Gjest Bobler Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Har ikke gått på høyrebeinet mitt på 6 og en halv uke. Har begynt å bruke det smått nå, men beinet mitt er svakt. Merker det spesielt i låret. Forslag til øvelser som kan gjøres for å styrke benet? nå sykler jeg litt, kan ikke f.eks hoppe, jogge, eller legge mer vekt på foten enn en gjør normalt.
Gjest Filleproletiet Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Har ikke gått på høyrebeinet mitt på 6 og en halv uke. Har begynt å bruke det smått nå, men beinet mitt er svakt. Merker det spesielt i låret. Forslag til øvelser som kan gjøres for å styrke benet? nå sykler jeg litt, kan ikke f.eks hoppe, jogge, eller legge mer vekt på foten enn en gjør normalt. Hvorfor har du ikke gått på seks uker? Hvilken skade har du hatt? Får du ikke oppfølging av fysioterapaut? Sykling, gange, knebøy (med kroppsvekt) er vel øvelser jeg umiddelbart kommer på som er relativt skånsomme og gir god effekt. Du kan også (avhengig av skade) gjøre strake benløft, ligge på ryggen og "sykle", ligge på siden og løfte beinet parallelt med med det andre - opp.
Gjest Bobler Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Hvorfor har du ikke gått på seks uker? Hvilken skade har du hatt? Får du ikke oppfølging av fysioterapaut? Sykling, gange, knebøy (med kroppsvekt) er vel øvelser jeg umiddelbart kommer på som er relativt skånsomme og gir god effekt. Du kan også (avhengig av skade) gjøre strake benløft, ligge på ryggen og "sykle", ligge på siden og løfte beinet parallelt med med det andre - opp. Opererte ankelen min. Får oppfølging av fysioterapaut hvis jeg skulle hatt bruk for det, men kirurgen sa at det ikke var nødvendig hvis jeg ikke hadde smerter, stivhet eller vanskeligheter når jeg begynte å gå igjen.. Knebøy har jeg ikke tenkt på, det tror jeg kan bli bra. Strake benløft også.
Gjest Filleproletiet Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Opererte ankelen min. Får oppfølging av fysioterapaut hvis jeg skulle hatt bruk for det, men kirurgen sa at det ikke var nødvendig hvis jeg ikke hadde smerter, stivhet eller vanskeligheter når jeg begynte å gå igjen.. Knebøy har jeg ikke tenkt på, det tror jeg kan bli bra. Strake benløft også. Ville brukt fysio, dumt å la beinet råtne helt bort Men nå har du i hvert fall noe du kan gjøre!
Gjest Bobler Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Ville brukt fysio, dumt å la beinet råtne helt bort Men nå har du i hvert fall noe du kan gjøre! Hva mener du med råne bort? Får vel få meg en time der, blir ikke før neste uke i såfall.
Gjest Filleproletiet Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Hva mener du med råne bort? Får vel få meg en time der, blir ikke før neste uke i såfall. Nei, hehe, altså det råtner ikke bort. Men man får veldig raskt muskelsvinn når man ikke bruker et bein. Alltid lurt å oppsøke en fysio etter skade dersom man ikke er godt kjent med fysiologi selv! Du kan potensielt lære en hel del også
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Du har vel 6 mnd gratis fysioterapi etter en operasjon? Jeg fikk iallfall det da jeg brakk beinet. Jeg kunne ikke trå på foten i 8 uker i det hele tatt og mistet utrolig mye muskelmasse. Jeg brukte en fysioterapeut som hadde treningsrom slik at jeg fikk kyndig veiledning. For å si det sånn så hadde jeg stoppet lenge før pga smerter dersom jeg ikke hadde trent med fysioterapeut. Jeg var absolutt redd for å presse meg for mye sånn at jeg ødela i stedet for å bygge opp. Bosuball er gull verdt da det trener balansen samt styrke i ankelen. Fikk også beskjed om å gå i ulendt terreng som i skog og mark. Anonym poster: cb0bafbeff48463746d8e5b72e70e93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå