AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Hva gjør man når en er uenige i hvordan behandle barna? Jeg og mannen min har to barn på 4 og 7 år. De er ikke alltid så lydige og snille som de ser ut..... Mye av det skyldes nok at jeg og mannen min har forskjellig måter å snakke til dem på... Jeg er mer tålmodig og han har ei veldig kort lunte. Det har seg sånn at jeg i perioder er mye alene med ungene, og da klarer jeg ikke alltid å være like konsekvent, så de skjønner at jeg har lett for å gi etter... Så kommer mannen min hjem og mener jo at jeg lager problemer til meg sjøl, at jeg lar de bestemme for mye. Det er jeg til tider enig i, men det hjelper ikke stort å vite teoretisk hvordan en skal behandle dem. Problemet er det at han ikke vil snakke så mye om oppdragelse. Han mener hans måte er best, uten å høre. Han blir også fort veldig sinna, selv om ikke det var noe grunn til å overreagere, og da prøver jeg å få han til å trekke seg unna å roe seg ned. Det gjør han ikke, og da blir ungene heller redde for ham, og hører at jeg er uenig. Jeg prøver når jeg ser han gjør noe jeg er uenig i å si at han må komme til meg så vi kan snakke om det så ikke ungene hører det, men da er han midt oppi det og bare fortsetter..... Hva skal jeg gjøre???? Tror like mye det er han som har problemer med sinne som jeg har med å være konsekvent og streng. Anonym poster: 5c26e79b01733a5c2fab50bbc5cdfe06 Anonym poster: 82d1f607dc572600c5c6cd295dce8bc0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Altså, nøkkelen er jo kommunikasjon så du må så jo rett og slett kreve at dere lager en felles kjøreplan for oppdragelse. Ta det en dag dere IKKE har kranglet/vært uenige. Du må tvinge han. For øvrig har jeg veldig lite til overs for "over-hissige" fedre (og forsåvidt mødre). Dette skaper utrygge barn og kan ødlegge forhold mellom barn og forelder. Det kan også tenkes at det derfor de også gjør opprør når far er borte. Men skal selvsagt ikke legge all skyld over på han, du må øve deg på å være konsekvent. Anonym poster: 434939c1c4a11450a6608904fed7ea50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå