AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Før idag kom pusen min inn etter mange timer ute. Hun bruker forøvrig være lenge ute. Hun spiste og gikk og la seg. Jeg skulle bare inn å hilse med henne og stryke henne litt (som jeg pleier), og pusen reagerte med å frese og knurre. Hun freste og knurret sammenhengende i 10 min, til hun gikk ut igjen. Jaja, tenkte jeg, kanskje hun har vært ute og sloss og skulle ut igjen å ta ut litt mer "aggresjon". Så kom hun inn igjen da, ca 1 time seinere, og hun var ikke i den "sinte" modusen lenger. Jeg ser derimot at ene labben var minst dobbel så stor som den andre. Altså helt fra poten og opp til kroppen... Kan hun ha forstuet eller kanskje blitt bitt av en hoggorm?? Hun bøyde labben, så tror ikke den er knukket. Hun klarer ikke tråkke ned på den i det hele tatt :( Jeg leste litt rundt på internett, og jeg ble ikke akkurat klokere. Om det ikke er bedre imorgen ringer jeg jo selvsagt dyrlegen. Noen som har vært borti noe lignende? Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Marsipan Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Pusen vår kom hjem sånn tidligere i sommer. Vi trodde den hadde blitt påkjørt eller noe, for det så virkelig ille ut, og vi fant ingen sår eller annet som tydet på at den hadde sloss. Det ble tur til veterinær, som fant et bittelite sår etter intens leteaksjon, antakelig etter hjørnetanna til en annen katt. Det var betent, så hele beinet hadde hovnet opp. Noen dager på betennelsesdempende, smertestillende og antibiotika gjorde susen! God bedring til pus!
Mari*Nade Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Let etter sår, hold katten inne og dra til veterinær i morgen. 1
Gjest Blubberella Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Jupp, samme erfaring her som Marsipan! Du bør få pusen til veterinær så fort som mulig, da infeksjonen kan spre seg og bli skikkelig ille (i verste fall blodforgiftning). I tillegg er det jo veldig vondt for pusen. Jeg ble bedt om å møte opp på timen når jeg ringte til veterinær, og det var på en røddag i påska. Det er ikke noe man venter med. God bedring til pusen ja! 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Takk for god bedring Nei, ut får hun ikke gå, glemmesak. Men hittil så vil hun ikke ut heller, bare ligger utstrakt i sengen. Så det kan være kattebitt altså.. Jeg skal ringe imorgen, og så satser jeg på at det er noe som fikses fort. Heldigvis er hun forsikret. ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510 1
Gjest Lille-pus Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Hvis hun er slapp og dorsk så tror jeg nok at jeg ikke hadde ventet til i morgen...... Den riktige forsikringen tar vel helgedags-besøk vil jeg tro ? 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Hvis hun er slapp og dorsk så tror jeg nok at jeg ikke hadde ventet til i morgen...... Den riktige forsikringen tar vel helgedags-besøk vil jeg tro ? Hun er ikke mer slapp og dorsk enn vanlig. Hun tråkker nå rundt her. Synes hun går "bedre" nå enn for en time to siden.. Hun spiser også, og isted da hun fikk yndlingspålegget sitt, så så jeg antydning til koseklor med poten som er hoven. Jeg leste et sted at det kunne være en forstuelse, at labben var forslått, og at det kunne være et vepsestikk... Jeg holder øye med henne hvertfall. Og jeg håper at allerede imorgen tidlig, så er hevelsen gått ned. ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Det er nok en tann inni der. Jeg tror vår hadde en huggormtann.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 Det er nok en tann inni der. Jeg tror vår hadde en huggormtann. Huffda.... Ja, for jeg er ganske sikker på at det er huggorm i området... Hva måtte dere gjøre med katten? Var det antibiotikakur osv? ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 Huffda.... Ja, for jeg er ganske sikker på at det er huggorm i området... Hva måtte dere gjøre med katten? Var det antibiotikakur osv? ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510 Jeg var nok litt rask. Det er ikke sikkert det er det, vi trakk ut et eller annet som så mistenkelig ut som en tann, men når jeg ser andre si at foten hovner opp av alminnelige kattebitt trenger det ikke være huggorm. Nei, vi trengte ingen kur, men som sagt er det ikke sikkert det var huggorm.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Jeg var nok litt rask. Det er ikke sikkert det er det, vi trakk ut et eller annet som så mistenkelig ut som en tann, men når jeg ser andre si at foten hovner opp av alminnelige kattebitt trenger det ikke være huggorm. Nei, vi trengte ingen kur, men som sagt er det ikke sikkert det var huggorm. Da så. Jeg kan ikke finne noe på langs poten eller i "skuldermuskelen". Får lov å undersøke litt, men hun trekker den til seg og sier et lite "mjau" etter litt...... ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Leo Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 Senest i forrige uke hadde jeg en tilsvarende opplevelse med min ene katt da hun kom hjem med et opphovnet bakben som hun ikke tro ned på og med tydelige smerter. Jeg minstenkte bitt fra en annen katt med en gang og det viste seg senere å stemme. Katter har imidlertid svært høy terskel for å vise smerte og når en katt er så tydelig redusert, reiser i hvert fall jeg til veterinær umiddelbart. I dette tilfellet ble det et nattlig besøk, men katten hadde så store smerter at jeg ikke synes det var så mye å lure på. Selv om såret ikke var synlig og veterinæren brukte tid på å finne det, var det der i aller høyeste grad og hadde utviklet seg til en innvendig byll som inneholdt store mengder verk. 1
Avalon Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 Man må komme seg fort til veterinær når det gjelder bittsår, det kan alvorlig veldig fort. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #15 Skrevet 3. september 2012 Jeg har ringt dyrlegen, som forøvrig har tatt seg ferie.... Så jeg må langt av sted om jeg skal inn med henne...... Hun er bedre idag da. Da jeg våknet var poten i normal størrelse, og hun gikk rundt og lekte og tråkket på meg som hun vanligvis gjør når hun vekker meg. Hun fikk gå ut, og etter en times tid kom hun løpende over gresset og inn igjen fra regnet. Kanskje poten ble LITT mer hoven etter uteturen hennes, men hun ser egentlig i orden ut Vet ikke helt jeg.... Jeg har litt lyst å se det an. Er et stykke til dyrlegen, og buss i 2 timer med kattebur høres ikke ideelt ut om det ikke er krise. Verken for meg eller katten. Er som sagt normal oppførsel på henne. Hva synes dere? ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Avalon Skrevet 3. september 2012 #16 Skrevet 3. september 2012 Jeg har ringt dyrlegen, som forøvrig har tatt seg ferie.... Så jeg må langt av sted om jeg skal inn med henne...... Hun er bedre idag da. Da jeg våknet var poten i normal størrelse, og hun gikk rundt og lekte og tråkket på meg som hun vanligvis gjør når hun vekker meg. Hun fikk gå ut, og etter en times tid kom hun løpende over gresset og inn igjen fra regnet. Kanskje poten ble LITT mer hoven etter uteturen hennes, men hun ser egentlig i orden ut Vet ikke helt jeg.... Jeg har litt lyst å se det an. Er et stykke til dyrlegen, og buss i 2 timer med kattebur høres ikke ideelt ut om det ikke er krise. Verken for meg eller katten. Er som sagt normal oppførsel på henne. Hva synes dere? ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510 Virker hun frisk og rask, spiser, drikker og vasker seg samt at hevelsen har gått ned, så vil jeg tro det skal gå bra. Bare hold et øye med henne. Siden hevelsen har gått ned kan det tyde på at det kanskje var et vepsestikk, kanskje.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #17 Skrevet 3. september 2012 Virker hun frisk og rask, spiser, drikker og vasker seg samt at hevelsen har gått ned, så vil jeg tro det skal gå bra. Bare hold et øye med henne. Siden hevelsen har gått ned kan det tyde på at det kanskje var et vepsestikk, kanskje. Tenker det jeg og Hun har vært ute to turer siden sist, og poten ser normal ut. Kanskje litt større på selve "beinet", men det er definitint ikke mer enn 1/5 av det det var igår. Skal ut selv nå et par timer, men skal få hun inn først ts Anonym poster: c4d302e784d143c380b7c2eeb525b510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå