få mer ferie enn mange andre som gjør det dobbelte av arbeid som de noen gang kommer til å gjøre samtidig som mange her i landet er i utsatte yrker som kan føre til skader osv osv.

En liten utblåsning fra meg icon_smile.gif

20April2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sympatiserer IKKE med journalistene om en ekstra ferieuke.,

Jeg vet om andre yrkesgruppen som har en mye mer belastet arbeidsdag og ubekvem arbeidstid en dem, nemlig

Helsearbeidere.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra ferieuke....

Vel, det er lov å prøve seg. Får de det kommer vi andre tter, for de fortjener det ikke mer enn noen andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...