Lexica Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg har alltid hatt stritt tykt hår, med litt fall bak, og nå ønsker jeg litt forandring i håret som livner utseende opp litt. Er på leit etter en brukbar krølltang, men vet ikke helt hva jeg er på jakt etter selv, da jeg aldri har prøvd en krølltang skikkelig. Har bare smugprøvd meg på en gammel tang hos mamma som muligens har ligget siden 70 tallet. Denne hadde masse tagger, å jeg vil absolutt ikke prøve den igjen, når jeg gjentatte ganger satte hele tangen fast inn i håret *kløne* Har kikket litt, men vet som sagt ikke hva jeg skal gå ut i fra. Ser mange missfornøyde kommentarer om diverse tenger, og noen er for store krøller og andre for små. Det beste for meg vil være noe som gir fylde, og naturlig fall/store krøller blir det vel. Gjerne noe som holder en stund, og ikke forsvinner etter et par timer ( med spray,mousse selvsagt). Jeg hadde en billig rettetang i fra Babyliss som imponerte meg svært lite, men mulig de har utviklet seg siden den gang. Noen gode erfaringer, forslag til hva jeg kan kjøpe? Ser ikke etter noe salongkvalitet som koster flere høvdinger, da jeg ser for meg at dette er noe jeg ikke kommer til å bruke daglig, men i vertfall kvalitet nok til å gi et langvarig og fint resultat.
Cherrytomat Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Har hatt to krølltenger. En tynn og en bred. Gir ok resultat, men syns det er vanskelig med lengre hår, føler jeg må holde lenger, og da nesten svir det innerste håret. Kjøpte meg rettetang og har aldri hatt flottere krøller! :D Ligger masse gode videoer på youtube om hvordan krølle håret og jeg krøller hele mitt lange hår på 15 minutter! Eneste jeg trenger er en varmebehandlende spray, to hårklemmer mens jeg jobber, og så et lett dusj med spray etterpå og vips har jeg flotters krøller Jeg bruker denne teknikken
Lexica Skrevet 2. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2012 Har hatt to krølltenger. En tynn og en bred. Gir ok resultat, men syns det er vanskelig med lengre hår, føler jeg må holde lenger, og da nesten svir det innerste håret. Kjøpte meg rettetang og har aldri hatt flottere krøller! :D Ligger masse gode videoer på youtube om hvordan krølle håret og jeg krøller hele mitt lange hår på 15 minutter! Eneste jeg trenger er en varmebehandlende spray, to hårklemmer mens jeg jobber, og så et lett dusj med spray etterpå og vips har jeg flotters krøller Jeg bruker denne teknikken Wow! For en effektiv måte å bruke rettetanga på. Har sett en annen hvor ei brukte rettetang, men jeg fikk ikke helt til teknikken, å jeg brant meg ofte Skal definitivt prøve meg på denne metoden et par ganger før velger å gjør et innkjøp av krølltang Tusen takk!
Lexica Skrevet 3. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2012 Ok, jeg fikk absolutt ikke dette til uansett hvor enkelt det ser ut !! Å jeg brant meg kraftig igjen haha.. Trur jeg skal satse på krølltang. Anyone?
Cherrytomat Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Øvelse gjør mester Det viktigste er at du tar en liten tjafs med hår, og så grer du den glatt før du begynner Rull håret rundt tanga, og så skal du vri tanga til hårtusten peker nedover før du begynner å dra Du må ikke holde stramt, da vil ikke håret gli gjennom. Glemte å si at det må vere en rettetang med avrundede plater, altså at kantene på platene ikke har en skarp kant men en fin avrundet ende fordel med en smal en Så må tanga stå på det varmeste om du har tykt hår Prøv igjen, en kan ikke få til alt på første forsøk
Cherrytomat Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Håret må forresten helst vere uten produktrester i. (Utenom varmebehandlende da ) Og som sagt små tuster i slengen om du har tykt hår (Jo større tuster du tar jo større blir krøllene, men har en tykt hår vil det kanskje ikke varme nok til å krølle pent)
Gjest Trappetroll Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Har hørt mye positivt om denne: http://www.makestyle.no/epages/makestyle.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MyStyle/Products/70001 Men har ikke prøvd den selv, jeg bruker den teknikken som var på den videoen som Cherrytomat postet over her Tok litt tid før jeg fikk den til, men nå blir det bra Men den krølltangen der skal kunne lage både bølger og korketrekkere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå