Livets datter Skrevet 20. februar 2004 #1 Skrevet 20. februar 2004 Ifølge dagens aviser kjørte hun mot kjøreretning, parkerte under et "parkering forbudt"-skilt, og med det ene hjulet oppå fortauet. Alt mens politiet stod og så på. Allikevel slapp hun å få bot! :klø: Den ene politibetjenten hadde uttalt at "Det er liten vits i å gi en bot på 500,- kroner til en millionær".
Usikker Skrevet 20. februar 2004 #2 Skrevet 20. februar 2004 I og med at noen tydeligvis har sær-regler - så bør de vel kanskje også få noen "sær-bøter" da.......... Bøter som "svir". Enig i at 500 kr. bare er blåbær for noen......... for meg hadde det bydd på "problemer" Nei - likhet for loven bør være et minimums-krav! :-?
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #3 Skrevet 20. februar 2004 Det jeg stusser over er at det blir akseptert at en politi mann sier sånn :o Loven er da lik for alle?
Gjest Embla s Skrevet 20. februar 2004 #4 Skrevet 20. februar 2004 Det jeg stusser over er at det blir akseptert at en politi mann sier sånn :o Loven er da lik for alle? Dessverre ikke.. Har hørt masse eksempler på at folk har sluppet bøter hvis de har førtet, begynt å gråte, vært "kjekk & grei", kjenning av politiet (positivt ment, på småsteder..) Sånt gjør meg så sur. Selina M (og hennes like) kan jo bare ture fram som hun vil Og - får de bot, hva så... Jeg syns absolutt at bøter av denne typen burde tilpasses inntekstnivået. :veldigsur:
Saga Skrevet 20. februar 2004 #5 Skrevet 20. februar 2004 Liten vits å gi bot?? Hva er meningen med å gi bot da? Tyne fattige folk for penger? Om Celina får ture frem som hun vil så vil hun jo fortsette med det. Om hun får bot tenker hun seg kanskje om to gang før hun gjør noe slikt igjen. Det irriterer meg også at Celina faktisk parkerte der og tror hun har mer rett enn oss andre som har betalt veiavgift
Nette Skrevet 20. februar 2004 #6 Skrevet 20. februar 2004 Boten burde tilsvare en viss prosent av inntekten - på samme måte som for fyllekjøring.. Men det kan kanskje være vanskelig å gjennomføre?
Laina Skrevet 20. februar 2004 #7 Skrevet 20. februar 2004 Boten burde tilsvare en viss prosent av inntekten - på samme måte som for fyllekjøring.. Men det kan kanskje være vanskelig å gjennomføre? Trenger ikke være så vanskelig å gjennomføre. Det vil ta LITT lenger tid, sikkert koste staten litt mer (som de sikkert vil tjene inn igjen pga økte bøter i visse tilfeller), og man vil ikke kunne få boten på stedet. Men det gjør man heller ikke om man blir knipset i en fotoboks. Jeg syns ABSOLUTT det er en god ide.
Gjest Poirot Skrevet 20. februar 2004 #8 Skrevet 20. februar 2004 Argumentasjonen var vel at de var der for å passe på dronningen. Skulle tatt seg ut om noe skjedde fordi de var opptatt med å skrive bot. I Oslo er det også parkeringsvaktene som pleier å ta seg av slikt, ikke politiet. Er allikevel sløvt å komme med slike uttalelser.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #9 Skrevet 20. februar 2004 Argumentasjonen var vel at de var der for å passe på dronningen. Skulle tatt seg ut om noe skjedde fordi de var opptatt med å skrive bot. I Oslo er det også parkeringsvaktene som pleier å ta seg av slikt, ikke politiet. Er allikevel sløvt å komme med slike uttalelser. ja det var uttalesen jeg reagerte på :o
Naken Skrevet 20. februar 2004 #10 Skrevet 20. februar 2004 Trenger ikke være så vanskelig å gjennomføre. Det vil ta LITT lenger tid, sikkert koste staten litt mer (som de sikkert vil tjene inn igjen pga økte bøter i visse tilfeller), og man vil ikke kunne få boten på stedet. Men det gjør man heller ikke om man blir knipset i en fotoboks. Jeg syns ABSOLUTT det er en god ide. :enig_animasjon: Enig. ...men, det bør selvfølgelig være en øvre og nedre grense. Blir for dumt igjen, hvis en riking må betale 100.000 i bot, mens en gjeldslave kan parkere midt i veien om han vil, fordi han ikke har råd til å betale bota. ...for å sette det litt på spissen, da
Gjest Frigg Skrevet 20. februar 2004 #11 Skrevet 20. februar 2004 Siden millionærer da tydeligvis slipper "vanlige" bøter, burde det kanskje være noen "spesielle" bøter for rike folk da. Kanskje justere boten utfra årsinntekt, eller aksjefortjeneste. Så, hvis 500,- var så lite, hva med 50'000,-. Eller avhengig av bilens verdi? Og for de som har lav inntekt eller dårlig råd, kan jo da boten reduserer til enten kr 50,- eller kr 5,- ?
Gjest lurven Skrevet 20. februar 2004 #12 Skrevet 20. februar 2004 hun burde fått en schvær bot... leste om en finsk millonær som fikk 1,5 mill i bot
Gjest Poirot Skrevet 20. februar 2004 #13 Skrevet 20. februar 2004 Fyllekjøring blir justert etter inntekt mht bot. Men det er adskillig mer kriminelt enn å parkere på fortauet.
Polkadott Skrevet 20. februar 2004 #14 Skrevet 20. februar 2004 Om dere hadde lest hele artikkelen, står det faktisk at grunnen til at Celina ikke fikk bot for feilparkering, var fordi politimennen var opptatt med å passe på dronningen, og at de da ikke skal gripe inn i slike saker, men eventuelt tilkalle andre for å ta seg av slike ting.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #15 Skrevet 20. februar 2004 Politiet gjorde ikke jobben sin.Verre å gi bøter til folk med dårlig råd, men det ser ut som vi fr nye regler...........Ha alltid lingningspapirer i bilen. Dere som så vidt klarer de daglige utgifter vl da slippe. Du kan gjøre flere brølere...på en dag..
L@dy Skrevet 23. februar 2004 #17 Skrevet 23. februar 2004 Det at politiet som var tilstede ikke hadde "anledning" til å skrive ut bot til Celina er forsåvidt greitt siden de var på et oppdrag. Men hvor var perkerings vaktene? De hadde allerede gitt en bot til en bil som stod parkert på den andre siden av gaten. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/21/391530.html Er enig med politimannen som sa at "det er ingen vits" å skrive ut en bot på 500 kr til en som har en halv milliard. Men jeg synest allikevel det blir helt feil at en en kan " ture" frem som en vil fordi en er vanvittig rik. Nå er det jo sånn at en kan eller det skal bli "prikker" på sertfikatet om en har gjort noe ulovlig i trafikken. Tror en mistet sertfikatet om en fikk 8 "prikker eller merknader". Boten skulle vel vært svært så høy for at hun ville merket noe til det. Men å stå i fare for å miste sertfikatet er vel aldri noe særlig uansett rik eller fattig. Forøvrig synest jeg det vitner om arroganse å tro at det er "helt i orden" å kjøre i feil retning og parkere som en vil rett fremfor nesen til politifolk. Skal en være på et arrangement hvor Dronningen er tilstede så bør en dessuten kunne klare å komme tidsnok.
Gjest Lizbet Skrevet 23. februar 2004 #18 Skrevet 23. februar 2004 L@dy - du snøt meg for poenget mitt..... En bot spiller liten rolle for de som har masse penger. Men disse prikkene ville kanskje være litt mer virkningsfulle. Har forøvrig venner som budskjetterer parkeringsbøter inn i månedsbudskjettet sitt.......
L@dy Skrevet 23. februar 2004 #19 Skrevet 23. februar 2004 L@dy - du snøt meg for poenget mitt..... He,he...
LaToya Skrevet 25. februar 2004 #20 Skrevet 25. februar 2004 Jeg er helt enig med de som sier at det burde være prikker, for da spiller det ingen rolle om man er rik eller fattig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå